Interviu cu Edwin Keleti , invingatorul Grupei A de la Tess Rally 2010

” Echipajul campion en-titre la grupa A si in clasamentul “2 roti motrice” (2WD) reuseste sa castige respectivele grupe in prima confruntare a sezonului si isi adjudeca cele 25 de puncte ce se cuvin invingatorilor. ” asa incepe comunicatul oficial al echipajului Edwin Keleti – Victor Ponta , dupa Raliul Brasovului 2010 .

Prea putin pentru fanii adevarati am zis noi .

Cu un Renault Clio R3 Maxi Evo upgradat cu ultimele specificatii din 2010 , un sponsor nou si componenti ai unei echipe puternice ( Jack Daniels Rally Team ) , Edwin Keleti si Victor Ponta par sa faca legea in cadrul Grupei A.

Despre lupta din cadrul Grupei A , diferentele intre Renault Clio si Citroen C2R2 si asteptarile pentru Raliul Argesului 2010 , puteti afla mai multe din interviul cu Edwin :

Motorsportnews.ro : Locul 9 la General si locul 1 la Gr.A . S-ar putea spune ca Tess Rally 2010 a fost un raliu perfect pentru voi. Cum a decurs acesta din punctul vostru de vedere?

Edwin Keleti : Cu siguranta ca nu a fost un raliu rau. In cursa totul a decurs perfect, iar pe PS5 ne-am permis chiar sa facem un pic de spectacol pe acele de par in detrimentul timpului.

Cu toate astea, nu cred ca am evoluat la parametrii nostri optimi, asta si pentru ca intersezonul a fost foarte lung si am avut parte doar de o sesiune de teste inainte de startul in noul sezon.

Asa cum spuneam, ne doream cateva clasari cat mai bune in clasamentul general la raliurile de asfalt (daca vremea va fi uscata), insa se pare ca masinile de Gr. N merg mult mai tare acum ca au restrictor marit, asa ca e posibil sa trebuiasca sa ne revizuim ambitiile.

Motorsportnews.ro : Pe Ps 6 Poiana , adversarii tai directi cu Citroen C2R2 au terminat proba intr-un ecart de numai 0.6 secunde. Ce te mai motiveaza in acest an, tinand cont de diferenta evidenta de putere, dintre masinile Citroen si al vostru Renault Clio R3?

Edwin Keleti : Masina noastra este in mod cert mai puternica decat cele ale adversarilor insa mi se pare simplista comparatia aceasta pe care o tot aud. In primul rand, anul trecut, cand mergeam cu vechiul Clio RS (model 2003, cutie de viteze cu comanda in H, frane mici, etc), am demonstrat ca putem invinge modelele Citroen mult mai evoluate tehnic atat pe macadam cat si pe asfalt. Revenind la R3, sau la orice comparatie intre 2 masini, fie ele de curse sau de strada, degeaba se ia in calcul doar factorul putere. Un altul cel putin la fel de important este acela al GREUTATII! Or C2 R2 (Max sau nu) este mult mai usor decat R3-ul Maxi Evo. Diferenta de greutate este de minimum 50 kg (raportat la fisele de omologare), insa nimeni nu reuseste sa construiasca masinile la valorile minime din fisa (de exemplu masina noastra are 1.151 kg, fata de cele 1.080 kg din fisa). Pe langa influenta directa asupra accelerarii, greutatea mai influenteaza si alti parametri: franarea si inertiile. Asadar e foarte simplist sa vorbim doar de greutate. Ca fost alergator in Cupa Nova si Cupa Logan sunt obisnuit cu astfel de ecarturi si mi se pare foarte incitant sa te bati la zecimi de secunda. Ce ne motiveaza pe noi? Sa-i batem pe adversarii de la A (lupta este departe de a fi usoara si pe asfalt ud sau macadam ingust C2R2-ul Max va fi foarte redutabil) si sa invingem cat mai multe masini de N.

Motorsportnews.ro : Ce parere ai despre Raliul Argesului 2010 ? La ce surprize te astepti pe Transfagarasan?

Edwin Keleti : E un raliu care e bine ca exista . Pitesti este totusi centrul nevralgic al industriei auto romanesti, in   plus e si foarte aproape de Bucuresti, deci sper sa vina si spectatori din capitala. E foarte bine sa facem Transfagarasanul daca asfaltul e intr-o stare decenta, insa probele sunt la distanta prea mare de oras iar regruparile cu repetitie vor anestezia atat spectatorii cat si echipajele. Trebuie gasite solutii pentru a evita acest gen de neajuns. Dintre surprizele la care ne asteptam, zapada poate fi cea mai “haioasa”. Nici nu vreau sa ma gandesc la cate pneuri necesita fiecare service de anvelope din fiecare regrupare. E o nebunie!!!

Motorsportnews.ro : Ce va propuneti pentru acest raliu?

Edwin Keleti : Sa reeditam performanta de la Brasov. Pe cea din cursa, nu pe cea de la shakedown… 🙂

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt sustinuti in acest sezon de sponsori noi – Jack Daniel’s si Colgate-Mennen SpeedStick, care se alatura astfel partenerilor traditionali Renault Romania, Pirelli Romania, Rin Grand Hotel si Ixell.