Interviu cu Mugurel Pirscoveanu sau cand pasiunea depaseste ratiunea

Dupa ce  Mugurel Pirscoveanu ne povestea cum el nu se va mai implica in raliuri si ne spunea ca “promisiunile facute sunt de fapt impulsurile de a nu mai pierde bani“, incepand cu al doilea raliu din sezonul 2010 al CNR , Raliul Argesului, echipa de la Pro Motor Ramnicu Valcea s-a hotarat sa fie alaturi de Nistor Duval in acest sezon. Micutul Citroen C2R2 este de altfel si prima masina construita si pregatita de inimoasa echipa de la Valcea.

O alta surpriza pentru noi, si nu numai, a venit odata cu  Raliul Tara Barsei. Mugurel si-a incalcat si cea de-a doua promisiune, aceea ca nu va mai lua startul intr-o etapa de raliu. De ce nu a reusit sa se tina de aceste promisiuni si ce l-a determinat sa revina din nou in raliuri puteti afla din interviul acordat de Mugurel pentru website-ul nostru :



Motorsportnews.ro : Carui fapt se datoreaza prezenta ta in calitate de copilot in Citroen Racing Trophy Romania ?

Mugurel Pirscoveanu : Am fost contactat miercuri seara de catre Nistor si a insistat pana in panzele albe sa merg cu el doar etapa asta. De fapt, curiozitatea sa vad cum merge masina pe speciale, m-a impins sa accept sa ii fiu si navigator si mecanic in masina de concurs. Practic, si-a luat mecanicul cu el pentru aceasta etapa.

Motorsportnews.ro : Este singura aparitie de anul acesta sau vor urma si altele ?

Mugurel Pirscoveanu : Nu sunt pregatit deloc sa fiu navigator si nu imi doresc sa mai particip. Deci, dupa ce a renuntat la copilotul initial, Nistor l-a ales pe Pop Eugen pentru Sibiu. Cred ca la Arad va avea alt navigator iar la ultima etapa probabil pe altcineva. Eu mi-as dori sa se decida la o varianta si sa formeze o echipa strasnica.

Motorsportnews.ro :Cum e sa fi la bordul unei masini construite de la zero de voi si de a carei asistenta tot voi sunteti raspunzatori ?

Mugurel Pirscoveanu : “Raspunzatori”?  Nu cred ca se pune chiar asa problema. Probabil ca lumea este invatata sa aiba o garantie la o masina (ca la o masina de strada), dar din pacate in lumea motorsportului nu exista garantii. Practic nu putem sa garantam nici macar 1 m de la start, oricat ne-am stradui. Ca si navigator, am incercat sa ii simt stilul de pilotaj, sa inteleg ce se intampla cu masina aceasta. Am hotarat de capul meu ca dupa prima bucla de sambata sa ii reglez suspensia in service si a fost multumit.

Motorsportnews.ro : Cum a decurs Raliul Tara Barsei 2010 pentru echipajul N.Duval/ M. Pirscoveanu ?

Mugurel Pirscoveanu : Eu am fost multumit de prestatia mea si sunt convins de faptul ca masina s-a comportat exceptional. Rezultatul obtinut se transase dupa prima bucla, restul fiind doar conservarea pozitiei. Imi pare nespus de rau de ce a patit Danny, probabil ca lupta intre cei trei din fata ar fi adus un plus de spectacol.

Motorsportnews.ro : De data asta am observat ca ati fost feriti de probleme tehnice , esti multumit de modul in care s-a comportat masina ?

Mugurel Pirscoveanu : In general masina este foarte fiabila si nu sunt probleme deosebite. Totul depinde de pregatirea cursei de acasa si de inlocuirea a tot ce este necesar din timp. In acest sezon, masina nu s-a prezentat la doua etape (Brasov si Cluj), a suferit o iesire in decor la Tg. Mures, la Raliul Argesului nu a avut nicio problema, la Tara Barsei nu a avut iarasi nicio problema. Abandonul de la Sibiu a fost unul cauzat de un cablaj intrerupt. Practic, cand se arunca, ca de obicei, in spatele asistentei un sezon nefavorabil, trebuiesc puse toate acestea in balanta si vor fi privite altfel lucrurile… Ca o concluzie, din sase etape, la doua nu a participat, la doua nu a avut nicio problema, iesire in decor la una si cablaj intrerupt la cealalta.

Motorsportnews.ro : Citroen Racing a lansat noul sau produs DS3 R3 . Ce parere ai despre aceasta masina ?

Mugurel Pirscoveanu : Excelenta si motivanta. Este un model care va participa alaturi de neinfricatul Clio R3, folosind un motor exceptional, avand turbina cu restrictor de 29mm, pentru a obtine macar 210CP. Modelul va avea un ampatament/ecartament ideal pentru raliuri, motorul va avea un cuplu maxim de 35 DaNm folosit intre 2500Tr/min si 4750tr/min. Practic va folosi cuplul care se anunta cu 40% mai mare decat celelalte din grupa, la turatii joase, ceea ce la o tractiune fata va folosi acest avantaj pentru o aderenta sporita. Cutia de viteze Sadev va avea actionare electrohidraulica, ceea ce o va ajuta sa castige intre 0.2-0.4 secunde la fiecare schimbare de treapta. Suspensiile dezvoltate vor fi cu siguranta extrem de performante, PowerBox-ul utilizat va reduce greutatea unui cablaj apasator fara sa mai utilizeze relee si cu mai putine fire (deci implicit mai putine probleme  🙂 ). La nivel de securitate este gandita pana la cel mai mic detaliu, roll-bar-ul avand o forma speciala inclusiv la nivelul prinderii centurilor din spate fiind diferentiat pentru scaunul pilotului si scaunul navigatorului si toate acestea pentru o suma care deja se propune  sa fie sub un Clio R3 de ultima evolutie. Sper sa fie bine primit si in Romania si, stiindu-se de fapt ca deja este peste un S1600 ca si performanta, sa il vedem in clasamentul general in locurile fruntase.