Publicitate

O evolutie spectaculoasa, ca de fiecare data cand vine vorba de o superspeciala, si un ecart de numai 2,8 secunde fata de lider, Gergo Szabo. Aceasta a fost, pe scurt, maniera in care a inceput Raliul Tara Barsei Dunlop-SEAT echipajul Porcisteanu/ Dobre. “Firesc, am vrut sa le oferim fanilor din Bucuresti un spectacol deosebit si ma bucur ca am reusit acest lucru. Ecartul fata de primii clasati nu este deloc mare si avem o zi intreaga in fata pentru a-l remonta”, declara, imediat dupa finis, Porcisteanu.

Vali a inceput ziua secunda in forta si termina prima sectiune cronometrata imediat dupa Szabo, urcand pe locul secund si in ierarhia raliului, la 5,3 secunde de campionul din 2009. Pe PS3 s-a repetat istoria si ecartul era de 6,5 secunde. Ritmul era bun si Vali era decis sa atace, insa, pe PS4, au reaparut problemele tehnice. Si daca pe acea proba a pierdut doar 0,7 secunde, pe urmatoarea “deficitul” a fost de 8,1 secunde, ceea ce a insemnat nu doar ca il indeparta de prima pozitie, ci si retrogradarea pe ultima treapta a podiumului. “Pe PS4 am simtit o lipsa de putere dupa trecerea de celebra “stana”. Am fost nevoit sa continui fara ALS si tinanand motorul mai turat decat de obicei pentru a evita defectarea lui datorita amestecului prea sarac. Pe langa aceasta problema motorul a functionat cu temperatura apei la maxim, lucru care ne-a obligat sa mergem cu caldura pornita  pentru a ajuta la racirea motorului. Pot spune ca am avut parte de o sauna “pe cinste” pe care nu o voi uita foarte curand. Am pierdut secunde pretioase pe ambele speciale si, tinand cont de timpii obtinuti pe proba respectiva si aceea care a urmat, cred ca fara acest handicap m-as fi apropiat foarte mult de prima pozitie, sau poate chiar as fi devenit liderul cursei”, spune Vali .

Problema avea sa fie remediata in parcul de service si, imediat dupa aceea, Vali si Dan au declansat atacul pentru prima pozitie. Rezultatul? Cel mai bun timp pe PS6, la 7,7 secunde de al doilea clasat, Spitzmuller, si 10,1 de Szabo. Echipajul cu numarul 25 revenea pe pozitia secunda, iar ecartul fata de lider scadea la numai 5,2 secunde. Pe urmatoarea proba, Vali si Dan s-au clasat pe locul secund, insa erau numai 6,9 secunde fata de lider, astfel ca au decis sa forteze victoria. “Lupta era deschisa si pe cei 24 de km se putea intampla orice. Vazand ca Gergo are probleme, automat, tactica s-a schimbat. Nedorind sa patesc ceva pe ultima proba si sa pierd o victorie am avut un parcurs mult mai prudent. Ma bucur foarte mult pentru aceasta reusita si imi pare rau ca a trebuit sa se decida astfel invingatorul. Daca Gergo nu ar fi abandonat cu siguranta PS8 ar fi fost pentru amandoi o proba dementiala”, declara Porcisteanu imediat dupa ce a incheiat intrecerea, adjudecandu-si primul succes din acest sezon.

Gratie victoriei din Raliul Tara Barsei Dunlop-SEAT, dar si a abandonurilor lui Marisca si Szabo, Vali si Dan sunt acum la 12 lungimi de prima pozitie si 6 de cea secunda, astfel ca ei intra in disputa directa pentru titlul de campioni absoluti. “In general eu protejez foarte mult masina, atat din cauza ca mi-este uneori “mila”, dar mai ales din motive financiare. La acest raliu suprafata de rulare a fost una foarte buna, mai putin partea de urcare de la celbrul “Y” pana in Predeal. Mi-am permis astfel sa fortez mai mult, pe alocuri poate chiar prea mult, dar aceasta este modalitatea prin care te poti lupta pentru primele pozitii in CNR. Era foarte important pentru noi sa terminam aceasta cursa si sa obtinem un rezultat bun pentru a mai putea spera la un loc pe podium la final de sezon. Si am reusit victoria, dar si, in plus, cred ca am demonstrat pe PS6, dupa problema cu pompa de benzina, ca pot fi foarte rapid daca si masina “tine cu mine”, a precizat Vali.

Urmeaza acum Raliul Aradului, pe care echipajul 25 il abordeaza cu ganduri foarte mari. “Am demonstrat ca putem sa ne batem pentru victorie si ca suntem rapizi pe macadam. Vom merge foarte tare si sunt sigur ca va fi o lupta extraordinara atat la Arad cat si la Iasi, toti cei din fata dorindu-ne sa castigam titlul”, declara Porcisteanu.

Echipajul Porcisteanu-Dobre multumeste pentru sprijinul oferit de Vallino si Colina Motors.

Credit foto: Balasz Attila

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro