Don’t be gentle with the rental

Cel mai important eveniment automobilistic al anului, Sibiu Rally, etapa ce a facut parte si din calendarul Intercontinental Rally Challenge, avea sa aduca echipajul #29, Sebastian Barbu/Marc Banca, la start cu o noua masina, si anume un Citroen DS3 R3, inchiriata de la Wurmbrand Racing. Desi au avut parte de o problema tehnica la testele efectuate inainea raliului, cei doi sperau la un rezultat notabil la prima editie a unei etape romanesti in IRC. Insa, cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, dupa un parcurs bun, motorul masinii s-a oprit brusc la 6 km de la startul specialei cu numarul 9, Santa Max, silind echipajul la abandon.

 

Sebastian Barbu: “Imi e oarecum greu sa ma gandesc inapoi la Raliul Sibiului de anul acesta. Cu toate, bune si rele, imi e greu. Aventura Sibiu IRC 2012 a inceput imediat dupa Cluj. Am facut niste calcule, am tras linia si am ajuns la concluzia ca daca vrem sa facem un rezultat notabil, un rezultat pe care sa il tinem minte si care sa ne arunce in lumea buna a curselor, trebuie sa sapam putin mai adanc in buzunare si sa facem rost de o masina noua. Am reusit. Am facut rost chiar de o masina nou-nouta. Citroen DS3R3 de la Wurmbrand Racing.

Nu am stat pe ganduri, am si plecat in Austria sa batem palma si sa vedem masina. Deja de la prima vedere, am simtit cum sangele incepe sa circule cu alta viteza. Inca nu imi venea sa cred ce urma sa se intample la Sibiu. Eu, un sibian, la prima editia a unei etape de IRC, in Romania, pe un Citroen DS3R3. Inca visam cu ochi deschisi. Cum noi romanii avem multe zicale, am reusit sa aplic si eu una chiar in ziua in care urma sa fac testele cu noua masina. In primii metri am reusit sa stric cutia de viteze, mai precis sa distrug un semering care mentine presiunea hidraulica, presiune care schimba vitezele la masina asta. Baietii, abia ajunsi dupa 12 ore de condus, au trebuit sa demonteze si sa monteze cutia, urmand ca eu sa fac teste pe noapte. Am reusit pana la urma sa misc masina, a fost extraordinar. E un sentiment pe care eu ca pilot nu am reusit sa il descriu in cuvinte, totul se intampla la o viteza extraordinara, iar pilotajul era foarte simplu. Asa ca si austriecii erau convinsi ca “orice lucru care incepe cu stangul in fata se va termina bine”.

 

Plecam de la teste optimisti cu totii, pregatiti de raliu. Shakedown-ul a fost din nou o experienta buna in arta pilotajului. Am avut ca si copiloti prieteni care la randul lor erau interesati de masina asta. Unul a comparat-o cu un hoovercraft, altul s-a prins de scaunul meu si incerca sa puna frana apasand pe pedalierul copilotului… Toti au ramas surprinsi.

 

Inainte de raliu, am avut diferite discutii, atat cu cei apropiati cat si cu alti piloti, despre strategia de cursa, despre abordarea probelor. Eu, sincer, am plecat la drum usor prea optimist. Spun asta pentru ca nu aveam destui kilometri cu masina asta ca sa imi dau seama de diferite lucruri. Insa nici nu imi pare rau ca am plecat asa la drum. Pentru prima oara in cariera mea de pilot am plecat la drum cu o mentalitate diferita fata de cea clasica, care suna asa “merg doar ca sa termin, important este rezultatul”.

 

Colaborarea cu inginerul de la Citroen Racing, cu echipa tehnica, atmosfera din Piata Mare, m-au setat pe o frecventa la care am mai ajuns doar in concursurile de schi. Eram intr o alta lume. De cand merg la curse, cu nici o echipa, oricat de tare mi-am dorit eu, nu am reusit sa intru pe aceasta ”’frecventa”.
Cel putin, mi-am dovedit mie ca se poate. Trebuie doar sa ai in jurul tau oameni care au aceiasi pasiune ca si tine si care sa isi doreasca acelasi lucru ca si tine.

 

Prima zi a decurs foarte bine pentru noi. Am reusit timpi buni, am mers fara riscuri inutile. Masina mergea perfect. A doua zi mai avem de recuperat aproximativ 30 secunde ca sa ajungem pe locul trei in clasamentul masinilor cu doua roti motrice. Tactica era sa mergem mai tare pe Gatul Berbecului, iar pe Santa Max sa ne ferim de pene sau altele. Am si reusit, dupa prima trecere pe Gatul Berbecului mai aveam numai 14 secunde de podium. Insa, ghinionul era sa ne opreasca pe prima trecere de pe Santa Max, unde motorul masinii s-a oprit brusc. La aproximativ 6 km de la start masina nu se mai alimenta. O cauza mai exacta a defectiunii urmeaza sa ne fie comunicata de Citroen Racing. Raliul urma sa se termine aici pentru noi.

 

Imi e greu sa ma gandesc inapoi, dar sunt fericit ca in sfarsit mi-am demonstrat mie de ce sunt capabil. Cu o masina egala cu cea a adversarilor sunt la fel de rapid ca ei. Sau chiar mai rapid…

 

De aici inainte, doar asa o sa mai fac curse. Sper sa ne vedem la Arad cu bine. Pedal to the metal. “

 

Sebastian Barbu si Marc Banca se pregatesc acum pentru cea de-a sasea etapa a Campionatului National de Raliuri, Raliul Aradului, etapa ce va avea loc in perioada 17-18 august.

 

Echipajul #29 multumeste pentru sprijin partenerilor Schuster & Co Ecologic, Bucur Rally & Tuning, Mammoth Tyres, Passion for Luxe, Golden Tulip, OMV prin Dani Oil si va invita sa urmariti site-ul propriu, www.sebastianbarbu.ro, pentru a fi la curent cu ultimele noutati in ceea ce il priveste