Comunicat ESD Rally Team

Problemele de securitate pe care majoritatea pilotilor le-au criticat la prima etapa din CNR, continua sa nasca polemici si dupa terminarea acestei etape. Desi organizatorul Autoblic a dorit prin regulamentul particular inaintat FRAS permiterea pneurilor cu cuie, acordul de la forul superior nu a fost primit. 

 

Am primit pe adresa de email a redactiei un comunicat din partea echipei care s-a impus la Brasov, ESD Rally Team, pe care vi-l redam in integralitate:

_DSC7123

În legatură cu unele declarații legate de neadmiterea utilizării anvelopelor cu cuie la Tess Rally Dunlop 2013, ESD Rally Team doreşte să aducă următoarele precizări: 

 

Mult prea târziu față de publicarea regulamentului competiției şi anume în săptămâna dinaintea startului, au fost exprimate opinii pro şi contra permiterii utilizării anvelopelor cu cuie. O parte dintre piloți au solicitat admiterea acestora printr-o derogare de la regulament. ESD Rally Team, consultându-se şi cu manageri ai altor echipe, s-a pronunțat categoric împotriva favorizării unor concurenți în detrimentul celorlalți, care nu dispuneau de astfel de pneuri. Pusesem deja în discuție retragerea întregii echipe din competiţie în cazul în care conducerea cursei ar fi cedat presiunilor la care a fost supusă, deoarece nu suntem de acord şi nu vom fi niciodată, ca regula jocului să se schimbe peste noapte, în funcție de interesele de moment ale unor sportivi.

 

Acest raliu nu a fost uşor pentru nimeni, se poate observa lesne că poziția noastră, de a ne opune acestei derogări, l-a dezavantajat chiar şi pe primul pilot din ordinea de start, adica pe componentul echipei noastre, Francois Delecour. Totuşi, nu poate trece neobservat faptul că Vali Porcişteanu, principalul adversar al pilotului nostru Francois Delecour, a realizat pe zonele parțial acoperite cu zăpadă, în aceste condiții, deci fără anvelope cu cuie, timpi foarte buni, pentru care îl felicităm, ieşind din păcate în decor pe ultima proba specială relativ uscată, cu anvelope slick, nicidecum datorită interdicției sus menționate. 

 

Suntem, desigur, pentru creşterea securității competițiilor, dar în acelaşi timp nu suntem de acord ca rezultatul sportiv să fie afectat prin derogări de la regulament. In fond condițiile au fost aceleaşi pentru toți, iar pe de altă parte majoritatea celor care au abandonat au recunoscut că au forțat mai mult decât permitea suprafața de concurs. Considerăm că raliurile sunt prin definiție competiții auto care presupun adaptarea la cele mai variate condiții, cele derulate pe suprafețe alunecoase fiind, deloc intamplător, cele mai spectaculoase şi cele mai îndrăgite de spectatori. 

 

În încheiere, ESD Rally Team felicită pe toți participanții la acest raliu, eveniment catalogat de mass-media ca fiind deosebit de spectaculos şi selectiv. 

ESD Rally Team