Rezultate de top și fiabilitate pentru echipajele Suzuki la Sibiu

Toate cele șase echipaje care au pilotat modele Suzuki Swift Sport au trecut cu bine testul de foc al probelor de macadam dur din Raliul Sibiului. Iar prin rezultatele lăudabile ale acestora, Cupa Suzuki a contribuit la creșterea competitivității și spectacolului din Campionatul Național de Raliuri Dunlop 2013.

 

Ediția din acest an a Raliului Sibiului s-a desfășurat în intervalul 26-27 Iulie și a fost structurată pe 14 Probe Speciale însumând 228 de kilometri. Din aceștia doar 20 % au reprezentat suprafață de rulare asfaltată, restul fiind trasee de macadam extrem de solicitante pentru mașini și echipaje. Astfel, s-a înregistrat un număr ridicat de avarii serioase și implicit abandonuri tehnice.

 

Mai mult, proba cu numărul 13 (Șanta Max II) a fost anulată deoarece macadamul se deteriorase sever în urma primei parcurgeri. Astfel, aceasta a fost străbătută în regim de etapă. 

 

Din aceste motive este cu atât mai apreciabil faptul că toate cele șase echipaje participante în Raliul Sibiului cu Suzuki Swift Sport, dintre care cinci înscrise în Cupa Suzuki, au parcurs integral raliul și au obținut și o serie de clasări care depășesc așteptările.

 

 New Image

Fiabilitate și performanță

 

Un “laitmotiv” în declarațiile echipelor care iau startul la Sibiu este că aici contează fiabilitatea mașinii, ritmul constant și riscul calculat. Fiind și etapă de Campionat European de Raliuri, runda sibiană este cotată cu un Coeficient 2 care dă șansa unui punctaj ridicat, chiar și dacă nu forțezi pentru ocuparea primei poziții. Deci este crucială protejarea mașinii.

 

Asistența și soluțiile tehnice oferite de Wise Motorsport, unicul preparator autorizat de Suzuki România pentru pregătirea mașinilor din cupa monomarcă, au remediat operativ cazurile în care au fost necesare intervenții. Din fericire, mașinile Suzuki s-au dovedit suficient de robuste pentru a evita abandonul.

 

Astfel, echipajele din Cupa Suzuki și-au putut etala competitivitatea și motivarea, oferind un raliu plin de adrenalină, marcat de rezultate remarcabile inclusiv în ierarhia Clasei 9.

 

Cele mai multe reușite sunt meritul echipajului Alex Mirea / Dragoș Despinoiu. Din cele 13 Probe Speciale desfășurate, aceștia au câștigat 8 în cadrul Cupei Suzuki și 4 la Clasa 9. Drept urmare sunt liderii etapei în Cupa Suzuki, iar la Clasa 9 au terminat pe locul secund.

 

Cursa făcută de cei doi este cu atât mai notabilă cu cât Sibiul a însemnat debutul în Cupa Suzuki și în CNRD 2013, fără a beneficia de o acomodare prealabilă cu mașina și având de înfruntat cele mai dure probe de macadam din sezon.    

 

Potențialul și ritmul tandemului Alex Mirea / Dragoș Despinoiu au fost evidente de vineri – prima zi de concurs. Aceștia au ocupat locul 1 în Cupa Suzuki pe PS 2 (Crinți I), PS 3 (Dobârca II) și PS 4 (Crinți II). Și au obținut locul 3 la Clasa 9 pe PS 3 și PS 4.

 

Sâmbătă, Alex Mirea și Dragoș Despinoiu au fost într-o formă și mai bună, adjudecându-și primul loc atât la Cupa Suzuki, cât și la Clasa 9, pe Probele Speciale 8 (Sadu I), 10 (Șanta MAX I), 11 (Sadu II), 12 (Gâtu Berbecului II). La acestea se adaugă primul loc la Super Speciala II (PS 14) în Cupa Suzuki, respectiv locul 2 la Clasa 9.

 

Tot din postura de debutant în cupa dedicată modelului Suzuki Swift Sport a luat startul și Mădălin Radu Arhire. Acesta a părăsit Cupa Dacia la jumătatea sezonului 2013 și a decis să continue campionatul cu șanse noi, mașină nouă și copilot nou – Radu Dumitriu, tatăl său.

  

Înaintea Raliului Sibiului, Mădălin Radu Arhire declara că se înscrie în Cupa Suzuki cu scopul de a încheia sezonul pe podium. Iar prestația sa a confirmat determinarea cu care s-a aliniat la start.

 

Echipajul Mădălin Radu Arhire / Radu Dumitriu a început etapa câștigând prima probă (Dobârca I) în cadrul Cupei Suzuki. Și a încheiat ziua 1 cu rezultate foarte bune pe probele de noapte. A câștigat PS 6 (Păltiniș I Noapte) la Clasa 9 și Cupă și s-a plasat pe poziția a treia la Clasa 9 în PS 7 (Șanta I Noapte), ocupând din nou prima poziție și în Cupă.

 

La finalul celei de a doua zile de raliu au urcat pe locul 2 al podiumului Cupei Suzuki și pe locul 4 la Clasa 9. Ei au fost urmați pe locul 3 de echipajul Călin Bucur / Alexandru Ardelean, care s-a impus cu cel mai rapid timp pe PS 5 (Super Speciala I), unde a obținut și locul 4 la Clasa 9.

 

Al patrulea clasat în Cupa Suzuki la Sibiu este echipajul Ioan Zărug / Alin Clapon, care a făcut o cursă precaută, așa cum anunțase și înaintea etapei. Iar strategia a funcționat, acumulând puncte pentru clasamentul general.

 

Ierarhia Cupei la această etapă se încheie cu echipajul Sebastian Gioarsă / Raluca Magdaș. Însă aceștia au primit o distincție specială din partea Suzuki România, a echipei tehnice Wise Motorsport și a echipajelor. Sebastian Gioarsă a fost desemnat “Omul Raliului Cupa Suzuki Sibiu 2013”, fiind apreciat pentru fair play, susținerea pe care a oferit-o celorlalte echipaje și tenacitatea de care a dat dovada parcurgând cea mai mare parte a cursei cu suspensiile de stradă, după ce a fost nevoit să le schimbe pe cele de competiție în prima zi a etapei. Chiar și în aceste condiții a punctat suficient de consistent pentru a fi la doar 1,6 puncte distanță de liderul clasamentului general al Cupei Suzuki. Un vârf de ritm l-a înregistrat pe PS 6 (Păltiniș I Noapte), unde a obținut locul 2 atât la Cupa Suzuki, cât și la Clasa 9, urmându-l pe Mădălin Radu Arhire.

 

O cursă respectabilă a reușit și pilotul de doar 18 ani Radu David, care a concurat la volanul unui Suzuki Swift Sport fără a fi înscris și în Cupă. Cu Mihaela Beldie pe post de copilot, acesta a încheiat Raliul Sibiului pe primul loc al Clasei Debutanților și a avut o evoluție deosebită pe Super Speciala II (PS 14), unde s-a impus pe prima poziție la Clasa 9.

 

 

Reconfigurare de clasament

Punctajele apropiate după primele două etape și coeficientul mare de la Raliul Sibiului au făcut posibilă o adevărată răsturnare a clasamentului general din Cupa Suzuki. Lipsind la această etapă, echipajul Andrei Chirteș / Marc Banca a căzut pe ultima poziție, deși conducea cu 32,4 puncte.

 

Până la Raliul Aradului, programat pentru intervalul 23-25 August, liderul Cupei este echipajul Călin Bucur / Alexandru Ardelean. Aflați la a doua participare, după Transilvania Rally (Cluj), aceștia au acumulat 30 de puncte la Sibiu, ajungând la un total de 51,6 puncte.

 

Locul 2 în clasamentul Cupei Suzuki este acum împărțit de echipajele Alex Mirea / Dragoș Despinoiu și Sebastian Gioarsă / Raluca Magdaș, cu câte 50 de puncte.

 

Tandemul Ioan Zărug / Alin Clapon rezistă în apropierea podiumului, ajungând la 44 de puncte după participarea la etapele de la Tulcea și Sibiu.

 

Având în vedere că toate cele patru etape de raliu rămase din sezonul 2013 sunt tot de macadam și că noile echipaje din Cupă au demonstrat că sunt performante în asemenea probe, calculele vor rămâne deschise până la ultima rundă. Un exemplu evident în acest sens sunt și Mădălin Radu Arhire / Radu Dumitriu, care au 36 puncte încă din această primă cursă. 

 

Clasamentul Cupei Suzuki  după trei etape este:

Călin Bucur / Alexandru Ardelean – 51,6 puncte

Sebastian Gioarsă / Raluca Magdaș – 50 puncte

 

 

Alex Mirea / Dragoș Despinoiu – 50 puncte

Ioan Zărug / Alin Clapon – 44 puncte

Mădălin Radu Arhire / Radu Dumitriu – 36 puncte

Andrei Chirteș / Marc Banca – 32,4 puncte