Marco Tempestini si NRA exclusi de la Raliul Brasovului pentru service interzis

Federatia Romana de Automobilism Sportiv a publicat in aceasta seara Hotararea nr.1/2014 a Comisiei de Competitii, al carui continut vi-l redam in integralitate:

logo fras ok

 Pe rolul Comisiei de Competiţii se află înscrisă soluţionarea sesizării formulată de Colegiul Comisarilor Sportivi ai etapei cu nr. 1 – din cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2014 – Tess Rally Romtelecom – etapă desfășurată la Brașov, în data de 22 martie 2014.

 

În raportul întocmit de comisia tehnică la data de 22.03.2014 se arată că, în jurul orei 13 și 30 de minute, echipa de asistență Napoca Rally Academy avea în interiorul mașinii de asistență 4 roți cu încălzitoare cuplate la curentul provenit de la un generator (în funcționare), mașina de asistență tehnică fiind staționată în incinta parcului de service îndepărtat.

 

Prin urmare au fost invitați la data de 31.03.2014 să se prezinte în fața Comisiei de Competiții comisarii tehnici Lucian Gîrbaciu și Constantin Gâdei și domnul Marco Tempestini, din cadrul echipei Napoca Rally Academy, pentru a fi audiat.

 

Au fost anexate la dosar adresa colegiului comisarilor sportivi din cadrul etapei cu nr. 1 – a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2014 – Tess Rally Romtelecom – etapă desfășurată la Brașov, raportul comisiei tehnice, planșe foto, comisia procedând la audierea domnului Marco Tempestini, și contactați telefonic domnii Răzvan Rațiu, Tamaș Lang și Adrian Fodor comisari sportivi în cadrul etapei cu nr.1.

 

Domnul Marco Tempestini a recunoscut în cadrul audierii că roțile pe care echipa de asistență Napoca Rally Academy le avea în interiorul dubei de asistență tehnică staționată în incinta parcului de service îndepărtat, roți care erau cu încălzitoare cuplate la curentul provenit de la un generator, erau destinate automobilului de concurs condus de el, adăugând că nu a avut cunoștință despre încălzirea acestora, la momentul respectiv considerând că  această faptă este neregulamentară.

 

De asemenea, comisarii tehnici Lucian Gîrbaciu și Constantin Gâdei au reconfirmat aspectele sesizate anterior, respectiv faptul că echipa de asistență Napoca Rally Academy avea în interiorul mașinii roți care erau cu încălzitoare cuplate la curentul provenit de la un generator, mașina de asistență tehnică fiind staționată în incinta parcului de service îndepărtat.

 

În urma analizei tuturor înscrisurilor existente la dosar, coroborate cu declarațiile domnului Marco Tempestini, membrii comisiei constată încălcarea regulamentului CNRD motiv pentru care decide sancționarea echipajului cu nr. 3 de concurs din cadrul etapei cu nr.1 a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2014 pentru săvârșirea faptei de service interzis.

 

Se reține faptul că membrii echipei tehnice a Napoca Rally Academy aveau în interiorul mașinii de asistență 4 roți cu încălzitoare cuplate la curentul provenit de la un generator, mașina de asistență tehnică fiind staționată în incinta parcului de service îndepărtat. Au fost încălcate mai multe prevederi din Regulamentul CNR – Dunlop 2014, respectiv:

 

a) prevederile art. 37.4.1. din Regulamentul CNR – Dunlop 2014, unde se arată că:

Operatiunile, echipamentul si sculele permise in acest service:

– cricul, rampele, prezoane/piulite de roti, cheie dinamometrica, scule de mana

– Folosirea echipamentului sau a pieselor de schimb si sculelor aduse la bordul automobilelor de competitie

– Folosirea sculelor pe baza de baterii, incluzand orice sursa de lumina necesara

– Completarea cu apa a sistemelor automobilului folosindu-se dispozitive de umplere(exclus antigel, ulei etc.)

– Folosirea echipamentelor si consumabilelor de curatire a automobilului.

– Montarea farurilor suplimentare

– Schimbul de roti/anvelope

– Este permis a conecta automobilul de competitie la computerul pozitionat in interiorul zonei de service indepartat si operat de catre personal aditional (o singura persoana, alta decat cei 4 mecanici alocati acestui service)

Orice altă operaţiune în afara celor precizate mai sus se consideră “SERVICE INTERZIS” şi se sancţionează cu excluderea din competiţie

 

b) prevederile art.1.1.3 Tot ce nu este autorizat în mod expres de aceste reguli, este interzis.

 

Aplicând articolele din regulament rezultă fără niciun fel de dubiu că echipajul cu numărul de concurs 3 format din Marco Tempestini/Baggio Lucio din cadrul echipei Napoca Rally Academy se face vinovat de săvârșirea faptei de service interzis. 

 

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 5.8.8Regulamentul CNR – Dunlop 2014, în cazul în care la un raliu un echipaj înscris într-o echipă este exclus pentru service interzis, echipa din care acesta face parte va fi exclusă la rândul ei din clasamentul acelui raliu.

 

Pentru aceste considerente va dispune excluderea și a echipei Napoca Rally Academy.

 

Având în vedere toate aceste aspecte, membrii comisiei de competiții au hotărât următoarele:

 

1. Excluderea echipajului cu numărul de concurs 3 format din Marco Tempestini/Baggio Lucio, membrii ai echipei Napoca Rally Academy din cadrul etapei cu nr. 1 –a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2014 – Tess Rally Romtelecom – etapă desfășurată la Brașov.

 

2. Excluderea echipei Napoca Rally Academy din cadrul etapei cu nr. 1 – a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2014 – Tess Rally Romtelecom – etapă desfășurată la Brașov.

 

3. Dispune refacerea clasamentelor în consecinţă şi publicarea acestora pe site-ul FRAS.

 

Cu drept de apel în termen de 48 de ore de la publicare.

 

Pronunţată azi 01.04.2014.