Publicitate

Chiar dacă vremea a fost bună şi nu a plouat, suprafaţa dură şi probele extrem de tehnice ale Raliului Moldovei (25-26 iulie) au creat mari probleme echipajelor participante. Astfel, din cele 36 de echipaje care s-au prezentat la start, doar 20 au reuşit să parcurgă toate probele speciale. Deşi au înregistrat timpi foarte buni pe probe, echipajele BCR Leasing Rally Team s-au confruntat şi ele cu probleme la Bacău, care au condus la abandonul a trei dintre acestea. Singurii care au terminat această etapă au fost Edwin Keleti şi Botond Csomortani, cei care au fost implicaţi totodată într-o luptă spectaculoasă pentru victorie cu campionii en-titre Francois Delecour şi Dominique Savignoni, încheiată în final cu locul II pentru echipajul BCR Leasing Rally Team.

 Edwin Keleti_Botond Csomortani_Ford Fiesta R5_Raliul Moldovei 2014

Punctele acumulate de Edwin Keleti şi Botond Csomortani plasează BCR Leasing Rally Team pe locul II la Raliul Moldovei şi întăresc poziţia a doua în clasamentul cumulat pe echipe, cu un total de 246.4 puncte.

 

Mă bucur pentru locul II obţinut de Edi şi Boti la această etapă şi cred că le-a lipsit foarte puţin pentru a obţine victoria. Rezultatele de până acum confirmă creşterea de formă în care se află, iar acest lucru trebuie să-i motiveze pentru ultimele două etape care au mai rămas. Îmi pare rău că celelalte echipaje nu au reuşit să ajungă la finalul cursei, din diverse motive, şi sper ca la Iaşi să ne revenim complet şi să terminăm cu toţii în puncte.” –a declarat Alexandru Piţigoi, Director General Colina Motorsport, compania care asigură managementul sportiv şi tehnic al BCR Leasing Rally Team.

 

Edwin Keleti şi Botond Csomortani au început în forţă etapa de la Bacău, câştigând prima probă specială şi terminând prima zi în fruntea clasamentului general, într-un duel interesant cu campionul en-titre, Francois Delecour. Ziua secundă a debutat în acelaşi ritm, echipajul BCR Leasing Rally Team câştigând primele două speciale. Ei au cedat însă şefia clasamentului la finalul probei cu numărul şapte, în urma unei lovituri care le-a afectat direcţia: Raliul Moldovei Pambac a fost un raliu foarte bun pentru echipajul 99. Pe un traseu extrem de frumos şi tehnic am reuşit să ne duelăm pentru prima poziţie până pe proba 7 din totalul de 11, însă pe respectiva specială am lovit un buştean cu roata dreapta faţă şi am strâmbat puternic bieleta de direcţie, iar volanul stătea rotit cu 90 de grade spre stanga aşa că cele trei probe din buclă au fost compromise parţial. Cu toate acestea am reuşit un foarte îmbucurător loc 2 în clasamentul general, care ne consolidează poziţia în campionat. – a declarat Edwin Keleti care îţi păstrează poziţia a treia în clasamentul general cumulat după cele şase etape disputate, dar şi poziţia de lider la Clasa 2.

 Gergo Szabo_Karoly Borbely_Skoda Fabia S2000_Raliul Moldovei 2014

Deşi au avut timpi foarte buni pe fiecare probă specială, pe PS 9, cu două probe înainte de finalul cursei, Gergo Szabo şi Karoly Borbely s-au confruntat cu o problemă tehnică la maşina lor de concurs şi au fost nevoiţi să abandoneze: „Ne-am pregătit foarte bine pentru acest raliu, la care am avut un ritm foarte bun, dar, după o defecţiune la direcţie, a trebuit să părăsim cursa. Este frustrant să te afli pe locul 3 şi să nu poţi continua ultimii 20 de kilometri de raliu. Vom trece peste acest moment şi ne vom mobiliza să mergem tare la Iaşi.a declarat Gergo Szabo.

 Sorin Badea_Florin Dorca_Mitsubishi Lancer Evo 7_Raliul Moldovei 2014

După o primă zi în care au înregistrat cei mai buni timpi din clasă pe cele trei probe disputate, Sorin Badea & Florin Dorca au fost din nou în situaţia de a abandona din cauza unor probleme tehnice la motor: Raliul Moldovei, un raliu frumos, cu probe speciale extrem de tehnice şi rapide în unele porţiuni, a făcut o selecţie riguroasă a echipajelor care au reuşit să încheie această etapă presărată cu multiple abandonuri  de marcă, ieşiri spectaculoase în decor, abandonuri tehnice şi clasamente care s-au decis pe ultimele 2-3 probe special la finalul cursei. Echipajul nostru a avut o evoluţie bună, echilibrată, care ne-a permis să ne instalăm de la începutul raliului la conducerea clasei 11 şi reuşind o clasare pe locul 8 pe SuperSpeciala de la Oneşti, cu o poziţionare în prima treime a clasamentului general, în concordanţă cu obiectivele noastre pentru acest raliu. Din păcate, problemele tehnice la motorul maşinii noastre apărute încă de pe primii km. ai primei probe speciale ne-au obligat să ne retragem din cursă cu câteva sute de metri înainte de ultimul parc de service al primei zile de concurs. Un nou eşec care, din păcate, ne obligă la o analiză şi o reflecţie serioasă alături de echipă cu privire la ultimele 2 etape din sezonul competiţional CNRD 2014.– a declarat Sorin Badea.

 Adrian Teslovan_Vajk Cseh Imre_Dacia Logan Cup_Raliul Moldovei 2014

Lideri în Cupa Dacia cu un avans consistent faţă de următorii clasaţi, Adrian Teslovan & Cseh Vajk Imre îşi propuseseră să meargă de plăcere, fără a forţa inutil. Suprafaţa dură şi lipsa experienţei pe probele de la Bacău le-au provocat însă probleme care au dus la cel de-al treilea abandon al echipajelor BCR Leasing Rally Team de la această etapă: Raliul Modovei – un raliu plin de aventuri pentru noi. După o zi de vineri în care am terminat pe poziţia a treia, sâmbătă au început aventurile, cele neplăcute bineînţeles; pe PS 4 am lovit un bolovan care, pe lângă pană, a avariat şi suspensia faţă, maşina fiind foarte greu de controlat, mai ales în viraje. Am continuat pe pană pe PS6 unde, într-un viraj de stânga, nu am mai reuşit să ramânem pe trasă şi am alunecat într-un şanţ distrugând complet direcţia.Adrian Teslovan.

 

BCR Leasing Rally Team este susţinută în 2014 de BCR Leasing, Omniasig, Mobil 1 – prin Star Lubricants, Colina Motorsport, Pirelli, Dolce Sport, Energobit, Veteco, Frontline Combo, Borsec, Defi, Pigna, Biosafe, Kristal Glamclub, Autocar Service.

 

În calendarul Campionatului Naţional de Raliuri 2014 urmează Raliul Iaşiului, care va avea loc în perioada 5-6 septembrie, pe macadam. Raliul Iaşiului va fi penultima etapă din actualul sezon, fiind cotată cu un coeficient de 1. 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro