Publicitate

Competitiile de motorsport din Romania poti fi cel mai usor incadrate in doua categorii constante, care se desfasoara an de an: Campionatul National de Viteza in Coasta si Campionatul National de Raliuri. Ambele competitii sportive sunt organizate de FRAS si sunt de departe cele mai grele si mai dezbatute campionate cu 4 roti din tara noastra. Printre masini cu tractiune integrala, monoposturi si automobile special pregatite in strainatate, ia startul si un BMW M3. Are 33 de ani si s-a nascut cu benzina in loc de sange. Poate doar asa se explica pasiunea lui pentru tot ce tine de masini, automobilism si viteza. Iar decizia de a incepe participarea in sporturile cu motor organizate in Romania a fost un pas firesc in 2007, cand a inceput sa participe in Campionatul National de Viteza in Coasta. Un an mai tarziu a reusit sa iasa Vice-campion la clasa debutantilor, iar in 2010 a reusit sa termine mai multe etape pe podium. Sezonul din 2010 i-a adus 7 prezente pe podium, dupa care a urcat stacheta in sezoanele urmatoare si a ales o grupa extrem de competitiva.

 

Il cheama Ion Nicolae si este unul din putinii temerari care se ia in piept cu masinile integrale si cu monoposturile, din spatele volanului unui BMW M3 de strada, modificat pentru competitie. Automobilul este incadrat in clasa H4, acolo unde se lupta cu Ferrari 458 Italia, Subaru Impreza si Mitsubishi Lancer EVO. Adica este o grupa grea, numai cu masini puternice, carora bavareza RWD le face fata cu brio. Pilotul Ion Nicolae a luat startul in 2014 la toate etapele de CNVC Dunlop de pana acum, dar si la doua etape de CNR: Transilvania Rally si Delta Rally, cel din urma la volanul unei masini cu tractiune integrala. La Raliul Transilvaniei, Ion Nicolae, impreuna cu Razvan Popescu, copilotul sau, au reusit sa obtina locul 4 la grupa 11, fiind surclasati de 4 masini 4×4 care au avut un avantaj clar pe probele de macadam.
ion-nicolae-1820b19e98aa03a8db-0-0-0-0-0
In week-endul 19-20 iulie are loc la Sinaia “Trofeul Sinaia 2014”, acolo unde Ion Nicolae va lua startul din nou, pregatit sa se lupte pentru o pozitie pe podium: “Chiar daca probele de pe macadam de la Cluj si-au pus amprenta pe masina, masina va fi gata pentru etapa de la Sinaia. Aceasta este o etapa care mie imi place foarte mult, este un traseu tehnic pe care BMW-ul se simte bine, motiv pentru care sper sa reusesc o clasare pe podium” spune Nicolae.

 

Dar sezonul 2014 se anunta a fi doar un sezon de antrenament pentru 2015, an in care Ion Nicolae promite sa-si faca aparitia la volanul unui automobil si mai competitiv, cu care sa aiba sanse la prima pozitie a clasamentului: “Orice pilot invata cu fiecare metru pe care il parcurge in viteza, fie ca e vorba de raliu, fie ca e vorba de Coasta. Si orice participare, chiar daca este un efort financiar semnificativ, imi arata cate un lucru nou pe care il invat si de care sunt sigur ca ma voi putea folosi anul viitor, cand voi reveni cu o surpriza placuta si mult mai competitiva“, adauga Ion Nicolae. In sezonul 2014, pilotul Ion Nicolae este sustinut de www.conaculdepedeal.ro, Touch Media, Morar Pan Com si SOCAR Petroleum.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro