Simone Tempestini a câștigat Tess Rally 47 Brașov

În perioada 23-25 martie, s-a desfășurat la Brașov prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop 2018. Ediția 47 a Tess Rally a adunat la start un număr record de 90 de echipaje, marcând câteva reveniri importante. Simone Tempestini și-a adjudecat victoria raliului brașovean după o luptă strânsă în prima zi cu Dan Gîrtofan și un parcurs fără presiune în ziua secundă. A doua poziție a clasamentului i-a revenit campionului en titre Bogdan Marișca, Vali Porcișteanu urcând pe ultima treaptă a podiumului.

70 din totalul echipajelor participante au concurat în cadrul CNRD (Campionatul Național de Raliuri Dunlop), 16 echipaje au constituit lista de înscrieri a Campionatul Național Rally 2 iar 4 echipaje au venit la start cu mașini istorice înscrise în Campionatul Național de Raliuri pentru Autovehicule Istorice și de Competiție. Lista de înscrieri Tess Rally 47 s-a remarcat nu doar din punct de vedere cantitativ, ci și calitativ, la întrecerea de la Brașov venind șase campioni naționali absoluți de raliuri, dintre care cinci cu mașini R5. De altfel, în concurs s-au aflat opt astfel de mașini de top. Recunoscut pentru condiții meteo capricioase oferite an de an, raliul brașovean nu s-a dezmințit nici de această dată. Vremea frumoasă care era la Brașov cu o săptămână înainte s-a transformat în preajma zilelor de concurs, aducând zăpada abundentă. Totuși, nu au fost precipitații în cele două zile în care s-au desfășurat probele speciale, ningând doar în timpul testului oficial (shakedown) de vineri.

 

După ce vineri seara echipajele au participat la startul festiv din Piața Sfatului, sâmbătă s-au parcurs primii kilometri de concurs din noua ediție a campionatului. Itinerariul zilei a constat în trecerea de două ori pe specialele Brașov (urcarea spre Poiana Brașov din centrul orașului) și Pârâul Rece la care s-a adăugat proba spectacol Brașov Rally Show, desfășurată la luminile proiectoarelor. La volanul Skodei Fabia R5 și avându-l în dreapta pe copilotul Tudor Mârza, Dan Gîrtofan a început în forță, câștigând primele trei probe. De fiecare dată, timpii lui Simone Tempestini (Citroen DS3 R5) au fost foarte apropiați, Giri nereușind să se desprindă. Făcând din nou echipă cu navigatorul Sergiu Itu, Simone Tempestini a obținut prima victorie de probă pe PS4, reușind să recupereze o jumătate de secundă. Înainte de superspecială, Dan Gîrtofan conducea raliul cu un avans de doar 2.6 secunde. Pe o temperatură redusă și o suprafață alunecoasă, Tempestini a fost mai rapid cu 4 secunde decât Gîrtofan pe Brașov Rally Show și a reușit să treacă în fruntea întrecerii, având la finalul primei zile 1.6 secunde în fața pilotului brașovean. 

 

Bogdan Marișca (Ford Fiesta R5) este singurul care a arătat că poate să țină pasul cu primii doi, însă problemele de electronică au forțat oprirea mașinii sale de concurs în două rânduri pe PS4 Pârâul Rece 2, forțându-l să piardă 26 de secunde și a treia poziție a clasamentului general. Pentru Vali Porcișteanu, prima zi din Tess Rally 47 a marcat primii kilometri de concurs cu Skoda Fabia R5, poziția a treia după primele 5 speciale fiind una mulțumitoare..

Ziua de duminică debuta cu parcurgerea în ambele sensuri a uneia dintre cele mai tehnice probe ale campionatului. Era de așteptat ca proba dubla Babarunca / Cheia să cântărească mult în economia raliului, mai ales că startul programat foarte devreme aducea temperaturi mult sub zero grade și condiții de aderență foarte scăzută. Simone Tempestini a reușit cel mai bun timp al specialei Babarunca, fiind mai rapid cu 5 secunde decât colegul său de echipă, Bogdan Marișca. Din păcate, Dan Gîrtofan a pierdut controlul mașinii de concurs, ieșind de pe traseu și rămânând blocat în zăpada de pe margine pentru mai mult de 40 de minute. Handicapul de timp prea mare l-a forțat pe pilotul brașovean să abandoneze. Cu Sebastian Itu în dreapta sa, Bogdan Marișca a fost cu aproape un minut mai rapid decât Vali Porcișteanu pe PS6, și a reușit să urce până pe a doua poziție a clasamentului general. Porcișteanu a parcurs mare parte din revenirea de la Cheia pe pană, căzând încă o poziție în clasamentul general. Pe a treia poziție urcase Manu Mihalache, care a avut până în acest moment o clasare constantă în primele cinci poziții, deși a pilotat un Mitsubishi Lancer EVO IX de clasă 3, o mașină inferioară celor R5. Și Norbert Maior a oferit un parcurs impresionant pe speciala dublă, reușind să încheie pe a patra poziție în clasamentul general atât pe Babarunca cât și pe Cheia, pilotând un Peugeot 106 cu tracțiune fața. Tânărul pilot a avut probleme la cutia de viteze a mașinii pe ultimele trei probe, pierzând tot ce acumulase până atunci.

 

Simone Tempestini a mai câștigat încă două din cele trei speciale rămase de parcurs, ducând numărul total de victorii de probă la 5. Este pentru al patrulea an consecutiv când tânărul pilot Napoca Rally Academy câștigă Tess Rally, începând așadar cu dreptul sezonul intern. Deși problemele tehnice l-au împiedicat să se lupte la locul I, Bogdan Marișca a arătat că este foarte rapid și că poate să își apere titlul de campion. Pilotul clujean a câștigat și ultima specială,  Poiana Brașov (în coborâre), care a avut rol de power stage și care a adus puncte suplimentare primilor trei clasați. Cu mașina în condiții optime după trecerea prin parcul de service, Vali Porcișteanu a recuperat ecartul pe care îl avea în urma lui Manu Mihalache și a revenit pe podium. Oricum, al patrulea loc al clasamentului general este un rezultat excelent pentru Mihalache, terminând în fața a patru mașini R5. Bineînțeles, brașoveanul a câștigat clasa 3.

 

După șapte ani de inactivitate competițională, Titi Aur a revenit în raliuri, luând startul în Tess Rally cu o Skoda Fabia R5. El a încheiat pe a cincea poziție, în fața a două Forduri Fiesta R5 pilotate de Sorin Badea, respectiv Mihai Manole. Adrian Teslovan (Citroen DS3 R3T Max) a fost cel mai rapid pilot al unei mașini cu tracțiune pe două roți, câștigând clasa 5 și încheind pe 8 în clasamentul general, în fața lui Florin Tincescu (Fiat Abarth 124). Al zecelea loc la general i-a revenit lui Cătălin Grigoriu (Ford Fiesta R5). 

 

O altă revenire așteptată a fost cea a lui Raul Badiu, care a câștigat clasa 9 și Cupa Suzuki, în timp ce Cupa Dacia a fost câștigată de Dragoș Popa. Csongor Szabo (Ford Fiesta R2) a fost cel mai rapid pilot al clasei 7, Adi Iliescu (Mitsubishi Lancer EVO) a câștigat clasa 11 iar Remus Cotuț a câștigat clasa 12. Vlad Teodor (BMW E36 320i) a învins în prima etapă a campionatului Rally 2 iar Gunther Graef (BMW 1602) în cea a vehiculelor istorice. După prima etapă, în clasamentul echipelor conduce Napoca Rally Academy, urmată de DTO Tellur Rally Team și de Omega Rally Team. Următoarea etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop se va desfășura la începutul lunii mai, la Cluj.

 

Tess Rally 47 Braşov a fost organizat de Auto Blic sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv și a fost susținut de Primăria Municipiului Braşov şi Consiliul Local Braşov. Partenerii oficiali ai evenimentului au fost Tess Braşov, distribuitor Volkswagen şi Audi, și Lubexpert, importator şi distribuitor Mobil 1 în România.

 

Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, Porsche Finance Bank, Coresi Shopping Resort, Pro-X şi Hotel Aro Palace au fost parteneri principali ai Tess Rally 47 Brașov.

Parteneri: Konvekta Brașov, Grupul de firme Safir, Selgros, ZIZIN, Tell Security System Brașov, Comprest Braşov, Angel Silnef Security.

Partener logistic a fost Cyclon Motorsport Braşov.

Tess Rally 47 Braşov  nu s-ar fi putut desfăşura fără sprijinul Serviciilor de Poliţie Rutieră Braşov şi Prahova, R.A.T. Braşov, Inspectoratelor pentru Situaţii de Urgenţă Braşov şi Prahova, a Grupării de Jandarmi Mobilă Braşov şi a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Prahova.