69 de piloti vor lua startul maine la prima etapa din cadrul Trofeului Teliu

foto: Catalin Stoia/ Simcat.ro

 

Desi initial peste 90 de piloti si-au exprimat dorinta de a lua startul la primele doua etape ale CNVCD 2012, doar 69 o vor face maine. Din pacate, nici lista echipelor nu este prea numeroasa, pe aceasta regasindu-se doar cei de la Rally Dream Team si AFS Rally Team. Din aceasta competitie lipseste campioana de anul trecut, ACM Resita dar si team-ul bucurestean, Autotehnica.

 

 

DESCARCA :

Lista pilotilor inscrisi

inscrireri Echipe

Ordine Start Antrenamente

 

 Concurentii nationalului de viteza in coasta au sosit la Teliu, unde in aceasta seara au avut loc ultimele pregatiri pentru cursa de maine, Trofeul Teliu – Memorialul Eugeniu Ionescu-Cristea, prima intrecere a noului sezon. Doar 69 din cei peste 90 de sportivi care isi anuntasera prezenta au confirmat si se vor afla la start , insa premisele unei curse spectaculoase nu lipsesc. Cei care aleg sa urmareasca intrecerea de pe marginea traseului vor putea vedea o serie generoasa de piloti si masini campioane, de la Lola resiteanului Hora si pana la gloriile de alta data inscrise la clasa istoricelor, care nu isi tradeaza varsta, fiind pregatite ca in prima zi de ‘viata’.

Mare favorit ramane acelasi Lucien Hora, care isi propune, dupa cum ne-a obisnuit, dubla victorie. La Grupa H, campionul Paul Andronic isi doreste la randul sau ca lucrurile sa ramana la fel, el bifand la Teliu o dubla in sezonul trecut, cursa in care si-a adjudecat si prima victorie la Open. Principalul adversar al vicecampionului este Daniel Onoriu, campionul din 2009, care revine in campionat dupa un an si jumatate. Bucuresteanul, care a ratat startul in sezonul precedent, renuntand apoi si la participarile ulterioare, vine la Teliu cu o masina revizuita pe toate fronturile, un Mitsubishi Lancer Evo VI al carei motor, preparat in Ungaria, dezvolta acum bine peste 700 de cai putere. “Am lucrat cu oameni profesionsiti, masina este pregatita cum trebuie si este foarte puternica” spune Onoriu, care trebuie sa se reacomodeze cu viteza de cursa si cu noua masina. “Va fi destul de dificil de controlat, pentru ca rupe aderenta. In plus, nu am gasit cea mai buna varianta in privinta transmisiei si va trebui sa iau startul cu o cutie ‘scurta’, ce imi ofera o viteza de top de doar 205 km/h.”

La grupele A si N lupta la varf nu se va da intre multi piloti, din pacate campionii ambelor categorii lipsind. Daca in cazul lui Christian Nistoran echipa resiteana nu a reusit sa gaseasca o solutie, dupa ce triplul campion al grupei N a ramas fara masina, Lucian Boroianu a preferat sa ramana acasa, spunand ca masina nu e preparata la standarde si spera sa inceapa sezonul tot la Brasov, odata cu intrecerea de la Rasnov, de la jumatatea lui iunie.

Catalin Cismaru are prima sansa in intrecerea grupei N, avandu-i ca adversari pe Ciprian Ciobotaru, Norris Mageanu, Cosmin Dragnea si Razvan Trisnevschi. La “A” lupta se va da in trei, cu Gunther Graef la comenzile unui Subaru Impreza, Traian Negru si Lucian Radut, care a facut rocada cu coechipierul sau de la Rally Dream Team, Ciprian Ciobotariu, cei doi schimband grupele.

Salutam revenirea lui Mircea Padurean pe lista de start, dupa o pauza lunga, cauzata de accidentul din 2009 si a lui Horatiu Ionescu-Cristea, care aduce la start frumosul Ford Escort MK2. O alta revenire este cea a Alinei Bunica, ea facand parte dintr-o ambitioasa echipa motorizata de propulosare diesel, alaturi de Andrei Mitrasca.

Grupa Istoricelor va oferi cateva noutati absolut spectaculoase, in frunte cu DeTomaso-ul Pantera al lui Horia Popescu, care se pare insa ca va ramane o prezenta solitara in CNVC, dupa cum ne-a dezvaluit pilotul sau. Acesta a adus masina la start pentru a inlocui obisnuitul sau Alpine A110, care este intr-un proces de intinerire. Pentru cei pasionati de istorie auto, cu siguranta deplasarea la Teliu merita, chiar numai pentru vizionarea acestei bijuterii, produsa in doar 7000 de exemplare de producatorul italian De Tomaso, intre anii 1971 si 1991. Modelul Pantera, care a avut numerosi detinatori faimosi, intre care si Elvis Presley, este animat de un propulsor monstru american V8, de 5,8 litri, al carui sunet este o veritabila simfonie.

La capitolul prezente exotice ii mai notam pe Lorincz Borbely, care va pilota un monopost Formula Estonia si debutantul Radu Fenyo, care aduce o noua premiera in Romania, un Radical Clubsport.

 

Trofeul „Teliu” – Memorialul „Eugeniu Ionescu Cristea” – Date tehnice: 
Sector de drum : DN 10 Braşov – Buzău 
Lungime : 3,750 km 
Pantă medie : 5,5 % 
Pantă maximă : 6,4 % 
Locul startului : DN10 km 124 + 800 
Locul sosirii : DN10 km 121 + 50 
Altitudine Start : 667 m 
Altitudine Sosire : 806 m 

 

Program

Recunoaşteri cronometrate

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 08:00 – 09:15

Antrenamente manşa I

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 09:15 – 10:45

Antrenamente manşa a II-a

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 10:45 – 12:15

Recunoaşteri cronometrate (optionale)

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 13:45 – 15:00

Concurs – Manşa a I-a

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 15:00 – 16:30

Concurs – Manşa a II-a

Ziua: sâmbătă (19 mai), duminică (20 mai)

Ora: 16:30 – 18:00

Festivitatea de premiere

Ziua: samabata (19 mai), duminică (20 mai)

Ora 19:00 / Locul: Primăria Teliu

2 thoughts on “69 de piloti vor lua startul maine la prima etapa din cadrul Trofeului Teliu”

Comments are closed.