Grand Prix MONACO 2018 – Avancronica Pirelli

Noul pneu P Zero roz, de compoziție hipersoft, care în teste s-a dovedit a fi cu o secundă mai rapid decât cel ultrasoft, își face debutul competițional la Monaco alături de celelalte două cele mai moi compoziții din gama pentru Formula 1: ultrasoft și supersoft. Cu Monaco care necesită un înalt nivel de aderență mecanică, dar supune pneurile unui stress destul de mic, față de oricare alt grand prix al anului, prestigiosul circuit stradal este teritoriul ideal pentru cele mai soft și cele mai rapide pneuri de Formula 1 disponibile.

  • Totul la Monaco constă în a genera din setări cât mai multă aderență și forță de apăsare, posibil, având cel mai scurt și mai lent tur al anului (cu un ac de păr care este cel mai lent viraj al întregului sezon).
  • Fiind un circuit stradal, deschis traficului normal în afara sesiunilor (chiar cu o zi liberă, vineri) există mereu o suprafață „verde” destul de alunecoasă, și o evoluție variabilă a aderenței.
  • Monaco a fost aproape mereu o cursă cu o singură oprire în condiții normale: rămâne de văzut dacă prin introducerea pneurilor hipersoft, această situație se va schimba.
  • Ratele de uzură și degradare sunt mai reduse în general anul acesta: este un circuit puțin
    solicitant pentru pneuri.
  • Este unul dintre circuitele unde este dificil de depășit, astfel calificările fiind foarte importante, dar există de asemenea și riscul apariției safety-car-ului; care evident poate afecta strategia.
  • Vremea poate varia în această parte a anului, un Monaco ud reprezentând unul dintre cele mai importante challenge-uri ale sezonului.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING “Am testat hipersoftul în Abu Dhabi și Bercelona: dintre cele două, Abu Dhabi reprezintă un termen de comparație mai bun pentru Monaco. Acolo am văzut că hipersoft a fost cu aproape o secundă pe tur mai rapid decât ultrasoft; astfel că am putea vedea câteva recorduri doborâte weekendul acesta. Oricum, hipersoft este mai degrabă un pneu pentru cursă decât unul de calificări, astfel că va fi interesant să vedem cum se adaptează la condițiile și solicitările unice de la Monaco, și ce efect va avea asupra strategiei. Colectarea cât mai multor date posibil în antrenamentele libere devine o sarcină extrem de importantă. Piloții au nominalizat fiecare între opt și 11 seturi de hipersoft, astfel că vom vedea suficiente ieșiri pe aceste pneuri de-a lungul weekendului, dacă vremea se menține frumoasă.

 

CE ESTE NOU?

  • Pneul roz hipersoft debutează la exact doi ani după ce pneul mov ultrasoft a fost prima dată văzut în cursă –tot la Monaco. Ambele au fost denumite de către fani prin intermediul social media.
  • Sunt câteva noutăți la arhitectura zonei boxelor, ceea ce va face viața mai ușoară pentru mecanici.