Grand Prix Rusia – Avancronica Pirelli

Formula 1 se îndreaptă spre Europa cu Marele Premiu al Rusiei de la Sochi, intrat în calendarul F1 în 2014. Suprafața pistei este netedă, cu condiții meteo combinate, astfel că pentru a doua oară în acest sezon au fost nominalizate cele mai soft trei compoziții de pneuri din gamă. Dar este pentru prima oară când pneul ultrasoft va fi adus în Rusia. În trecut, cursa a fost câștigată utilizându-se strategii cu o singură oprire.

  

CELE TREI COMPOZIȚII NOMINALIZATE:

Mov Ultrasoft                            Roșu Supersoft                         Galben Soft

 

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

–       Nivelul de degradare este printre cele mai scăzute din acest sezon: se limitează solicitările asupra pneurilor.

–       Vremea cu temperaturi medii face ca și degradarea termică să fie ținută sub control.

–       Virajele 2 și 13 au cele mai agresive spații de frânare, cu riscul apariției petelor netede pe pneuri.

–       Sectorul final este doar despre tracțiune și frânare: „stop-go” similar cu Abu-Dhabi.

–       Pista nu este utilizată intensive în afara Grand Prix-ului, astfel că va fi foarte „verde” la început.

–       Cel mai solicitant este Virajul 3: un viraj multiapex de stânga, în genul Virajului 8 de la Istanbul.

–       Pneul dreapta față este cel mai solicitat.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACINGCursa vine după testul de două zile din Bahrain, astfel că va fi interesant de văzut în ce măsură lecțiile învățate acolo se vor translate în performanțele și managementul pneurilor în Rusia. Pe de altă parte, cum Sochi este un circuit mai puțin sever iar pneurile sunt mai andurante anul acesta, va fi cel mai probabil o cursă cu o singură oprire. Oricum, este prima dată când vom aduce aici pneurile ultrasoft, astfel că efectul pe care îl va avea acest lucru alături de noua generație de mașini rămâne de văzut. Diferența de performanță între cele mai soft compoziții este relativ mică, astfel că toate trei compozițiile pot fi alegeri potențiale pentru cursa de la Sochi

 

CE ESTE NOU?

–       Ultrasoft ajunge în Rusia pentru prima dată: foarte potrivit pentru astfalt puțin abraziv.

–       Din Australia până în Spania echipele beneficiază de aceeași alocare de pneuri: șapte seturi din cea mai moale compoziție, patru seturi din cea medie și două din cea mai dură. De la Monaco se vor aplica regulile normale: echipele vor selecta 10 seturi din cele 13 disponibile, selecția urmând a fi anunțată cu 10 zilei înaintea cursei.

 

2017 Russian Grand Prix Timetable

Session

Local Time (MSK)

Brackley (BST)

Stuttgart (CEST)

Practice 1 – Friday

11:00 – 12:30

9:00 – 10:30

10:00 – 11:30

Practice 2 – Friday

15:00 – 16:30

13:00 – 14:30

14:00 – 15:30

Practice 3 – Saturday

12:00 – 13:00

10:00 – 11:00

11:00 – 12:00

Qualifying – Saturday

15:00 – 16:00

13:00 – 14:00

14:00 – 15:00

Race – Sunday

15:00 – 17:00

13:00 – 15:00

14:00 – 16:00