Marele Premiu al Abu Dhabi- Avancronica Pirelli

Ultima etapă a unui sezon remarcabil de Formula 1 va avea cele mai moi trei compoziții din gama Pirelli 2017 – soft, supersoft și ultrasoft – după care va urma testul de două zile de marți și miercuri în care toate echipele vor putea testa pneurile din gama 2018. Circuitul Yas Marina este caracterizat de un asfalt fin, vreme caldă și o diversitate de viraje, ceea ce îl transforma intr-un teren predilect pentru teste. Nominalizarea de anul acesta este aceeași cu cea din 2016, dar vitezele mai mari pe viraje grație ultimelor reguli tehnice și a pneurilor mai late, fac să existe șanse bune ca un alt record să fie doborât.

CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:

–       Abu Dhabi este un circuit variat în privința vitezelor și a virajelor, astfel că echipele au tendința să meargă pe un compromis al set-up ului cu apăsare medie.

–       Startul în cursă este după amiază iar sosirea la lăsarea serii, astfel temperaturile coboară destul de pronunțat de-a lungul cursei.

–       Ca și în Brazilia, se aleargă în sens anti-orar

–       Uzura și degradarea sunt rezonabile grație suprafeței netede.

–       Cu multe zone de frânare și accelerare pe parcursul turului, tracțiunea este principala preocupare.

–       Depășirile tind să fie dificile pe Yas Marina, astfel că strategia și calificările reprezintă cheia cursei.

–       Soluția cu două opriri a fost cea mai popular anul trecut

 

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Grand Prix-ul Abu Dhabi tinde să fie o cursă clasică în condiții constant, deși cu un format mai puțin uzual datorită startului pe înserat. Această cursă este de asemenea importantă pentru anul viitor: joi vom prezenta gama completă 2018 pentru pneurile de Formula 1 în paddock, echipele având ocazia să le testeze în săptămâna de după cursă. Singura excepție sunt pneurile de ploaie și intermediare: la Abu Dhabi nu a exista niciodată o cursă pe ud astfel că va trebui să așteptăm până anul viitor ca să le vedem și pe acestea în acțiune.

 

CE ESTE NOU?

–       Testul cu pneurile 2018 programat pentru McLaren la Interlagos a fost anulat datorită problemelor de securitate: aceasta a redus numărul total de teste la 23

 

PRESIUNEA MINIMĂ RECOMANDATĂ ÎN PNEURI PENTRU YAS MARINA CIRCUIT (SLICK-uri): 20,0 psi (față) – 19,0  psi (spate)

 

UNGHIUL DE CĂDERE, LIMITĂ: -3.50° (față)  -2.00° (spate)