Marele Premiu al Italiei (Monza): Avancronica Pirelli

Pentru cursa de casă în F1 de pe „Templul vitezei” Pirelli a nominalizat aceleași compoziții ca și în ultimii doi ani – medium, soft și supersoft – dar, ca de obicei în 2018, toate compozițiile sunt cu un pas mai moi comparativ cu sezonul precedent iar mașinile mai rapide ca niciodată. Monza este unul dintre cele mai rapide circuite grație liniilor drepte lungi, care generează cele mai ridicate forțe centrifugale din tot sezonul pentru pneuri. Fiind unul dintre cele doar 4 circuite care se află în Formula 1 încă din sezonul inaugural din 1950, există foarte mulți fani pasionați la Monza, într-o țară care rămâne sinonimă cu competițiile de Grand Prix.

Circuitul din punctul de vedere al pneurilor:

 O singură oprire a fost aleasă de majoritatea piloților anul trecut, cel mai rapid tur fiind cu două secunde mai bun decât în 2016.
 În 2017, pilotul Red Bull, Daniel Ricciardo a utilizat o strategie alternativă soft-supersoft (cu o oprire târzie) pentru a încheia pe patru, avansând 12 poziții în cursă după o penalizare. El a realizat și cel mai rapid tur.
 Deși mașinile sunt mai rapide decât înainte, creșterea de viteză apare pe viraje, astfel că beneficiile nu sunt atât de evidente la Monza, care este dominat de liniile drepte.
 Vremea este de obicei frumoasă și caldă, deși ploaia a afectat calificările anul trecut.
 Echipele merg în special pe un reglaj cu forță de apăsare mică la Monza pentru a reduce dragul pe liniile drepte.

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „La Monza avem aceeași nominalizare ca și în Belgia, cu un weekend înainte: o altă pistă rapidă și istorică în Formula 1. Monza este mai mult despre forțe longitudinale decât laterale, deși puterea motorului joacă aici un rol important. Ultima generație de mașini face ca vitezele să fie în general mai ridicate, în timp ce compozițiile nominalizate sunt de fapt cu o treaptă mai soft decât anul trecut. Va fi interesant de observat ce efect vor avea, într-o cursă care a fost câștigată în ultimii ani cu o singură oprire la boxe. Deși în mod tradițional calificările sunt importante la Monza, performanța impresionantă a lui Daniel Ricciardo de anul trecut a arătat că strategia poate face diferența. Am observat deja multe variații în privința alegerii pneurilor pentru weekend, ceea ce demonstrează gândiri diferite când vine vorba de strategie.

 

CE ESTE NOU? 

 Printre primele trei echipe există o mare diferență în privința alegerii pneurilor: toțicei șase piloți, Mercedes, Ferrari și Red Bull au făcut alegeri diferite.
 Milano găzduiește un festival al fanilor F1 pe parcursul weekendului de grand prix, cu divertisment și demonstrații live cu simulatoare F1 în cartierul Navigli din oraș.
 Se reia programul Pirelli Hot Laps, cu supercaruri echipate de Pirelli.
 După Marele Premiu al Italiei, programul de dezvoltare al pneurilor Pirelli pentru 2019 se reia cu pneurile de ploaie pe circuitul Paul Ricard din Franța cu McLaren între 5-6 septembrie.