Publicitate

Strategia opririlor la boxe a reprezentat elementul central al Marelui Premiu al Australiei. Pilotul Ferrari, Sebastian Vettel profitat de avantajul unui prim stint mai lung, efectuându-și oprirea apoi în condițiile apariției safety-car-ului. Această strategie l-a adus pe prima poziție, în fața pilotului Mercedes, Lewis Hamilton, care a plecat din pole position și care și-a făcut singura oprire pe steag verde mai devreme în cursă, ca răspuns la oprirea inițială efectuată de Kimi Raikkonen.

2018 Australian GP

Marea majoritate a piloților a oprit o singură dată, trecând de le ultrasoft pe soft, dar o strategie diferită a fost utilizată de Red Bull, ambii săi piloți pornind pe supersoft înainte de a trece pe soft. Daniel Ricciardo a încheiat chiar la baza podiumului într-un final strâns, în ciuda unei penalizări pe grila de start. Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas și pilotul McLaren, Stoffel Vandoorne au utilizat de asemenea o strategie diferită, pornind pe ultrasoft și încheind în puncte pe supersoft.

 

MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING „Am avut efectiv două jumătăți ale acestui Grand Prix, înainte și după safety car, care a decis deznodământul mulțumită strategiei inteligente de oprire la boxe a echipei Ferrari. În final, am avut o cursă foarte strânsă până la final, primele cinci poziții aprig disputate până în ultimul tur. Cei mai mulți piloți au optat pentru o strategie cu o singură oprire, perioada destul de lungă de safety-car de la mijlocul cursei ajutând această tactică prin minimizarea uzurii și degradării. Comportamentul celor trei compoziții – fiecare utilizată și în cursă  – a fost cu siguranță unul pozitiv. Două mașini chiar au încheiat cursa printr-o strategie cu o singură oprire fără a utiliza cea mai dură compoziție dintre cele nominalizate.

Sebastian Vettel a câștigat cursa prin folosirea celei mai rapide strategii cu o singură oprire așa cum am prezis pentru cei care au pornit cu pneurile ultrasoft. Ne-am așteptat ca mașinile să facă singura oprire în turul 28; Vettel a făcut singura oprire în turul 26, șapte tururi după oprirea făcută de primul lider al cursei Lewis Hamilton.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro