Victorie pentru Rosberg in Brazilia

Nico Rosberg a reusit sa recupereze din diferenta fata de Lewis Hamilton, colegul sau de la Mercedes, dupa ce a castigat Marele Premiu al Braziliei, plecand din pole si folosind o strategie cu trei opriri la boxe. Rosberg a inceput cursa cu pneurile soft si a schimbat apoi de fiecare data pe medium, cursa desfasurandu-se la temperaturi mult mai ridicate decat au prevazut meteorologii.

 Nico Rosberg

Hamilton a avut o strategie similara si a terminat pe locul secund, la 1,5 secunde in spatele colegului sau, dupa ce a pierdut timp in prima parte a cursei in urma unei usoare iesiri in decor. Dupa ultima oprire, Hamilton a reusit sa exploateze la maximum pneurile, mai noi cu un tur, si sa atace pozitia lui Rosberg. In final, germanul a reusit sa-si treaca in cont a opta victorie din cariera si a cincea din 2014.

 

Majoritatea pilotilor au inceput cursa cu pneurile soft, mai rapide cu o secunda la Interlagos decat compozitia medium. Nico Hulkenberg a ales o strategie alternativa, tot cu trei opriri, plecand cu medium si terminand cu pneurile soft. Plusul de viteza din final l-a ajutat sa termine pe locul opt, cu patru pozitii mai sus decat locul ocupat pe grila de start. Daniil Kvyat (Toro Rosso) a avut o strategie similara si a terminat pe locul 11, dupa ce a plecat de pe penultima pozitie a grilei de start.

 Nico Rosberg1

Asa cum era de asteptat, la temperaturi de peste 50 grade Celsius, cele mai mari din Brazilia in ultimii ani, cea mai rapida strategie a fost una cu trei opriri si a fost folosita de aproape toti pilotii. Cel mai bine clasat pilot care a oprit doar de doua ori a fost Kimi Raikkonen (Ferrari), care a terminat pe locul 7. Titlul pilotilor se va decide in cursa de la Abu Dhabi, ultima etapa din acest sezon, unde sunt puse in joc puncte duble.

 

Am vazut un duel spectaculos intre cei doi piloti de la Mercedes care au exploatat la maximum pneurile in conditiile din Brazilia. Temperatura a fost mult mai ridicata decat se astepta toata lumea, ceea ce a facut ca uzura si degradarea pneurilor sa fie mai mare, in special la startul cursei cand masinile aveau o cantitate mare de combustibil la bord si s-a plecat cu pneurile soft. Dar, chiar si in aceste conditii, performantele pneurilor nu au fost afectate. Asfaltul nou a fost o provocare suplimentara pentru toata lumea. Majoritatea au ales o strategie cu trei opriri, asa cum am prevazut, dar Kimi Raikkonen a demonstrat ca functiona si o strategie cu doua opriri intr-una din cele mai solicitante curse de pana acum in acest sezon”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.