Trei ani de la lansarea pe piaţă a BMW i. 100.000 de automobile BMW electrificate pe şosele

BMW i, o platformă de dezvoltare de noi tehnologii care relevă tendinţele viitoare BMW Group. +++ Plan de dezvoltare amplu cu un model MINI pur electric în 2019, BMW X3 electric în 2020 şi BMW iNext la începutul deceniului viitor.

 

p90228326_lowres_bmw-i3-94ah-07-2016

 

Trei ani de BMW i, trei ani de inovaţie, trei ani de mobilitate globală sustenabilă: de la lansarea sa pe piaţă în noiembrie 2013, BMW i a fost nu doar pionierul tehnologic al BMW Group, ci a simbolizat forţa inovatoare a companiei şi orientarea spre viitor prezentă în fiecare automobil ajuns pe şosea.

 

Astăzi, acest lucru poate fi văzut mai clar ca niciodată: BMW Group a livrat în întreaga lume peste 100.000 de automobile cu propulsie exclusiv electrică şi hybrid plug-in. Doar BMW i3 a atins un nivel de peste 60.000 de unităţi livrate, ceea ce îl face să fie cel mai de succes automobil electric din segmentul compact premium. Totodată, BMW i8 ocupă primul loc în rândul automobilelor sport electrificate, cu peste 10.000 de livrări de la jumătatea anului 2014. În plus, până acum s-au vândut aproximativ 30.000 de modele hybrid plug-in, acum comercializate sub denumirea BMW iPerformance. Succesul acestor modele reflectă transferul amplu al tehnologiei BMW i către gama BMW.

 

“BMW i rămâne vârful nostru de lance în ceea ce priveşte inovaţia şi va continua să aducă tehnologii revoluţionare pentru BMW Group”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Harald Krüger. “Când vine vorba de trenuri de rulare electrice, deja am transferat cu succes această tehnologie pe şosea. Următoarea evoluţie tehnologică pe care o vom aborda este condusul autonom, unde BMW iNEXT va stabili un nou reper.”

 

Prin crearea mărcii BMW i, BMW Group a optat să dezvolte o arhitectură complet nouă şi tehnologia de propulsie electrică BMW eDrive. Prin aceasta compania a devenit un pionier în domeniul mobilităţii individuale sustenabile. Atât BMW i3, conceput pentru mobilitate cu emisii zero în mediul urban, cât şi automobilul sport hybrid plug in BMW i8, combină “Plăcerea de a conduce” cu un caracter premium şi o dezvoltare durabilă consecventă, inclusiv utilizarea unor materiale şi metode de producţie eficiente din punct de vedere al resurselor. Aceste aspecte au atras un nou public-ţintă: peste 80% dintre clienţii BMW i3 din lumea întreagă sunt noi pentru BMW.

 

p90204294_lowres_bmw-i3-shipping-11-2

 

Per total, BMW Group oferă acum şapte modele care fie funcţionează exclusiv cu propulsie electrică, precum BMW i3, fie sunt automobile hybrid plug-in. Alte modele vor urma în anii viitori, inclusiv un model MINI Countryman hybrid plug-in în 2017 anunţat pentru începutul anului viitor. În plus, o nouă variantă a automobilului sport BMW i8 cu propulsie hybrid plug-in va fi lansată în 2018 – decapotabila BMW i8 Roadster.

 

Privind în perspectivă, portofoliul va fi extins pentru a include un model MINI cu propulsie exclusiv electrică în 2019 şi o versiune BMW X3 electrică în 2020. La începutul deceniului viitor este programat un alt model BMW i dintr-un segment superior, cu propulsie electrică: BMW iNEXT. Modelul superinovator va fi noul lider al inovaţiei şi vârful de lance al BMW i.