Publicitate

Cea de-a patra generatie Jeep Wrangler a fost lansata oficial in Romania marți, 9 octombrie, în București in cadrul noului showroom DAB Auto Serv, partener de 3 ani al rețelei Auto Italia, importatorul brand-urilor auto FCA în România.

Brand-urile auto FCA sunt foarte bine puse în valoare în showroom-ul dedicat, structurat pe 2 nivele, unde la parter, într-o suprafață de 600 mp se află modele Jeep și Alfa Romeo, iar la etaj, pe o suprafață de expunere de 800 mp, sunt expuse modele Fiat, Fiat Professional și Abarth.

 

A patra generație Jeep Wrangler este gata să scrie un nou capitol în istoria legendarului brand Jeep, a cărui poveste a începe în 1941 si este disponibilă în trei nivele de echipare – Sport, Sahara și Rubicon – toate disponibile în versiunea cu două sau patru uși. Pachetul Overland – disponibil doar pentru modelul Sahara – oferă un aspect mai premium.

 

În Europa, vânzările noului Jeep Wrangler demarează în lunile septembrie și octombrie. În anumite țări din afara Europei (Rusia și Orientul Mijlociu), primele unități Jeep Wrangler au ajuns începând cu luna iulie.

Creat pentru a domina cele mai solicitante trasee off-road, Jeep Wrangler este rezultatul a peste 75 de ani de experiență și inovare în dezvoltarea sistemelor 4×4. Jeep Wrangler este disponibil cu două astfel de sisteme – Command-Trac – prezent pe modelele Sport și Sahara și Rock-Trac – oferit standard pe versiunea Rubicon, cel mai capabil și robust model destinat condusului în off-road. Ambele sisteme dispun de noua cutie de transfer full-time Selec-Trac cu două rapoarte pentru o monitorizare și o gestionare permanentă a cuplului trimis către roțile din față și spate.

 

Mai exact, sistemul de tracțiune integrală Command-Trac dispune de o cutie de transfer cu două trepte și raport de demultiplicare de 2,72:1, punți solide Dana față-spate cu raport 3,45 pentru versiunile cu motor pe benzină și 3,73 pentru versiunile diesel.

Sistemul funcționează în patru moduri de operare (plus neutru):

  • 2H (o singură punte motoare High, fără amplificare cuplului la reductor)
  • 4H Auto (tracțiune integrală permanentă la cerere High, fără amplificarea cuplului la reductor)
  • 4H Part-Time (tracțiune integrală nepermanentă High, fără amplificarea cuplului la reductor)
  • N (neutru)
  • 4L (tracțiune integrală Low, cu amplificarea cuplului la reductor)

 

Noul Wrangler dispune de tehnologia shift-on-the-fly care permite schimbarea între modurile 2WD și 4WD High la viteze pe până la 72 km/h.

În condiții normale de deplasare, Command-Trac funcționează în modul 2WD și transferă 100% din cuplă către puntea spate. Prin cuplarea levierului dedicat în poziția 4WD High, utilizatorul poate trece în modul 4×4 ideal pentru deplasarea pe suprafețe cu aderență scăzută – nisip, noroi, zăpadă sau gheață. Setarea 4H poate fi selectată fie pentru a opera în noul mod Auto – ideal pentru o utilizare confortabilă în orice condiții de deplasare grație monitorizării și gestionării permanente a cuplului și activării/dezactivării automate a modului 4WD pentru a menține un nivel ridicat de tracțiune – sau în 4H Part-Time care asigură distribuția egală a cuplului motor între puntea față și cea spate. Pentru a da piept cu trasee off-road extrem de solicitante și complexe, utilizatorii se pot baza pe modul 4WD Low cu raport de demultiplicare de 2,72:1 care asigură amplificarea cuplului motor.

 

Diferențialul spate Trac-Lok cu alunecare limitată oferă extra cuplu și aderență în situațiile limită ce pot apărea la deplasarea pe suprafețe acoperite cu nisip, pietriș, zăpadă sau gheață.

Modelele Jeep Wrangler Rubicon oferă și mai multă abilitate în off-road fiind echipate cu sistemul 4×4 Rock-Trac dotat cu o cutie de transfer cu raport de demultiplicare de 4:1, punți solide față-spate Dana 44 și diferențiale blocabile electric Tru-Lok față-spate pentru a ataca cu succes cele mai extreme trasee off-road.

 

Dotările standard includ un raport al punților de 4,10 pentru versiunile pe benzină și 3,73 pentru cele diesel.

 

Modelele Rubicon oferă de asemenea o mai bună capacitate de articulare și o cursă mai generoasă a suspensiei cu ajutorul barei stabilizatoare cu deconectare electronică. Sistemul le permite utilizatorilor să deconecteze bara stabilizatoare față pentru o cursă mai bună a roților la traversarea celor mai dure trasee off-road.

 

Modelele Wrangler Rubicon pe benzină oferă un raport maxim de demultiplicare îmbunătățit, de până la 77,2:1, în vreme ce pentru versiunile Wrangler Rubicon diesel, același raport este de 70,3. Ambele soluții fac o simplă formalitate din trecerea peste orice fel de obstacole.

 

10 culori de caroserie sunt disponibile pentru noul Jeep Wrangler – Black, Firecracker Red, Billet Silver Metallic, Bright White, Granite Crystal Metallic, Hellavella, Ocean Blue, Punk’n Metallic, Mojito and Sting Gray.

Instrumentarul de bord oferă un display LED TFT de 3,5 inch sau 7 inch, în funcție de model. Ecranul color de 7 inch, disponibil ca dotare standard pe modelele Sahara și Rubicon, poate fi configurat în peste 100 de moduri diferite. Butoanele amplasate pe volan permit utilizatorului să controleze setările audio, vocale și funcția cruise control, fără ca acestă să ia mâinile de pe volan. Consola centrală integrează în standard un display tactil de 7 inch dar clienții pot opta și pentru ecranul tactil de 8,4 inch (ambele sunt compatibile cu Android Auto și Apple CarPlay). Ecranul de 8,4 inch deservește cel mai avansat sistem de infotainment Uconnect oferit vreodată pentru Jeep Wrangler. Aflat la a patra generație, sistemul se remarcă printr-o interfață îmbunătățită și performanțe excelente la o rezoluție superioară. În piețele din afara Europei, Jeep Wrangler Sport dispune de un display tactil de 5 inch ca dotare standard. Amplasate sub acest display se află butoanele care controlează sistemul de climatizare și cel de sonorizare, precum și porturile USB/Jack. Două porturi USB în partea din față și alte două amplasate în partea din spate sunt disponibile pentru noul Jeep Wrangler. Mai mult, noul Wrangler dispune de o serie de prize de 12 V oferite în standard, în timp ce priza suplimentară de 230 V este disponibilă opțional.

 

Motoare noi pentru noul Jeep Wrangler

 

Gama de motorizări pentru noul Jeep Wrangler este lărgită prin debutul a două noi propulsoare – MultiJet II turbodiesel de 2,2 litri și o unitate de 2 litri pe benzină, turbo, cu patru cilindri în linie. Ambele i se alătură motorului V6 Pentastar de 3,6 litri îmbunătățit pentru noul Wrangler. Toate motoarele disponibile pentru noul Jeep Wrangler primesc o transmisie automată cu opt rapoarte, o noutate absolută pentru acest model.

Jeep Wrangler și Mopar: peste 180 de accesorii exclusive completează stilul de viață unic al posesorilor noului Jeep Wrangler

 

Pentru lansarea noului Jeep Wrangler, Mopar – brandul FCA specializat în servicii și produse after-sales – se află la baza relației dintre clienți și vastul univers al personalizării. Posesorii noului Jeep Wrangler pot alege peste 180 de accesorii originale creat de Mopar special pentru a oferi soluții complete de personalizare care să se potrivească cu stilul de viață unic al fiecăruia.

 

În România, prețul de pornire al noului Jeep Wrangler este 41.000 Euro + TVA.

 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro