Noul smart fortwo cabrio: Summer in the city

Din primăvară, noul smart fortwo cabrio este pregătit să intre pe scena auto ca un model emblematic al noii game. smart-ul decapotabil cu două locuri va fi disponibil la Autoklass Pipera – Centru Autorizat de Vânzări şi Service smart începând cu luna martie 2016. La momentul lansării sunt disponibile două variante de motorizare cuplate la transmisia automată twinamic. Variantele cu transmisie manuală urmează să fie lansate în perioada următoare. Alături de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy – clienţii au oportunitatea de a alege dintr-o gamă largă de dotări opţionale care le vor spori gradul de siguranţă şi confort .

smart fortwo cabrio, prime, black to yellow / titania grey matt

Trei autoturisme într-unul singur: la simpla atingere a unui buton, noul smart fortwo cabrio se transformă, din binecunoscutul model cu două locuri şi habitaclu închis, într-un autovehicul dotat cu acoperiş retractabil din material textil sau într-un cabriolet veritabil cu plafonul complet pliat. Astfel, experienţa de condus în aer liber poate fi adaptată vremii sau dispoziţiei şoferului. Flexibilitatea oferită de plafonul pliabil „tritop” şi de traversele detaşabile amplasate pe acoperiş reprezintă o caracteristică specială, însă nu doar în acest segment. În acelaşi timp, noul smart fortwo cabrio este singurul cabriolet autentic din clasa sa.

 

Noul smart fortwo cabrio este sinonim cu conceptul de <<joie de vivre>> – o stare de spirit ce descrie perfect brandul nostru”, a declarat Dr. Annette Winkler, Director smart. „Practic, plin de emoţie şi inovativ – acestea sunt valorile fundamentale ale smart integrate perfect în toate autovehiculele noastre. Noul smart fortwo cabrio se focusează pe emoţie – acesta este un automobil care evidenţiază într-un mod special bucuria de a trăi. smart fortwo cabrio este cea mai cool versiune a generaţiei noastre – pe scurt, simbolul simbolurilor”.

 

Aproximativ 220.000 de fani ai smart cabrio au optat pentru modelele precedente.

 

Noul smart fortwo cabrio (cu o lungime de 2.69 m, o lăţime de 1.66 m şi o înălţime de 1.55 m) este uşor de recunoscut ca făcând parte din noua generaţie smart: cel de-al treilea model evidenţiază filosofia de design „FUN.cţional” specifică smart, definită de doi poli – inima şi mintea. Limbajul designului este simplu, clar şi progresiv. Acesta include conturul tipic cu prelungiri foarte scurte, linii, forme şi suprafeţe clare şi, desigur, celula de siguranţă tridion. Având o grilă cu design de tip fagure şi faruri rombice, aspectul frontal al unui smart este inconfundabil. Stâlpul B este mai mic decât cel de la modelul cu habitaclu închis, iar designul celulei de siguranţă tridion este progresiv, oferind noului smart un aspect mai sportiv şi concentrat.

 

Deschiderea plafonului durează 12 secunde

Când soarele răsare dintre nori, şoferii smart fortwo cabrio pot reacționa rapid: plafonul din material textil se poate deschide în mod automat în 12 secunde – chiar şi când autoturismul rulează cu viteză mare. Cu ajutorul cheii cu trei butoane, plafonul poate fi ridicat şi din exteriorul maşinii, prin intermediul telecomenzii.

 

În plus, îndepărtarea stâlpilor laterali oferă o experienţă cabrio completă. Aceştia pot fi depozitaţi în interiorul haionului. Mai mult, compartimentul din haion oferă suficient spaţiu pentru a depozita şi o vestă fluorescentă, trusa de prim ajutor sau triunghiul reflectorizant. Cu o suprafaţă de 1.8m2, plafonul „tritop” din material textil este cu aproximativ 4% mai mare decât cel al predecesorului său. Acoperişul exterior este realizat dintr-un material poliacrilic rezistent la lumină, iar interiorul conţine un mix de materiale compus din poliester şi bumbac. De asemenea, designul este completat de un strat de cauciuc dispus la mijloc. Plafonul are o grosime totală de 20 mm, iar luneta este încălzită şi confecţionată din sticlă.

smart fortwo cabrio, prime, black to yellow / titania grey matt smart fortwo cabrio, passion, white / jupiter red

Siguranța: spațiul de protecție al pasagerului, validat printr-un test al plafonului

Mixul de materiale folosite pentru smart fortwo cabrio cuprinde o proporție mare de oțeluri rezistente formate la cald și oțeluri multifazice de rezistenţă maximă. În plus, comparativ cu modelul coupé, cabrio a fost consolidat în mod special în părţile importante. Modificările includ un sistem de bare încrucișate sub autovehicul, bare de torsiune la puntea din față și din spate, precum și un tub interior localizat în stâlpii A, fabricat din oțel super rezistent format la cald.

 

După îndeplinirea testelor de impact obligatorii, noul smart fortwo cabrio – cu un concept de siguranță ce include celula de siguranță tridion, un element specific brandului pentru absorția eficientă a energiei – trece, de asemenea, şi testele suplimentare de impact Mercedes-Benz, ce deseori au o serie de cerințe mult mai stricte. Acestea includ și testul de ”prăbuşire a plafonului”. În cadrul acestui test, un obiect cade ușor înclinat, de la o înălțime de 50 de centimetri, deasupra plafonului, iar autovehiculul lovește unul dintre cei doi stâlpi A.

 

Sistemele avansate de asistență pentru șoferi, rezervate până de curând segmentelor de top, ajută la prevenirea accidentelor. Acestea includ sistemul de ultimă generație ESP®, alături de sistemul de asistență împotriva vântului din lateral – Crosswind Assist (opțional), sistemul de asistență la pornirea în rampă – Hill Start Assist (standard), sistemul de prevenire a coliziunilor – forward collision warning (opțional) și sistemul de ”păstrare” a benzii – Lane Keeping Assist (opțional).

 

Versiuni disponibile: două motoare, două transmisii, trei linii de echipare

În primă fază, noul cabrio va fi echipat cu motorizări în trei cilindri de ultimă generaţie, disponibile în două versiuni: cu o putere de 52kW (71 CP)  sau 66kW (90 CP). La momentul lansării, ambele variante de motor dispun de transmisie cu dublu ambreiaj twinamic, iar transmisia manuală cu cinci viteze va fi lansată în perioada următoare. De menţionat este faptul că smart fortwo cabrio are agilitatea tipică a brandului – la 6.95m (între borduri ) şi 7.30m (între pereți ), astfel că manevrele de întoarcere sunt foarte simple.

 

În plus faţă de cele trei linii de echipare – passion, prime şi proxy – clienţii au oportunitatea de a alege dintr-o gamă largă de accesorii pentru siguranţă şi confort, inclusiv noile caracteristici adăugate la ultimul facelift, precum pachetul Urban Style (ce include evazări aripi de culoare neagră şi  suspensie coborâtă). Captivant şi de calitate superioară, interiorul smart fortwo cabrio corespunde cu cel al modelului cu habitaclu închis, ce dispune de trăsături standard inclusiv două parasolare cu oglinzi integrate, o consolă centrală cu sertar şi un suport pentru haine amplasat  în spate. Un deflector de vânt este disponibil opţional. Stilul interiorului va încânta cu siguranţă, acesta fiind caracterizat de o „buclă dinamică”,  o trăsătură specifică interiorului – de exemplu, linii expresive dispuse pe tabloul de bord şi pe uşi.

 

Pe scurt, noile modele smart fortwo cabrio:

 

smart fortwo cabrio

52 kW

66 kW

Număr de cilindri / Amplasare

3/in-line

3/in-line

Capacitate cilindrică

999

898

Putere

52/71

66/90

Turația la putere maximă

6000

6200

Cuplu motor

91

135

Turația la cuplu motor maxim

2850

2500

Consum mixt (l/100 km)

4.3

4.2

Emisii de CO2 (g/km)

99

97

Clasa de eficienţă

B

B

Accelerare 0-100 km/h (s)

15.5

11.7

Viteză maximă  (km/h)

151

155

Preţ de pornire (euro)

 15.762

 16.692

 

smart fortwo cabrio, passion, white / jupiter red

Testul decisiv: testare extinsă în laboratoare şi pe carosabil

Programul de testare al decapotabilelor Mercedes-Benz este extins şi identic pentru toate modelele: ceea ce înseamnă că noul smart fortwo cabrio a fost supus aceloraşi teste riguroase precum un Mercedes-Benz Clasa S Cabrio. De exemplu, în cadrul unui test de anduranţă, ridicarea şi coborârea plafonului a fost simulată pe întreaga durată a ciclului de viaţă a automobilului. De asemenea, în acest proces de testare a componentelor, ce cuprinde 20.000 de cicluri, plafonul şi mecanismul acestuia trebuie să îşi demonstreze funcţionalitatea şi în cadrul camerei climatice. Astfel, o funcţionare perfectă trebuie asigurată şi la temperaturi cuprinse între -15 şi +80 de grade Celsius. În plus, pentru o siguranţă maximă, „testul de abuz” se efectuează la -40 de grade Celsius, cu plafonul complet îngheţat: în acest caz, protecţia la suprasarcină protejează motorul electric care acționează plafonul. Testul realizat în cadrul unei spălătorii asigură pasagerii unui smart fortwo cabrio că vor rămâne cu hainele uscate în orice moment.

 

La 500 de cicluri, cerinţele corespund cu cele ale unui coupé. În plus faţă de această testare realizată în faza de dezvoltare, fiecare smart fortwo cabrio este, de asemenea, testat pentru etanșeitate: la uzina Hambach, la finalul producţiei, fiecare automobil este stropit cu o cantitate standard de apă timp de şapte minute. Mai mult, dezvoltatorii au testat lipsa  deflectorului de aer în timpul condusului în interiorul tunelului aerodinamic Mercedes-Benz, cu ajutorul manechinului „Tanja”. Modelul a fost echipat cu 16 senzori de viteză, amplasaţi pe gât şi pe braţe, ce permit măsurarea curenţilor de aer din interior. În plus, automobilul este supus unor teste extinse pe diverse tipuri de drumuri din întreaga lume.

 

smart fortwo cabrio, 15 ani de istorie ca maşină simbol

În 1999, la Salonul Auto de la Frankfurt, smart a surprins publicul cu o serie de studii privind un nou model. A fost prezentată versiunea cabrio, model inspirat din smart city-coupé. Acest model a oferit o nouă perspectivă asupra comunităţii de automobile mici. smart fortwo cabrio oferă „joie de vivre”, o bucurie pură. Începând cu primăvara anului 2000, cel mai mic model cabriolet a ieşit direct din producţie pe drumurile europene. Încă de la modernizarea primului model, în 2006, plafonul din material textil a fost complet automat.

 

Cu toate acestea, modelul cabrio nu este singurul din istoria smart care a oferit o experienţă de condus în aer liber. În 2002, a fost lansată o versiune specială ce oferea un sentiment veritabil de libertate: smart crossblade. Automobilul nu avea uşi, acoperiş sau parbriz. Pentru o experienţă de condus incomparabilă, şoferii aveau ocazia de a conduce sub cerul liber şi cu vântul suflându-le în faţă, pe orice drum extravilan. În plus, peste cabina şoferului se întindea un deflector de vânt pentru a reduce curenții de aer. Un an mai târziu, smart a introdus o  serie limitată  de autovehicule pe piaţă.