Tesla f$£&ing Roadster

În veșnicul stil Steve Jobs, Elon Musk a încheiat semi dezvăluirea unui camion Tesla (800 km autonomie și 0-100 în 20 de secunde; o sa vorbim ulterior despre el) cu un clasic “one more thing” complet neașteptat.

Da. După piscine întregi de lacrimi plânse de fani, Tesla Roadster (decedat în anul 2011) a înviat. Adevărat a înviat. Prima masina de serie a Tesla, prima etapa din Masterplanul lui Musk, masina care avea sa schimbe totul s-a întors.

La momentul lansării sale (prima naștere) Roadster era o mașină plina de….personalitate – defecte și bug-uri interminabile. Dar, pentru vremea ei, era prima masina care arata ca electric poate însemna fun, viteza, sentiment. Ca nu este doar un moft al vedetelor care vor sa para ca salvează planeta. Ca orice petrolhead poate deveni un ElectricHead.

Noul Roadster vine într-un moment neașteptat, pentru ca este o mașină care intra pe un segment scump, cu vânzări reduse ca volum, într-un moment în care Tesla se lupta sa intre pe un segment ieftin cu volume mari de vânzări.

Noul Roadster arata ca un supercar. Elemente de la diferite modele de succes ale vremurilor noastre toate combinate într-un produs care aprinde scânteia imaginației. Și după, au fost cifrele.

1.9 secunde pana la suta de kmph. Prima masina care va avea sa spargă bariera de 2 secunde. 4.2 secunde pana la 160 kmph. Sfertul de mila în 8.8 secunde. O viteza maxima de peste 400 kmph.

Toate astea sunt posibile pentru ca Roadster folosește baterii de 200kw capacitate. Dublu fata de cea mai mare baterie folosita de tesla pana acum. Și….se pare ca bateria asta uriașă va da Roadster-ului o autonomie de 1000 km. Rămâne sa vedem în cate săptămâni se încarcă 🙂

Prețul va fi se peste 200.000 de usd. 50.000 avans costa sa îți salvezi un loc pe lista de așteptare, dar trebuie sa plătești toți banii dacă vrei sa fii în primii 1000 (Founder series).

Asta e motivul pentru care iubim Tesla.