Relaxare și confort: Prototipul Audi e-tron, personajul principal din lumina reflectoarelor

 

Relaxare și confort: Prototipul Audi e-tron, personajul principal din lumina reflectoarelor

 

  • Confort de clasă premium: design elegant şi spaţiu generos
  • O nouă formă a digitalizării: oglinzile exterioare virtuale opţionale
  • Dă tonul: propulsia electrică permite o acustică de primă clasă şi experienţe sonore impresionant

 

La bordul prototipului Audi e-tron, şoferul şi pasagerii percep lumea care îi înconjoară într-o dimensiune absolut nouă. Primul automobil electric marca Audi oferă spaţiu interior generos şi un design minimalist rafinat, care inspiră liniște și calm. Astfel, devine scena perfectă pentru sistemul de sunet Bang & Olufsen 3D Premium. SUV-ul de lux oferă, de asemenea, o experienţă digitală inedită, atât în ceea ce privește funcționarea, precum și afișajul ecranului. Este primul automobil din seria mașinilor de volum mare echipat cu oglinzi exterioare virtuale.

 

Decorul: o scenă pe măsura prototipului Audi e-tron

 

În sala Royal Danish Playhouse din Copenhaga, marca cu patru inele prezintă pentru prima dată interiorul prototipului Audi e-tron. Adesea, actorii şi alţi artişti sunt cei care apar în faţa unei audienţe formate din până la 650 de persoane, însă luminile reflectoarelor sunt acum îndreptate asupra SUV-ului premium pur electric. Încă acoperit la exterior cu camuflajul specific modelelor e-tron, prototipul Audi e-tron prezintă publicului interiorul versatil: cu lejeritatea unui dansator de balet, inteligenţa unui actor  şi performanţa unui solist de operă. Asemeni unei săli de concerte, şi SUV-ul Audi electric oferă experienţe sonore pure, răsfăţându-şi şoferul şi pasagerii, la alegere, cu opțiunea3D a sistemului de sunet Bang & Olufsen Premium. Sistemul reproduce muzica exact aşa cum a fost înregistrată în sala de concerte, fără efecte speciale. Totul este posibil datorită celor 16 difuzoare şi a amplificatorului cu o putere de 705 waţi.

 

The interior of the Audi e-tron prototype

 

 

Designul interior: Limbaj cubist al design-ului şi oglinzi exterioare virtuale

 


Scena din interiorul prototipului Audi e-tron desenează un arc mare, aşa-numitul wraparound. Acesta îmbracă panoul de instrumente cu linii orizontale pronunţate, până la panourile sculpturale ale portierelor, integrând armonios calota care acoperă afişajul Audi virtual cockpit (dotare standard), al cărui display ușor pare că pluteşte în aer, precum şi afişajele oglinzilor exterioare virtuale, disponibile ca dotare opţională. Acest tip de oglindă, utilizat pentru Audi e-tron, echipează, de asemenea, pentru prima dată,  un automobil fabricat în serie de volum mare, aducând digitalizarea automobilului la un cu totul alt nivel.

 

Oglinzile exterioare virtuale oferă o experienţă inedită din punct de vedere tehnic, plus numeroase avantaje practice, în ceea ce priveşte confortul şi siguranţa. Suportul aplatizat al oglinzilor încorporează o cameră video mică, ale cărei imagini sunt procesate digital şi sunt redate la interior, pe ecranele OLED de 7 inchi cu contrast înalt. Șoferul poate ajusta diferite setări, folosind funcţia tactilă a ecranelor. Detaliile imaginii pot fi mutate, pentru a afişa aria dorită. Utilizatorul poate, de asemenea, mări sau micşora imaginea. Din sistemul MMI, şoferul poate selecta unul dintre cele trei moduri de afişare pentru diferite situații: deplasarea pe autostradă, viraje şi parcare.

 

La interior, consola centrală, aşezată pe pereţii laterali deschişi, atrage în mod deosebit atenţia. Cotiera cu levierul pentru schimbarea treptelor pare că pluteşte deasupra consolei. Designul aerisit şi performanţele ridicate se contopesc armonios. Întreaga zonă rezervată şoferului este orientată, în mod evident, spre confortul acestuia.

 

The interior of the Audi e-tron prototype

 

 

Materialele şi finisajele: electrificarea prinde viaţă

 


Audi e-tron dispune de materiale, culori şi inserţii sofisticate şi asortate pentru tapiţerie, specifice fiecărei linii de echipare. SUV-ul electric se ridică la cele mai înalte standarde de calitate în ceea ce priveşte fabricarea şi materialele, indiferent că este vorba de pielea rafinată Valcona, detaliile din aluminiu dark brushed sau de finisajele sportive. Cusăturile decorative de pe scaune desenează un model care amintește de o placă de circuit imprimat. Opţional, cusăturile contrastante şi bordurile portocalii se remarcă cu eleganţă, fiind inspirate de sistemele electrice de înaltă tensiune. Pachetul opţional de decor şi de iluminare ambientală (contour) iluminează suprafeţele cu subtilitate şi redesenează cu precizie liniile designului interior. Emblema e-tron de pe panoul de instrumente va avea fundalul iluminat.

 

 

Spaţiu generos pentru cinci pasageri

 


Având ampatamentul mare, de 2.928 milimetri, Audi e-tron oferă spaţiu amplu pentru cinci pasageri, inclusiv bagajele acestora. Lungimea interiorului, spaţiul de la nivelul capului pe locurile din faţă şi din spate, precum şi spaţiul de la nivelul genunchilor pe al doilea rând de locuri se înscriu în topul valorilor oferite în segmentul SUV-urilor premium. În spate, platforma joasă creează un plus de spaţiu, înlocuind tunelul central obişnuit, de la modelele convenţionale.

 

The interior of the Audi e-tron prototype

 

 

Senzaţia de calm de la interior: aproape perfectă

 

 

Îmbinând interiorul confortabil şi sofisticat cu propulsia electrică, prototipul Audi e-tron creează senzaţii inedite în universul auto. Când vine vorba decondusul în oraş, interiorul acestui automobil radiază un sentiment de calm perfect. Singurul zgomot care se aude provine de la anvelope şi de la zumzetul discret al motoarelor electrice. Confortul acustic reprezintă unul dintre punctele forte ale tuturor modelelor Audi. Prototipul Audi e-tron ridică ștacheta şi mai sus, confortul pe care îl oferă la drum lung fiind cu adevărat ieşit din comun. Caroseria a fost finisată cu o izolaţie fonică specială, aplicată în toate zonele care ar putea genera zgomot. Zgomotul curenţilor de aer care, de regulă, domină acustic interiorul automobilelor la viteze începând de la 85 km/h, aproape că nu poate fi auzit de pasageri. Astfel, aceștia pot purta discuții pe un ton confortabil, chiar şi la viteze ridicate de deplasare.

 

Detalii despre prototipul Audi e-tron găsiţi la www.e-tron.audi.