Test drive Dacia Duster – The real country brand

Dupa modelul Logan datorita caruia Dacia a creat un mic haos, in sensul bun, pe piata din Europa, cererile necontenind sa se opreasca, constructorul din Mioveni a hotarat sa continue drumul inceput. Asa ca, a venit vremea sa lanseze un nou model care avea sa faca senzatie pe pietele europene de automobile din categoria SUV. Dacia Duster  este deja un succes la ora actuala, dovada fiind numarul mare de cereri pentru acest model pe care cei de la Dacia trebuie sa le onoreze in prezent.

Interior

Este probabil cel mai spatios interior in raport cu pretul platit, majoritatea comenzilor fiind asemanatoare cu cele de la modelul Logan, insa materialele folosite la modelul Duster sunt de o calitate ridicata, facand din interiorul acestuia un loc prietenos si confortabil. Pozitia la volan este una foarte comoda si ofera o vizibilitate foarte buna cu toate ca Duster-ul nu are o inaltime foarte mare. Modelul testat de noi a beneficiat de tapiserie din piele neagra care impreuna cu elementele vopsite argitiu din consola bordului si manerele usilor au creat un contrast foarte placut. Comenzile pe volan reprezinta un element nou pentru Dacia si chiar daca este nu este un model foarte scump aceste dotari sunt prezente si vin ca raspuns la cererile din ce in ce mai crescute ale consumatorilor. Cele patru geamuri electrice si radio-ul cu MP3 plus intrarea auxiliara sunt si ele prezente pe lista dotarilor standard a constructorului din Mioveni.

Cu dimensiuni de 4.31m lungime si 1.82m latime Duster ofera un spatiu foarte generos pentru cinci pasageri, bancheta spate gazduind cu lejeritate trei pasageri chiar si pentru distante mai lungi. Portbagajul ofera un spatiu de 475 de litri suficient pentru bagajele a cinci pasageri. Duster beneficiaza de unul dintre cele mai voluminoase portbagaje din segmentul sau.

Exterior si performante

Acceleratia de la 0-100km/h se face in 13.9s, iar viteza maxima este de 156km/h insa aceste valori fiind pur  si simplu pentru statistica, modelul Duster nedorindu-se un model sport ci un model de familie si cu care poti depasi cu lejeritate problemele din infrastructura de drumuri din tara noastra.

Suprafata vitrata este una destul de mare oferind o vizibilitate foarte buna, la acest lucru contribuind si oglinzile retrovizoare de dimensiuni generoase. Montantii fata nu incomodeaza si ofera vizibilitate buna chiar si atunci cand trebuie sa executati viraje mai stranse.

Surpriza placuta vine insa de la suspensia spate care este una independenta tip MacPherson si care imbunatateste semnificativ comportamentul masinii. Desigur pe un drum foarte bine asfaltat nu veti simti acest avantaj, insa in momentul in care veti intra pe un drum neasfaltat, suspensia va absorbi imediat imperfectiunile si va asigura un confort pe care il regasim la masini cu mult mai scumpe din acest segment.

Trenul de rulare este furnizat de catre “fratii” de la Nissan si provine de la modele deja consecrate ale constructorul ui nipon. Pentru drumuri asfaltate tractiunea 4×2 va asigura un consum redus si performante bune. Daca parasiti drumurile asfaltate si intrati pe drumuri de macadam cu mici gropi sau acoperite de noroi modul AUTO al trasmisiei va va ajuta sa nu ramaneti impotmolit, distriduind cuplul intre puntile fata si spate in functie de aderenta fiecareia. Cel de-al treilea mod al transmisiei numit SMART LOCK se adreseaza acelora care vor sa testeze limitele masinii in conditii de teren foarte accidentat. Acest mod va permite motorului ca in permanenta 50% din resurele acestuia sa fie alocate aderentei pe puntea spate a masinii. Pantele si rampele nu vor reprezenta nici ele o problema, modelul Duster beneficind de o garda la sol de 20 cm, de un unghi de atac de 30 grade si un unghi de degajare de 36grade, un adevarat atuu in fata ceilorlalti competitori.

Motor

Versiunea testata de noi a beneficiat de motorul de 1.5dCi de 85 cp si cuplu de 200Nm. Poate ca multi vor crede ca motorul este prea mic in comparatie cu caroseria de dimensiuni generoase, dar nu este asa, modelul Duster cantarind mai putin de 1.2 tone, astfel ca motorul face fata cu succes. Cum toata lumea alearga in zilele noastre dupa motoare din ce in ce mai mici datorita taxelor aflate in continua crestere si dupa economia de carburant, motorul de 1.5 cuplat la o cutie cu sase trepte de viteza, raspunde perfect acestei cereri afisand un consum de 6.5L la 100km in regim de oras si teren accidentat.

Concluzie

Dacia Duster reprezinta un nou jucator intrat pe piata de SUV-uri din Europa si ofera consumatorului cel mai bun raport pret/calitate al unui model din aceasta categorie. Despre cei de la Dacia nu putem spune decat ca au dat din nou lovitura si pe piata de automobile din cateroria SUV, dupa succesul avut cu deja celebrul model Logan, listele de asteptare pentru modelul Duster fiind in prezent de cateva luni in afara tarii .

[nggallery id=85]

One thought on “Test drive Dacia Duster – The real country brand”

Comments are closed.