Publicitate

La Dacia, succesul nu se urcă la cap, dar creaza idei! Astfel, brandul national, in urma cu aproximativ un an  a decis sa scoata pe piata o versiune de “aventurier” a micului Sandero. O abordare ce poate părea ciudata la un producător care caută mai degraba sa ofere masini simple, concentrate asupra esenţialului, şi anume să te conducă de la punctul A la punctul B, la un cost cat mai mic. O filosofie care are prea puţin de-a face cu fabricarea unui mic SUV.

De fapt, succesul multora dintre aceste vehicule “de timp liber” este bazat în primul rând pe  motive de estetică. Nu ai nevoie de 4×4 pentru o plimbare pe bulevard, si intersectia de la Piata Victoriei poate fi negociata si fără distribuţia electronica a cuplului în funcţie de tracţiune. Sandero Stepway  are doar aparenta unui 4×4. Nu tractiune integrala sau gadget-uri pompoase si scumpe, doar impresia unui SUV la o prima vedere. Asta e modul în care Dacia oferă, într-un fel, cel mai pragmatic autovehicul de recreere off-road de pe piata. Întrebarea este cum se comporta acest Sandero inaltat, şi dacă poate avea succes în acest segment foarte competitiv.

In perioada 7-9 mai , s-a desfasurat Raliul Argesului 2010 . Probele speciale ale acestuia au avut loc pe celebrul Transfagarasan, dupa 9 ani de absenta . In cadrul Campionatului National de Raliuri Cupa DACIA continua “cursa”  si în 2010 cu sprijinul Automobile DACIA – Departamentul Calitate şi Servicii sub moto-ul “piese de origine”, ceea ce garantează calitatea şi fiabilitatea produselor. Datorita faptului ca nu exista posibilitatea testarii unui automobil Dacia Logan de cupa ( ce frumos ar fi 🙂  ) , am decis ca in cadrul deplasarii noastre la acest raliu sa folosim un alt produs al Uzinei de la Mioveni si  anume Dacia Sandero Stepway.

Automobilul pus la dispozitie de catre Automobile Dacia a fost unul dotat cu motorul de 1.6 aspirat normal pe benzina, care dezvolta 90 cp la 5 500 rpm si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rpm , cuplat la o cutie manuala de viteze in 5 trepte. In dotarea standard se regasesc elemente ca  :bare de pavilion longitudinal, bare de protectie fata/spate biton (gri inchis + culoarea caroseriei), ornamente sport bare de protectie fata/spate cu aspect crom satinat , calandru negru cu bandou superior cu aspect crom, baghete laterale de protectie cu aspect crom satinat , jante de aluminiu 15″, manere deschidere usi din exterior cu aspect crom satinat , blocuri optice fata pe fond negru , vopsea metalizata, ABS Bosch 8.1 si repartitor electronic de franare + AFU (asistenta la franarea de urgenta) , airbaguri frontale, antidemaraj electronic , directie asistata hidraulic, proiectoare ceata, inchidere centralizata , geamuri electrice fata , geamuri colorate (cu tenta de culoare) , tapiterie “Stepway” + plansa de bord neagra cu insertie de culoare gri inchis , consola centrala cu aspect aluminiu “Gris Pierre” , contur aeratoare tip crom satinat, protectie praguri usi inscriptionate “Stepway” , aer conditionat volan imbracat in piele si Radio CD MP3, 4×15 W si altele , toate acestea pentru numai 9 200 euro .

Designul exterior

Din punct de vedere estetic, Stepway aduce mai mult schimbari “cosmetice”. Un exercitiu nu foarte simplu, deoarece ea trebuie să îndeplinească specificaţii financiare destul de stricte. Din fericire, Stepway se pretează destul de bine la acest tip de machiaj. Cu foarte mici modificari de genul cresterii garzii la sol, bare de protectie noi si scuturi fata si spate, protecţii laterale, bare de portbagaj pe  acoperiş si faruri pe fundal negru, designerii Dacia au ajuns la un rezultat destul de atractiv.

Desingul interior

La bord, din pacate, nu s-a schimbat aproape nimic, cu excepţia unui post de conducere un pic inaltat. Stepway face totuşi eforturi pentru a face viaţa la bord mai placuta: aer conditionat, radio (cu functie MP3), geamuri electrice fata si bancheta spate fractionata sunt în dotarea standard, dar nu dispune de reglarea pe înălţime a coloanei de direcţie. In rest, nicio surpriza, pasagerii se bucură de spatiu generos pentru o maşină din această clasă si în faţă si in spate, şi portbagajul are un volum satisfăcător (390 litri). Singura problema este ca pragul acestuia e un pic cam sus.

Motorul si cutia de viteze

Pentru Stepway sunt disponibile doar doua din motoarele cu care producatorul romanesc ne-a obisnuit, cel testat de noi 1.6 MPI (90 cp) si dieselul de 1.5  ( 70 cp) . Motorul si cutia de viteze sunt identice cu cele de pe Logan sau Sandero . Sincer, nici nu cred ca  trebuiau introduse altele, deoarece Stepway este doar cu 2 kg mai greu decat Sandero, desi in fotografii si in realitate pare mai mare . Despre motorul de 90 cp nu prea mai sunt multe lucruri de spus. Toata lumea s-a convins de calitatile si fiabilitatea sa . Ca si observatie personala si in ton cu specificul websiteului nostru, acest motor este identic cu cel folosit in cadrul automobilelor Logan din cadrul Campionatului National de Raliuri. Singura diferenta este dotarea masinilor de raliu cu un filtru de aer mai permisiv. Atat !

De fiecare data cand ma urc intr-un autovehicul Dacia regasesc placerea condusului unei masini dotate cu o cutie manuala de viteze. Cutia in 5 trepte disponibila pentru Sandero Stepway impresioneaza prin exactitatea timoneriei, mult mai buna decat in cazul altor producatori renumiti . Etajarea treptelor este destul de lunga si inhiba orice dorinta de condus sportiv. Cursa schimbatorului de viteze este potrivita si coroborata cu timoneria perfecta fac din aceasta cutie de viteze , un lucru de invidiat din partea multor producatori de automobile.

Manevrabilitatea si stabilitatea

Pe sosea, nici o surpriza. Chiar dacă a fost ridicat cu câţiva milimetri (20 mai precis), Sandero nu si-a schimbat aproape deloc comportamentul. În mod evident, Dacia oferă o tinuta de drum  neutra şi in continuare sensibila la ruliu, in ciuda maririi ecartamentului cu 14 mm şi adoptarea unor jante din aliaj de 15 inch. De fapt, pe drum Sandero Stepway prezinta un caracter linistit şi cei 90 CP furnizati de motorul 1.6 MPI nu il trezesc la viata si nici nu suprasolicita trenul de rulare care este, desigur, identic cu celelalte versiuni ale gamei. Stepway frâneaza destul de bine, mai bine decat Sandero, desi ambele au acelasi  set de discuri ventilate in fata si tamburi in spate, probabil datorita pneurilor mai late.

La inceputul urcarii pe Transfagarasan am pornit destul de prevazatori , din cauza garzii la sol mai ridicate insa cand am ajuns la Cabana Capra , deja ne parea rau ca s-au terminat virajele. Sandero Stepway ne-a surprins intr-un mod foarte placut . Atata timp cat nu conduci la limita aderentei si nu sfidezi legile fizicii nu ai de ce sa-ti faci absolut nicio grija .

Confortul

Despre confort am putea spune ca, prin sosirea  jantelor de aliaj pe 15 inch şi a anvelopelor cu profil mai mic, fac sa se simta putin mai mult micile inegalităţi ale drumului. Nimic dramatic, totusi, Sandero Stepway ofera, la fel ca surorile ei, un nivel respectabil de confort. Setarea suspensiei este una inteligenta , aceasta reusind sa ofere o tinuta de drum buna si sa absoarba gropile numeroase prezente pe drumurile din Romania. Atmosfera in habitaclu este una placuta , la acest lucru contribuind noua tapiterie de culoare neagra cu cusaturi albe . De fapt intreg interiorul  este dominat de aceasta culoare , atat fetele de usi cat si bordul fiind colorate in negru .

Concluzie

Sandero Stepway, la fel ca si celelalte autoturisme Dacia, este o masina care merge la esenţial. Şi aici, cel mai important a fost să propună pentru o sumă rezonabilă o masina care arata ca un off-road. Nimic altceva. Misiune indeplinita.

Mai jos puteti regasi parerile celor care ne-au insotit de-a lungul testului nostru:

Bogdan- posesor Citroen C4 : Compromisul ideal daca bugetul pentru Duster nu este suficient! Consum decent, garda la sol marita, excelenta atat pentru oras cat si pentru drumurile usor accidentate! Pretul reflecta insa lipsa multor optiuni care ti-ar face condusul mai usor!

Florin – posesor Hyundai Tucson : Dacia Sandero Stepway este o masina corecta, avand un pret accesibil, care impresioneaza prin valentele sale off-road. Stepway impresioneaza prin suspensia foarta buna la drum intins, dar si prin usurinta cu cu care poate aborda o denivelare, ocupantii habitaclului nesimtind aproape nimic. Garda la sol marita este perfecta pentru drumurile de tara sau cele mai usor accesibile, dar acest lucru duce si la un consum mai ridicat de combustibil.

Edi – posesor Citroen C4 : O masina destul de draguta ca aspect, spoilerul fata foarte frumos desenat, se preteaza foarte bine drumurilor din Romania, suspensia face fata cu brio in habitaclu nesimtindu-se starea prosta a carosabilului. Consumul m-a surprins putin pe autostrada, dar am pus pe seama faptului ca eram 4 persoane in masina si portbagajul plin de bagaje. Pe drumul de intoarcere consumul a scazut simtitor, dar viteza pe autostrada a fost mai scazuta decat la dus. Interiorul este destul de confortabil pentru 4 persoane adulte. Tinuta de drum este buna tinand cont ca garda la sol este un pic mai inaltata, masina comportandu-se bine si in viraje mai stranse.

Si fotograful de serviciu 🙂

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Test drive Dacia Sandero Stepway – The perfect compromise”

  1. Masina arata foarte bine pt pretul cerut.

    Daca mai adaugam aici faptul ca Logan( baza lui Sandero) nu are absolut nici un defect de fabricatie si continuam cu fiabilitatea lui, putem spune ca discutam despre inca un succes marca Dacia.

    Cred totusi ca ar fi extrem de interesant introducerea unui sistem 4×4 macar intr-o serie limitata!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro