Test drive Fiat Doblo Panorama – Think Big

Daca ar fi sa caracterizam aceasta masina intr-un singur cuvant, primul care ne vine in minte este cuvantul MARE. Noul Fiat Doblo Panorama aflat la a doua generatie vine in intampinarea clientilor cu un nou design cu linii mult mai rotunjite fata de generatia veche si cu un usor aer de agresivitate inspirat de partea frontala foarte frumos desenata.

 

Noul model Doblo Panorama introdus pe piata in 2010, ne-a fost pus la dispozitie de catre cei de la AutoItalia fiind echipat cu un motor diesel de 1.6l Multijet de 105cp. Modelul testat a beneficiat de bare de pavilion longitudinal,  gadgeturi electronice precum geamuri electrice fata, oglinzi reglabile electric, ESP (care include ABS,EBD,ASR,MSR,HBA si Hill Holder), senzori de parcare, AirBag-uri frontale si laterale, pilot automat, comenzi pe volan, climatizare, sistem hands-free Blue&Me, radio CD – MP3 cu 6 incinte si conectare auxiliara prin USB, si probabil cea mai importanta optiune care este oferita standard de catre cei de la Fiat sistemul Start&Stop.

 

Fata de modelul precedent noul Doblo Panorama este construit pe o platfoma noua fiind acum mai lung, mai lat si mai inalt decat vechiul model, depasindu-si astfel prin generoasele dimensiuni rivalii din segment.

 

Confort si design interior

Odata ajunsi la interior ai senzatia ca ai intrat intr-o “casa pe roti” accesul facandu-se extrem de lejer datorita usilor foarte mari in fata iar in spate portierele culisante de pe ambele parti faciliteaza accesul la cel de-al treilea rand de scaune, daca veti opta si pentru acestea.  Suprafetele vitrate sunt de dimensiuni generoase contribuind din plin la senzatia de spatiu imens la interior.

Standard masina este echipata cu cinci scaune insa optional se poate opta si pentru cel de-al treilea rand de scaune numarul locurilor ajungand astfel la sapte. Am avut ocazia pe parcursul testului sa probam si aceste scaune suplimentare, atunci cand masina a gazduit sase pasageri adulti, ce-i drept doar pentru o perioada scurta de timp.

 

Persoanele inalte vor fi cele mai fericite in aceasta masina indiferent daca se afla la volan sau pe bancheta din spate. Prima oara ne-am intrebat de ce oare plafonul este atat de inalt, spatiul dintre cap si plafon ramanand destul de mare. Ei bine raspunsul l-am aflat in momentul in care am mers atat pe bancheta din spate cat si pe cel de-al treilea rand de scaune: pozitionarea randurilor 1, 2 si 3 de scaune este facuta in trepte astfel ca toti pasagerii sa poata admira cu usurinta peisajul prin intermediul parbrizului.

 

Portbagajul are un volum de 790 de litri in varianta cu cinci locuri, mai mult decat suficient pentru o familie numeroasa. In cazul in care va place sa calatoriti si sa va luati si tot sifonierul dupa voi in bagaje nu veti avea nici un fel de problema cu depozitarea 🙂 . Nu am fost incantati totusi de portiera de acces la portbagaj de dimensiuni foarte mari, cu care persoanele mai scunde sau fara putere vor intampina ceva probleme si intotdeauna trebuie avut in vedere spatiul necesar pe care va trebui sa il lasati in momentul parcarii, pentru a putea avea acces la portbagaj. Ca sa va faceti o idee cam cat de mare este usa spate inchipuiti-va ca puteti parca lejer un Fiat 500 sub ea fara prea mari probleme 🙂 . Optional exista si usi posterioare batante vitrate pentru doar 217 euro (TVA Inclus).

 

Spatiile de depozitare in masina se regasesc la tot pasul si ce ne-a placut noua cel mai mult este raftul de deasupra parbrizului care poate sustine pana la 70kg.

Motorul si cutia de viteze

Noul model Doblo Panorama poate fi echipat cu 3 motorizari si anume 1.4 16v de 95 cp, 1.6 Multijet de 105cp si 2.0 Multijet de 135 cp respectand normele de poluare Euro 5. Modelul testat de noi cu motor de 1.6l Multijet are o putere maxima de 105cp livrata la 4000rpm si un excelent cuplu de 290 Nm disponibil de la 1500rpm. Alimentarea se realizeaza prin injectia directa Multijet de tehnologie “Common Rail” cu un consum destul de redus de carburant si emisii de CO2, datorita in mare parte sistemului Start & Stop  oferit standard de Fiat. Cutia de viteze cu  6+1 trepte este bine etajata reusind sa faca din aceasta mica utilitara o masina destul de agila in mediul urban. Viteza maxima declarata de constructor este de 164km/h pe care noi personal nu am testat-o iar acceleratia de la 0-100km/h se face in 13.4 s, deloc rau am putea spune in ciuda dimensiunilor si scopul pentru care a fost creata aceasta masina.

 

Manevrabilitatea  si stabilitatea

In ciuda faptului ca este o masina de dimensiuni destul de mari, agilitatea si manevrabilitatea cu care masina se strecoara in trafic sunt excelente. Noul Doblo beneficiaza de suspensii fata independente tip McPherson si in spate masina este echipata cu sistemul de suspensie Bi-link cu bara stabilizatoare care absoarbe lejer gropile de pe strazile noastre.

Pe parcursul testului Doblo Panorama s-a comportat foarte bine in regim de mers normal pentru care a si fost conceputa aceasta masina, ESP-ul intervenind prompt atunci cand am abordat virajele un pic prea increzatori uitand ca ne aflam intr-o masina de familie cu dimensiuni impresionante.

 

Concluzia

Fiat Doblo Panorama este o masina noua fiind creata pe un nou sasiu, mult mai mare ca dimensiune fata de vechiul model si cu siguranta mult mai atragatoare. Modelul a fost conceput in jurul familiei avandu-se in prim plan confortul si spatiul de depozitare foarte generos. Pretul de 19.580 de euro (TVA inclus) este un pic mai mare decat al concurentilor, insa dimensiunile mai mari, sistemul Start & Stop standard, precum si faptul ca este un model nou (2010) sunt atuuri deloc de neglijat.

 

[nggallery id=106]

Foto: Catalin Opreawww.pov.ro

One thought on “Test drive Fiat Doblo Panorama – Think Big”

Comments are closed.