Drumul catre Valencia

Dupa trei saptamani de pauza ne reintalnim cu protagonistii din WTCC. De aceasta data mergem pe pamant spaniol, dupa ce startul campionatului s-a dat in tara pizzei si a pastelor. Rundele cu numerele 3 si 4 vor avea loc duminica 1 aprilie pe circuitul din Valencia, ce poarta numele campionului spaniol la motociclism Ricardo Tormo. Acesta reusea sa devina campion in anii 1978 si respectiv 1981 la clasa 50 cc cu echipa Bultaco.

 

Chiar daca este un circuit care se pare ca nu favorizeaza in mod special niciun constructor, Chevrolet a reusit anul trecut sa se impuna in ambele curse prin Yvan Muller. Datele insa s-au schimbat mult fata de anul precedent, Seat aratand inca de la Monza ca noul motor de 1.6 litri turbo, este competitiv mai ales in mana unui fost campion. Un mic avantaj se pare ca il vor avea cele 9 BMW-uri si asta datorita tractiunii spate pe care o folosesc. Nimic nu este insa sigur oricare dintre cele opt Seat-uri prezente la start putand strica oricand planurile.

 

Localnicii vor avea trei conationali de sustinut. Tanarul Pepe Oriola de la echipa Sunred si care foloseste un Leon la fel cu cel a lui Tarquini, Fernando Monje in varsta de 19 ani, care vine la aceasta etapa tot cu un Leon dar varianta veche cea diesel si Issac Tutumlu pe un BMW 320 TC al echipei Proteam Racing.

 

Cu siguranta vom avea parte din nou de doua curse foarte disputate, campionatul fiind unul foarte animat in acest an asa cum deja etapa de la Monza ne-a demonstrat-o. Aparitia deja in campionat si a celor de la Ford, anuntul oficial facut de cei de la Honda si posibilitatea ca cei de la Lada sa ia startul la una maxim doua etape in acest an, fac din WTCC unul dintre cele mai spectaculoase campionate de turisme, apropiindu-se parca de vremurile cand duelurile dintre Priaulx si Tarquini respectiv BMW si Seat tineau fanii cu sufletul la gura.

2 thoughts on “Drumul catre Valencia”

Comments are closed.