Fidelitate

Un lucru e clar. Volkswagen va castiga ambele titluri in WRC. S-a alintat cu declaratii precaute la inceput dar a fost tot timpul clar ca vor sa-si umileasca concurenta. Si asta au si facut. E adevarat, au pus la bataie un buget pe care altii doar il viseaza. Situatia nu este deloc pe placul celor de la Citroen, obisnuiti ca ei sa fie cei care “rad” de ceilalti. De fapt, nu Citroen facea misto de restul ci Loeb. Iar ca lucrurile sa fie si mai nasoale, ambii performeri ai campionatului din 2013, Ogier si Neuville, au fost copii crescuti in curtea PSA.  Matton poate sa-si traga un pumn in gura!

 

Dar iata ca Citroen l-a readus pe Sordo intr-o echipa care parea foarte echilibrata. Cu un finlandez eficient care face ce face si aduce puncte si cu un specialist al asfaltului care urma sa intre in lupta exact acolo unde nu o face coechipierul. Dar stupoare, cei doi nu confirma si se zbat sa faca in sapte raliuri punctele pe care Loeb sau Ogier le-a facut in trei. Si din nou se grabesc sa remedieze problema cu un tip carismatic, dorit de pilotul-sponsor Al Qassimi. Tai tai Sordo, welcome Meeke, in Australia! Doar pentru ca Meeke, care a primit un wild card, a mers mai repede ca Sordo in Finlanda, de aia! In vreme ce Sordo termina pe locul cinci, Meeke merge ca glontul pe probe si isi castiga admiratia tuturor. Dar pe final o pune in sant si abandoneaza. Toata lumea extaziata, Meeke da-l incolo pe Sordo, hai in Australia si arata-le ca esti noul Colin McRae! Zis si facut. Dupa Finlanda, trecem de Germania si ajungem in Australia. Meeke castiga calificarile, se bate pentru locul doi, dupa aceea pentru locul trei, dupa care pentru locul patru pentru ca in ziua a doua sa o puna  din nou in sant. Na, fu%#-va schimbarea lui Sordo! Iar toate acestea dupa victoria lui Sordo din Germania, victorie pe care o face intr-o maniera extraordinara din punct de vedere al PR-ului pentru Citroen. 

sordo-citroen-rally-germany

Frumos ar fi fost sa-i dea lui Sordo o a treia masina pentru Australia chiar daca nu puncta pentru echipa. Ca sa poata sa se bata pentru un loc pe podiumul final al pilotilor. Asa Citroen va fi cea mai slaba echipa de uzina iar la piloti niciun pilot Citroen nu va fi pe podium.

 

Si de ce se intampla toate astea? Pentru ca Citroen a gestionat dupa ureche relatia cu pilotii pe care i-a avut in ograda. In tot acest tumult al performantei, looser-ul de serviciu, Malcolm Wilson pare cel mai echilibrat. Reuseste sa se bata cu echipele de uzina, ramane fidel pilotilor indiferent de cate accidente fac sau cate ghinioane indura ( vezi fantasticul caz Mads Ostberg 2013 ), isi duce business-ul cu tenacitate si da consistenta unui campionat in regenerare. Nici Volkswagen, nici M-Sport nu au sarit de fund cand pilotii lor nu au performat. Doar Citroen a facut-o si rezultatul este parca venit de la o entitate cereasca.

 

De pe margine nu ne ramane decat sa speram ca anul viitor, Hyundai va face o figura mai frumoasa decat Suzuki cand a intrat in WRC. Iar daca imi sunt ingaduite cateva dorinte, mi-ar placea ca Citroen sa-l ia pe Kubica, Hyundai pe Latvala, Ogier sa o dea de gard la inceputul sezonului iar Novikov si Al-Attiyah sa-l ingroape in bani pe Malcolm. Si nu in ultimul rand sa vina o echipa privata cu modelul Mini WRC care sa fie surpriza campionatului. Dar acum sincer, toti stim cum arata viitorul. E al lui 2.0!