Publicitate

După obţinerea titlului de vicecampion naţional absolut în 2010, am luat startul în sezonul 2011 cu gândul de a obţine titlul de campion. Am început sezonul alături de partenerul principal, Prista Oil România, cu care începusem deja colaborarea la finele anului trecut şi bineînţeles împreună cu partenerul tehnic devenit deja tradiţional, Colina Motorsport. Am avut un sezon competiţional foarte bun, câştigând 4 din cele 8 etape disputate.

 

Pe lângă aceste reuşite am avut parte şi de ghinionul de la Sibiu, unde s-a întâmplat acel eveniment nefericit cu motociclistul inconştient. Înainte de ultima etapă, disputată la Bacău, aveam nevoie de o clasare în primele 7 poziţii, pentru a deveni noii Campioni Naţionali ai României. Strategia adoptată de noi s-a dovedit a fi câştigătoare, parcurgând raliul într-un ritm prudent, fără a forţa victoria, ca în etapele precedente, şi astfel echipajul format din Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre este echipajul românesc, care se impune după o pauza de 4 ani, în care campionatul a fost câştigat de străinii Jarkko Miettinen şi Gergo Szabo.

 

Echipa de asistenţă tehnică despre care se vorbeşte rar fiind mai mereu “în umbră” este şi ea direct răspunzătoare de toate rezultatele noastre. De fiecare dată “au avut grijă” exemplar de materialul de concurs, dar mai mult de atât au fost alături de noi şi s-au implicat chiar şi emoţional la fel de mult. Încrederea pe care le-am acordat-o este confirmată şi de timpul îndelungat al colaborării noastre, care a început în sezonul competiţional 2009. În fruntea conştiincioşilor băieţi se află Dodo Piţigoi, care a crezut în noi şi drept urmare a fost un susţinător important din toate punctele de vedere. Ne bucurăm că le-am confirmat tuturor aşteptările şi ne dorim în continuare rezultate la fel de bune şi o colaborare de foarte lungă durată.– Valentin Porcişteanu.

 

Patru ani…

 

2007. Ultimul an in care un pilot roman- Girtofan- termina pe prima pozitie a ierarhiei absolute in intrecerea interna de raliuri. Raliul Argesului…Echipajul Valentin Porcisteanu/ Dan Dobre abandoneaza din motive tehnice. Fanii ii asteptau insa la “saritoare”, iar ei nu au vrut sa ramana datori. Motiv pentru care, dupa ce au reparat masina, aveau sa revina, pe sectiunea competitiva, intr-o sesiune exclusiva pentru suporteri, fotografi si cameramani. Era ultimul sezon pentru Vali si Dan cu Citroen Saxo VTS…

 

Patru ani si jumatate mai tarziu. Exuberanta si respectul pentru fani nu au disparut, si o probeaza, probabil mai bine decat ar putea sa o faca o mie de cuvinte, fiecare superspeciala (eveniment in sine, croit special pentru fani), dar si multimea de kilometri de proba speciala in care ritmul masinii are darul sa-ti taie respiratia. Exista insa o diferenta. Si nu vorbim de faptul ca numele Porcisteanu si Dobre nu mai sunt inscrise pe un Citroen Saxo VTS, ci pe un Mitsubishi Lancer Evo IX, cat mai ales de progresul indus de experienta ultimilor ani. Unul reflectat de o ascensiune, pas cu pas, catre varf, dar si de fiece clipa in care au fost obligati sa stranga din dinti si sa mearga mai departe, fie ca vorbim de intrecerea interna, ori de Pirelli Star Driver.

In Raliul Moldovei Comfert 2011, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au fost, daca vreti, in situatia maratonistului care, dupa mai bine de 40 de km, mai are de parcurs ultimele sute de metri pe pista stadionului ce gazduieste finalul intrecerii. Si daca in mintea lui experienta fiecarui kilometru reprezinta sursa energiei pentru sprintul final, tot asa, fiece experienta din 2011, dar si din anii trecuti, a fost, pentru Vali si Dan, sursa unei prestatii fara greseala pusa in slujba scopului primordial, titlul national.

 

Au evitat fiecare capcana a traseului. Inclusiv locurile in care, dupa mai multe treceri, era foarte probabil sa aiba parte de sleauri sau de bolovanii ititi din noroi care asteaptau, parsivi, sa muste prada din cauciuc. Au stiut sa-si stapaneasca emotiile si, la final, in Superspeciala Bacau, dedicata exclusiv spectacolului, le-au multumit fanilor, in stilul propriu.

 

A fost cate un “donnuts” pentru fiecare dintre cele patru victorii de anul acesta (ceea ce inseamna 50% din totalul etapelor si de doua ori mai multe decat a reusit oricare alt pilot), ca si pentru fiecare moment greu: problemele de la Tg.Mures, motociclistul de la Sibiu, ori pana care i-a impiedicat sa incheie socotelile inca de la Iasi. Ca si unul pentru acest prim titlu absolut al carierei si cel dintai al unui roman din 2007 incoace. 

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro