Publicitate

Aflat la cea de-a 38 – a ediţie, Calendarul Pirelli a fost prezentat azi presei de la Bucureşti, după premiera sa globală care a avut loc la sfârşitul lunii trecute la Moscova. De mentionat ar fi ca, in afara de lansarea globala, singura tara in care Pirelli a mai ales sa prezinte mass-mediei celebrul calendar este Romania. Prezentarea de astazi a avut loc la Hotelul Radisson Blu in prezenta domnului Giuseppe Cangelosi, CEO Pirelli Tyres România si a doamnei Mihaela Ionus, PR&Comunication Manager al Pirelli Tyres Romania.

După ce Patrick Demarchelier a imortalizat China în ediţia din 2008, Peter Beard a conturat portretul Botswanei în 2009, iar Terry Richardson a adus în prim-plan Brazilia în 2010, “The Cal 2011” exemplifică geniul creator al artistului cu multiple faţete Karl Lagerfeld, al cărui simţ artistic şi estetic este renumit în întreaga lume.

În studioul său parizian, Lagerfeld a creat “Mythology”, un calendar care reflectă una dintre cele mai profunde pasiuni ale sale, mitologia greacă şi romană, poveşti despre originile umanităţii relatate prin intermediul aventurilor cu zei şi zeiţe, eroi şi eroine. Prin intermediul unei călătorii în trecut, realizată cu ajutorul limbajului universal al fotografiei, “Mythology” ne poartă către rădăcinile civilizaţiei clasice şi poartă Calendarul Pirelli înapoi în Lumea Veche, acolo unde în urmă cu 140 de ani s-a născut compania care avea să devină o organizaţie multinaţională cu operaţiuni în peste 160 de ţări din întreaga lume.

Cele 36 de cadre care compun Calendarul 2011 ilustrează 24 de subiecte diferite, incluzând zei, eroi şi mituri. Cu ochiul său pătrunzător, Lagerfeld a ‘sculptat’ aceste fotografii prin rigoarea lor estetică şi referinţele recurente la arta sculpturii şi tendinţele sale clasice. Toate fotografiile sunt  în alb şi negru, ceea ce conferă pregnanţă imaginilor, exaltă frumuseţea chipurilor reprezentate într-un contrast cromatic marcat, care le împrumută o anumită tridimensionalitate prin folosirea atentă a luminii.

Această ediţie are 21 de protagonişti: 15 modele feminine, 5 modele masculine şi actriţa americană Julianne Moore. Modelele feminine le includ pe: modelele italiene Bianca Balti şi Elisa Sednaoui; modelul danez Freja Beha Erichsen; modelul brazilian Isabeli Fontana (prezentă şi în Calendarul 2005 de Patrick Demarchelier şi în ediţia 2009 de Peter Beard); modelele poloneze Magdalena Frackowiak şi Anja Rubik; modelul australian Abbey Lee Kershaw (care a debutat în Calendarul 2010 de Terry Richardson); modelul indian Lakshmi Menon; modelele americane Heidi Mount şi Erin Wasson (care a debutat în Calendarul 2005 de Patrick Demarchelier); modelul rus Natasha Poly; modelul danez Lara Stone şi modelul canadian Daria Werbowy (ambele fiind selectate de Peter Beard şi pentru Calendarul 2009); modelul austriac Iris Strubegger şi modelul jamaican Jeneil Williams. Cele 5 modele masculine sunt Baptiste Giabiconi şi Sébastien Jondeau (French), Brad Kroenig şi Garret Neff (american), precum şi Jake Davis (britanic).

De peste 40 de ani, Pirelli acordă credit unui fotograf celebru care să le imortalizeze pe cele mai frumoase femei din lume. La început, a existat doar ideea de a crea un cadou fantastic, care să motiveze oamenii de la vânzări! Astăzi calendarul Pirelli a devenit un articol generos pentru colecţionari şi, în acelaşi timp, un simbol al companiei. An de an această autentică operă de artă acţionează ca un barometru, măsurând modul în care evoluează imaginea feminităţii în secolul nostru. Prima apariţie topless a avut loc în 1972, iar între 1974 şi 1984 tradiţia Calendarului a fost întreruptă din cauza crizei petrolului: povestea calendarului Pirelli este şi povestea vremurilor noastre. Cele mai mari staruri ale modei au fost parte a poveştii, întruchipând idealul de frumuseţe al fiecărei epoci. Calendarul a devenit un element al mitologiei contemporane. Aşadar, era inevitabil ca, într-o bună zi, Pirelli să îşi îndrepte atenţia către renumitul designer de modă Karl Lagerfeld, care este o legendă pe drept cuvânt, dar şi un catalizator al noilor tendinţe. Primul designer de haute couture care s-a angajat în această direcţie, creand accesoriile speciale şi bijuteriile pentru această ocazie, şi în mod logic şi-a ales una dintre temele foarte dragi lui: mitologia greacă şi romană. Alea jacta est! Zarurile au fost aruncate.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro