Raliul Monte-Carlo 2015 – Loeb conduce dupa prima zi

Revenit pentru o aparitie unica in 2015, Sebastien Loeb a reusit deja sa faca valuri in WRC reusind sa fie cel mai rapid pe chiar prima proba speciala a zilei de ieri. Dupa startul festiv din Monaco, echipajele s-au indreptat spre regiunea Gap unde aveau sa parcurga primele doua probe speciale ale raliului.

LOEB_2015_RMC

Plecat din pozitia a 14-a de la start echipajul Sebastien Loeb/ Daniel Elena a reusit sa obtina cel mai bun timp la finalul primei probe speciale, fiind mai rapid cu 22s fata de Ott Tanak si 30s fata de Sebastien Ogier, campionul mondial en-titre. Speciala a oferit conditii caracteristice Raliului Monte-Carlo drumul oferind concurentilor un amestec de gheata cu zapada, dar si sectiuni cu suprafete uscate si umede. 

Monte-Carlo 2015

 

Cea de-a doua speciala a fost diametral opusa primei, aceasta oferind o suprafata curata care odata cu trecerile primilor concurenti a devenit dificila datorita unui mix de noroi, pietris si iarba adus pe speciala prin taierea virajelor. In aceste conditii Ogier a reusit sa castige proba si sa recupereze din ecartul fata de Loeb dupa prima proba. Al doilea timp pe PS2 a fost obtinut de J-M Latvala care a urcat astfel pe locul 3 la finalul zilei.

Rally Monte Carlo 2015

Ogier declara dupa primele doua speciale: “Deschiderea drumului nu a fost deloc usoara azi. Conditiile care se schimbau permanent, mai ales in prima proba. Asfalt ud sau gheata neagra nu stiai exact ce te asteapta si aderenta era mica peste tot. De aceea am ales sa avem o abordare precauta si sa minimizam riscurile. E clar ca nu am ales varianta cea mai rapida pe prima proba, dar a fost cea corecta.”  

 

Loeb declara: “Prima proba a fost acoperita de gheata. Fara timpii intermediari nu stiam unde ma aflu fata de ceilalti concurenti si am fost surprins cand am vazut ecarturile la finalul probei. Cand pilotezi 20 de km pe gheata ai impresia ca nu mergi repede, dar cred ca am fost rapizi! Pe PS2 am tras cat s-a putut dar trasa era foarte murdara. Avem drum lung la Monte-Carlo si orice se poate intampla. In anumite privinte am confirmari ca inca suntem capabili sa impunem ritmul. Sper ca maine drumul sa fie inghetat si virajele sa nu fie prea murdare.” 

Dani Sordo 2015

Cei de la Hyundai au ales sa mizeze pe cartea sigurantei concentrandu-se pe terminarea probelor, obiectivul lor fiind asigurarea prezentei la start in cea de-a doua zi a raliului pentru cele doua modele i20 WRC. Neuville a vorbit despre conditiile de drum extrem de dificile adoptand un stil de pilotaj precaut care a necesitat o foarte mare concentrare. Atitudinea belgianului nu este suprinzatoare dupa ce anul trecut la Monte-Carlo iesea in decor si abandona in prima proba speciala. Dani Sordo a cazut victima ghetii in prima speciala franand prea tarziu si oprindu-se intr-un sant. Ei au revenit pe traseu dupa ce co-navigatorul Marc Marti a impins masina si au pierdut 30s. 

 

Clasament Raliul Monte-Carlo dupa PS2:

1. Sébastien Loeb / Daniel Elena (Citroën DS 3 WRC) 30:08.2
2. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +13.3
3. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +36.1
4. Ott Tanak / Raigo Molder (Ford Fiesta RS WRC) +38.6
5. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +47.4
6. Kris Meeke / Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) +59.8
7. Andreas Mikkelsen / Ola Floene (Volkswagen Polo R WRC) +59.9
8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:06.8
9. Mads Østberg / Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:08.7
10. Henning Solberg / Ilka Minor (Ford Fiesta RS WRC) +1:17.6

11. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +1:18.9

12. D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:24.9