GM Europa ia in calcul intrarea in WRC

Chiar daca teoria ” Victoria de Duminica, vinde Luni ” nu mai este la fel de reprezentativa astazi fata de cum era in anii `60 , producatorii de autoturisme continua sa urmareasca crearea unor avantaje pentru modelele de strada in urma participarii in diferitele campionate din zona motorsportului .

Sa nu fiti surprinsi ca , cei de la General Motors cauta noi si noi metode de a-si reconstrui imaginea marcilor sale europene Opel si Vauxhall prin implicarea acestora in diverse curse , aici incluzand si o posibila reintoarcere in Campionatul Mondial de Raliuri ( WRC ) .

Au trecut deja 20 de ani de cand cei de la GM nu au mai sustinut o echipa de uzina in raliuri ( pe vremea cand tanarul Walter Rohrl devenea campion mondial pilotand un Opel Ascona 400 in 1982 ) dar Nick Reilly, presedintele GM Europa , crede cu adevarat ca expunerea marcilor in raliuri va creste atractia tinerilor catre produsele GM .

Sportul este o zona importanta, iar pentru mine, un producator de autoturisme ar trebui sa fie capabil sa faca si sport ” a spus Reilly .  ” Imaginea brandului este foarte importanta , poate la fel de importanta ca produsul in sine, insa, momentan,  in cazul nostru aceasta inca nu este la fel de puternica precum produsele . “

Raliurile sunt o directie catre care GM Europa se poate indrepta, desi compania s-ar descurca mai usor prin extinderea implicarii in campionatele de tursime . Oficialii cred ca acest tip de curse ( turismele) sunt mai acceptabile din punct de vedere al costurilor decat raliurile iar recentul succes inregistrat de Chevrolet Cruze in WTCC este o buna baza de plecare .

Desi este posibil ca Opel sau Vauxhall sa ia startul in WTCC, totusi celor de la Opel le-ar fi mai la indemana reintoarcerea in DTM . Vauxhall ia in considerare si ramanerea in BTCC ( Campionatul Britanic de Turisme ) , pana la urma anul trecut acestia au reusit eventul , devenind campioni atat in clasamentul pilotilor cat si al constructorilor .

Intrarea in WRC este o alta optiune , totusi mult mai scumpa ” a mai spus Reilly , desi datorita noilor regulamente care vor intra in vigoare in 2011 costurile vor fi mult reduse .

In ultimii doi ani de WRC doar doi constructori au fost prezenti cu echipe de uzina , Ford si Citroen . Campionatul a fost castigat de Sebastien Loeb care a concurat pe un Citroen C4 WRC , titlul de vicecampion intrand in palmaresul lui Jari-Matti Latvala care a concurat pe un Ford Focus WRC .

BMW intra si ei in noua era a WRC in 2011 cu modelul Mini Countryman preparat de catre cei de la Prodrive , care va fi prezent in viitorul sezon la cel putin sase etape , urmand ca in 2012 sa aiba un program complet . Desi noile masini vor fi clasificate world rally cars, acestea au suferit schimbari majore, in principal trecerea de la motoarele de 2.0 litri la cele de 1.6 litri . Astfel Ford si Citroen si-au inlocuit modele Focus si C4 cu Fiesta WRC si DS3 WRC .

foto : Opel Ascona 400 & Walter Rohrl