Ziua de astazi a fost marcata de abandonul finlandezului Mikko Hirvonen , aflat la conducerea clasamentului general provizoriu in momentul iesirii in decor . Din pacate nu a fost singurul care a fost nevoit sa abandoneze , Khalid Al Quassimi rostogolindu-se pe PS6 in acelasi loc in care a facut-o Peter Solberg in anul 2000 . Deasemeni un alt pilot Ford a fost nevoit sa se retraga, Hening Solberg rostogolindu-se la 1,5 km de la startul pe Ps7 .
Pilotii Citroen au facut schimb de pozitii intre ei de-a lungul acestei zile . Daca Peter Solberg ( echipaj privat – Citroen C4 wrc) s-a vazut in pozitia de lider in clasamentul general, dupa abandonul lui Hirvonen , acesta va trebui sa se multumeasca la sfarsitul zilei cu locul secund, fiind detronat dupa Ps7 de finlandezul Jari Matti Latvala ( Ford Focus WRC) . Dimineata a inceput bine pentru Dani Sordo, care parea ca a scapat de presiunea “obligativitatii” de a obtine puncte in clasamentul constructurilor, insa si acesta incheie ziua de astazi pe locul 5 .
Cei doi piloti ai echipei principale Citroen WRT Sebastien Loeb si Sebastien Ogier au avut un parcurs constant . Sextuplul campion mondial si-a avariat dimineata spoilerul fata si a acuzat probleme de manevrabilitate , insa acest lucru s-a rezolvat in primul parc de service . Loeb a avut deasemeni si o rabufnire de orgoliu, semnand cel mai bun timp pe Ps 10 , stabilind un nou record pentru Raliul Finlandei, francezul avand o medie de 133 km/ h pe aceasta proba speciala .
Surprizele placute vin tot din partea unor finlandezi : Juha Kankunen ( 51 ani – cvadruplu campion mondial WRC ) incheie ziua pe locul 7, la mai putin de 8 secunde avans fata de eroul local, Kimi Raikkonen care a reusit deasemeni sa incheie aceasta zi fara probleme . In parcul de service de la jumatate zilei , Kankunen a declarat : ” Nu am nicio problema, ma bucur ca pilotez si doar atat . Nimic special, probabil e plictisitor pentru voi . Poate ar fi trebuit sa ma dau peste cap. Totul devine mult mai lent odata cu inaintarea in varsta . Comparativ cu masinile din Grupa istorica B, actualele WRC sunt masini pentru baieti , cele de grupa B fiind pentru barbati . Totusi, suspensia si manevrabilitatea unui WRC din 2010 sunt foarte bune, dar, uneori apesi acceleratia si astepti cam mult pana masina incepe sa accelereze . Dar de fapt , franarea este lucrul cel mai greu de re-invatat… dar franele unui wrc sunt pur si simplu fenomenale ! “
Programul zilei de maine ( ultima ! ) :
PS12 | Kolonkulma | 10.35 km | 7:33 | |
PS13 | Vaarinmaja | 29.29 km | 8:01 | |
PS14 | Surkee 1 | 19.59 km | 9:44 | |
SERVICE PARK | ||||
PS15 | Leutsu 1 | 21.35 km | 11:59 | |
PS16 | Himos 1 | 20.63 km | 12:46 | |
PS17 | Surkee 2 | 19.59 km | 14:03 | |
SERVICE PARK | ||||
PS18 | Leustu 2 | 21.35 km | 16:23 | |
PS19 | Himos 2 | 20.63 km | 17:10 |
Clasament general provizoriu dupa Ps 11 :
Poz | Nr | Pilot | Timp | Dif. Ant. |
Dif. Loc 1 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | J. LATVALA | M | 1:10:30.7 | 0.0 | 0.0 |
2. | 11 | P. SOLBERG | 1:10:39.8 | +9.1 | +9.1 | |
3. | 2 | S. OGIER | M | 1:10:52.5 | +12.7 | +21.8 |
4. | 1 | S. LOEB | M | 1:11:02.7 | +10.2 | +32.0 |
5. | 7 | D. SORDO | M | 1:11:14.4 | +11.7 | +43.7 |
6. | 5 | M. WILSON | M | 1:13:06.0 | +1:51.6 | +2:35.3 |
7. | 12 | J. KANKKUNEN | 1:13:41.4 | +35.4 | +3:10.7 | |
8. | 8 | K. RÄIKKÖNEN | M | 1:13:48.9 | +7.5 | +3:18.2 |
9. | 51 | J. HÄNNINEN | S | 1:14:15.0 | +26.1 | +3:44.3 |
10. | 52 | M. RANTANEN | S | 1:14:56.1 | +41.1 | +4:25.4 |