Raliul Marii Britanii – ultima runda a WRC 2010

O constanta a Marii Britanii o reprezinta drumurile de macadam amplasate la nord de Roald Dahl Plass. Fanii spun despre Finlanda si Noua Zeelanda ca sunt raliuri frumoase si rapide, dar si Raliul Marii Britanii este acolo, langa ele . Anul acesta englezii le-au pregatit o surpriza echipajelor care vor lua startul in acest weekend, probele speciale de sambata continand si unele portiuni de asfalt in zona militara de la Epynt . Totusi , in mare parte, raliul este concentrat in zonele impadurite ; asa a fost in ultima jumatate de secol.  In anul 1960 s-a desfasurat prima editie a carei probe speciale au fost inchise pentru circulatia publica. A fost o proba de aproximativ 3 km de-a lungul padurii si pe langa Monumentul Hill . Deasemeni si in 2010 una din probele speciale se numeste Monument Hill , denumirea sa fiind asa simpla doar pentru a rememora o parte a istoriei raliului .

Cine va castiga ?

Aceasta intrebare este mult mai potrivita pentru Raliul Marii Britanii decat pentru multe dintre etapele din acest sezon. Sebastien Loeb este in cautarea unui hatrick la acest raliu, dar Peter Solberg este cel care detine recordul in Anglia, el castigand in anii anteriori de patru ori acest eveniment.

Norvegianul este cel care cunoaste cel mai bine acest raliu; dintre candidatii la victorie, nici un pilot nu a luat startul de mai multe ori in Anglia decat Solberg – si Anglia este un raliu unde experienta poate face diferenta . Nivelul aderentei se poate schimba de multe ori si brusc, mai ales daca ploua .

Un alt pilot care concureaza pe Citroen C4 WRC si care se poate situa la final pe podium este Sebastien Ogier. Acest sezon a fost unul fantastic pentru francez ; care totusi se afla d-abia la al doilea sezon complet in WRC . Acesta a fost cel mai rapid pilot pe suprafetele cu aderenta redusa din a doua jumatate a sezonului, castigand in Japonia si luptandu-se pentru victorie in Finlanda .

Ogier se afla in fruntea grupului de piloti care se pot situa pe locul doi la finalul acestui sezon, avand un avans de 11 puncte inaintea pilotului Ford – Latvala si inca 5 puncte fata de Peter Solberg . Coochipierul lui Loeb, pentru ca Ogier va lua startul in echipa “mare” la acest raliu, a declarat ca pentru el nu este asa important pozitia in clasamentul final al sezonului ci mult mai importanta ar fi a treia victorie intr-un raliu WRC . Dintre pilotii Ford, Latvala este cel mai in forma in acest an, dar si Mikko Hirvonen este unul dintre fostii castigatori in Marea Britanie.