Sebastien Loeb castiga Raliul Marii Britanii 2010 si isi trece in cont cea de-a 62-a victorie din cariera , sarbatorind si finalul erei WRC 2.0 . Actuala configuratie world rally cars a inceput in 1997 in Raliul Monte Carlo cu unica victorie din cariera a lui Piero Liatti ( Subaru Imprezza WRC ) si se termina in 2010 la Raliul Marii Britanii .
In duelul purtat de-a lungul ultimelor doua zile intre Sebastien Loeb si Peter Solberg , de castigat a avut septuplul campion mondial, acesta reusind astazi sa termine fiecare proba speciala in fata norvegianului . Totusi, Peter poate fi foarte multumit deoarece la finalul sezonului ocupa locul trei al podiumului inaintea unor piloti precum Mikko Hirvonen si Sebastien Ogier, cei doi fiind sustinuti de echipele de uzina Ford si Citroen .
Locul trei la finalul Walles Rally GB a fost ocupat de pilotul Ford , Jari-Matti Latvala , acesta reusind sa recupereze handicapul de peste 1 minut pe care-l avea inca din prima zi in urma unei pene avute . Totusi, fara abandonul lui Sebastien Ogier , altfel ar fi aratat configuratia finala a sezonului . Latvala termina astfel campionatul in postura de vicecampion mondial .
Clasament final Raliul Marii Britanii :
Poz | Nr | Pilot | Timp | Dif. Ant. |
Dif. Loc 1 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | S. LOEB | 3:14:54.0 | 0.0 | 0.0 | |
2. | 11 | P. SOLBERG | 3:15:13.1 | +19.1 | +19.1 | |
3. | 4 | J. LATVALA | 3:16:29.3 | +1:16.2 | +1:35.3 | |
4. | 3 | M. HIRVONEN | 3:16:47.3 | +18.0 | +1:53.3 | |
5. | 7 | D. SORDO | 3:17:06.2 | +18.9 | +2:12.2 | |
6. | 6 | H. SOLBERG | 3:21:20.5 | +4:14.3 | +6:26.5 | |
7. | 5 | M. WILSON | 3:23:31.8 | +2:11.3 | +8:37.8 | |
8. | 8 | K. RÄIKKÖNEN | 3:25:21.9 | +1:50.1 | +10:27.9 | |
9. | 14 | M. ØSTBERG | 3:27:07.7 | +1:45.8 | +12:13.7 | |
10. | 21 | A. MIKKELSEN | 3:28:55.2 | +1:47.5 | +14:01.2 |
Clasament piloti 2010 :
Clasament constructori 2010 :