Publicitate

 

 

Noul Ford Fiesta duce performanțele de hot-hatch la nivelul următor cu ajutorul tehnologiilor prezente în premieră în industrie

  • Noua generație Ford Fiesta ST pune la dispoziția clienților cea mai receptivă, implicată și distractivă experiență Fiesta din istorie și un sunet captivant al motorului cu trei cilindri.
  • Noul motor EcoBoost de 1.5 litri care dezvoltă 200 CP oferă o accelerație 0-100 km/h în 6.5 seconds. Diferențialul mecanic cu alunecare limitată îmbunătățește în premieră tracțiunea în viraje.
  • Noile arcuri vectoriale (Force Vectoring Springs), patentate de Ford și prezente în premieră în segment, permit negocieri mai agresive ale virajelor și oferă un răspuns mai bun al punții spate. Modurile de pilotaj Drive Modes adaptează performanțele la șosea sau la circuit. Lista de sisteme include Launch Control, care oferă starturi sportive de pe loc în mod consistent.
  • Gama îmbunătățită de opțiuni de personalizare și sisteme tehnologice include pachete estetice noi, conectivitate SYNC 3 cu touchscreen de 8 inch și un sistem audio premium B&O PLAY.

Noua generație Ford Fiesta ST oferă cea mai receptivă, implicată și distractivă experiență Fiesta ST din istorie, benficiind de o gamă de Tehnologii Sport sofisticatecare îmbunătățesc puterea și performanțele, comportamentul în viraje și agilitatea, dar și versatilitatea în scenarii care variază de la drumul zilnic spre birou până la o sesiune pe circuit.

Noua generație Fiesta ST este animată de noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost – primul motor cu trei cilindri din istorie regăsit pe un model Ford Performance, care dezvoltă 200 CP și un cuplu de 290 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde și oferă o viteză maximă de 232 km/h.

Modurile selectabile de pilotaj Drive Modes, prezente în premieră pe Fiesta ST, permit configurarea sistemelor care controlează motorul, direcția și stabilitatea mașinii cu ajutorul setărilor Normal, Sport și Track, transformând modelul prin simpla apăsare a unui buton dintr-un hatchback flexibil care poate fi folosit în viața de zi cu zi într-o mașină sport cu pedigree de circuit. Sistemul opțional Launch Control le va da ocazia celor care vor pilota noua generație Fiesta ST să atingă un nivel maxim de satisfacție prin starturi foarte rapide și consistente pe circuit. Acest sistem este sprijinit de elemente grafice dedicate pe ecranul de 4.2 inch din zona instrumentarului de bord.

Diferențialul mecanic cu alunecare limitată, disponibil opțional și prezent în premieră pe Fiesta ST, optimizează aderența în viraje. În același timp, noile arcuri vectoriale (Force Vectoring Springs), tehnologie patentată de Ford, permit intrări mai agresive în viraje și un răspuns mai exact care oferă o experiență excelentă de condus.

Noua generație Fiesta ST este disponibilă încă din momentul lansării în versiuni de caroserie cu trei sau cinci portiere, oferind sisteme de confort și tehnologice precum conectivitatea SYNC 3, sistemul audio B&O PLAY și tehnologii sofisticate de asistență a șoferului precum Sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid) sau Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere(Traffic Sign Recognition).

“Șoferii Hot-hatch-urilor se așteaptă la lucruri mari de la această mașină de clasă mică. Am pus în aplicare tot ceea ce am învățat în dezvoltarea modelelor recente din gama Ford Performance – implicit Ford Focus RS și Ford GT – pentru a dezvolta o nouă generație Fiesta ST care stabilește standarde noi în segment la capitolul plăcere a condusului. Sunetul gutural al celor trei cilindri le va «vorbi» pasionaților indiferent de limba în care comunică aceștia”, spune Leo Roeks, director Ford Performance Europa.

Dezvoltat de Ford Performance pentru o utilizare ușoară și un consum redus în viața de zi cu zi, dar pentru a genera experiențe dinamice care flatează începătorii și se ridică la așteptările cunoscătorilor, noua versiune a aclamatului hot-hatch poate fi comandată începând de acum.

Mai multă putere, mai multă eficiență

Noul motor EcoBoost de 1.5 litri folosește tehnologii precum turbocompresia, injecția de înaltă presiune și distribuția variabilă dublă prin sistemul Twin-Independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) pentru a dezvolta 200 CP la 6000 rpm și 290 Nm între 1400 și 4000 rpm..

  • Arhitectura cu trei cilindri a acestui motor furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turații joase. Performanțele sunt îmbunătățite suplimentar de un turbocompresor nou care folosește un design opitmizat al turbinei pentru a genera presiune mai rapid și pentru a minimiza întârzierea răspunsului turbinei cu scopul de a oferi o experiență directă și distractivă în timpul condusului.

    Noua combinație dintre tehnologia de injecție directă și cea de injecție indirectă secvențială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii și la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse și de o creștere a eficienței consumului de carburant la sarcină redusă.

    Noua tehnologie Ford de dezactivare a cilindrilor – anunțată în prima fază pe motorul 1.0 EcoBoost și o premieră mondială pe un motor cu trei cilindri – va îmbunătăți și mai mult economia de carburant pentru clienții lui Fiesta ST, fără a afecta nivelul performanțelor.

    Tehnologia oprește alimentarea cu carburant și activitatea supapelor unuia dintre cei trei cilindri în momentele în care nu e nevoie de întreaga capacitate a motorului, așa cum se întâmplă la viteze de croazieră, când sarcina motorului este redusă. Tehnologia poate să dezactiveze și să reactiveze un cilindru în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid față de timpul de care are nevoie o persoană să clipească – pentru a oferi instantaneu un nivel complet al performanțelor atunci când e nevoie de acest lucru.

    Motorul construit din aluminiu beneficiază, de asemenea, de o galerie de evacuare integrată care îmbunătățește eficiența ajutând motorul să atingă mai rapid temperatura optimă de funcționare și care pune la dispoziție mai rapid cuplul micșorând distanța pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurgă între cilindri și turbocompresor. Supapa activă de evacuare controlează sunetul dezvoltat de motor pentru a oferi o experiență și mai satisfăcătoare la condus.

    Noua generație Fiesta ST oferă un consum mediu de 6.0 litri/100 km și emisii de COde 136 g/km. De asemenea, un filtru de particule reduce emisiile de substanțe nocive.

     

     

     

     

    Aderență de top

    Cea de-a treia generație Fiesta ST este prima oferită cu sistemul opțional Quaife LSD (Diferențial cu alunecare limitată), care ajută la optimizarea tracțiunii pe puntea față pentru a genera un comportament îmbunătățit în viraje – în special printr-o aderență mai bună la ieșirea din viraj.

    Sistemul mecanic limitează distribuția cuplului către fiecare roată care experimentează aderență precară – de exemplu, roata din interior în timpul manevrei de virare – pentru a reduce patinarea acestora. În compensație, roțile cu aderență mare primesc mai mult cuplu pentru a exploata la maximum potențialul motorului.

    Noul sistem LSD lucrează în paralel cu tehnologia de Control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control), care îmbunătățește aderența pe asfalt și reduce comportamentul subviratoraplicând frâna la nivelul roții din interiorul virajului.

    Echilibrul dintre cele două sisteme a fost ajustat cu finețe de inginerii Ford Performance pentru ca mașina să dezvolte aderență optimă pe suprafețe uscate și consistență pe suprafețe umede.

    “Deținătorii mașinilor de performanță sunt familiarizați cu fenomenul pierderii aderenței pe roata din interiorul unui viraj abordat agresiv, rezultatul fiind sacrificarea vitezei de ieșire din viraj din cauza unui cuplu mult prea ridicat pe această roată”, spune Roeks. “Am ajustat sistemul opțional LSD al noii generații Fiesta pentru a colabora perfect cu sistemul de Control vectorial al cuplului, iar din această colaborare se dezvoltă cea mai bună aderență naturală posibilă fără pierderea inutilă a cuplului prin intervenții asupra sistemului de frânare”.

    Arcurile care fac diferența

    Dezvoltate de inginerii Ford, arcurile vectoriale – element patentat de Ford – îmbunătățesc stabilitatea, agilitatea și răspunsul suspensiei spate cu bară de torsiune, dezvoltând o senzație mai accentuată de contact cu suprafața de rulare și contribuind la o experiență de condus excepțională.

    Noua generație Fiesta ST este primul hatchback sportiv din segment care beneficiază de tehnologia ce utilizează arcuri non-uniforme, non-interschimbabile, cu bobinare dirijată pentru a trimite impulsuri către suspensia spate, permițând o rigiditate laterală mai ridicată.

    Avantajele oferite de această configurație unică a suspensiilor:

  • Răspuns mai incisiv la mișcările volanului în momentul schimbărilor de direcție.
  • O economie de 10 kilograme în comparație cu soluția de legătură cu braț Watt folosită în mod normal pentru îmbunătățirea rigidității.
  • Compatabilă cu amortizoarele tradiționale.
  • Niciun compromis la nivelul confortului, al calității rulării și al rafinamentului.

Arcurile vectoriale Ford sunt formate la rece pentru durabilitate și rezistență îmbunătățite, în timp ce diametrul și gradul de deformare variabile sunt elemente personalizate pentru a fi aplicate pe noua generație Fiesta ST.

În plus, sistemul sofisticat de suspensii primește amortizoare Tenneco twin-tube pe față și monotube pe spate care utilizează tehnologia RC1 la nivelul valvelor pentru a dezvolta o forță de amortizare în echilibru cu frecvența mișcării suspensiei antrenate de suprafața de rulare (Frequency Dependent Damping sau FDD), ceea ce permite o rigiditate îmbunătățită în paralel cu un grad ridicat de rafinament la viteze ridicate. Gradul de rigiditate al brațului de torsiune spate, de 1400 Nm/grad, este cel mai ridicat în întreaga familie de modele Ford Performance.

“Am analizat de trei ori mai multe opțiuni de suspensii decât în mod normal pentru a găsi o setare care permite atingerea experienței captivante la volan demnă de un model din familia ST fără să fie nevoie de sacrificarea nivelului de confort și de rafinament necesare șofatului în viața de zi cu zi”, spune Roeks. “Amortizoarele sofisticate ale acestei mașini se autocalibrează pentru a elimina frecvențele ridicate create de imperfecțiunile din suprafața de rulare atunci când nu e nevoie de amortizare ridicată – așa cum se întâmplă pe autostradă, de exemplu – dar se reajustează pentru a oferi un nivel optimizat de aderență și de stabilitate atunci când mașina e condusă în ritm susținut pe șosele virajate”.

Performanță în startul de pe loc

Dezvoltat pentru a fi utilizat exclusiv pe circuit, sistemul opțional Launch Control le va da ocazia celor care vor pilota noua generație Fiesta ST să atingă un nivel maxim de satisfacție prin starturi foarte rapide și consistente.

Construit special pentru a fi foarte ușor de utilizat, sistemul Launch Control poate fi selectat cu ajutorul unor comenzi de pe volan care activează elemente grafice dedicate pe ecranul de 4.2 inch din zona instrumentarului de bord. Când pedala de accelerație este apăsată la maximum, sistemul primește indicația de a ridica turațiile motorului și de le păstra apoi automat la limita maximă, acest lucru fiind relevat vizual printr-un indicator care se “umple” atunci când mașina e gata de start.

Când pedala de ambreiaj este eliberată brusc, se activează modul de start optimizat de pe loc în care sistemele ESC (Electronic Stability Control), Controlul tracțiunii, Controlul vectorial al cuplului și Sistemul de compensare a acțiunii cuplului motor asupra direcției (Torque Steer Compensation System) coordonează furnizarea puterii și a cuplului către roți.

Modurile selectabile de pilotaj (Drive Modes) vor adăuga mai multă versatilitate pe noua generație Fiesta ST, permițându-le șoferilor să optimizeze experiența la volan pentru a acoperi scenarii care variază de la drumul făcut cu copiii spre școală până la câteva tururi pe circuit.

  • În modul Normal, setarea motorului, controlul tracțiunii, sistemul de control electronic al stabilității (ESC), sunetul evacuării și servodirecția asistată electronic (EPAS) sunt configurate pentru a oferi un răspuns natural și un sentiment de legătură cu mașina.
  • În modul Sport, setarea motorului și răspunsul pedalei de accelerație sunt mai acute, iar configurarea sistemului EPAS este ajustată pentru a oferi mai mult feedback și un control mai fin pentru șofatul sportiv pe șosea. Valva activă se deschide, iar ESE este adaptat pentru a intensifica sunetul sportiv al evacuării și al motorului în habitaclu.
  • În modul Track, toate sistemele dinamice ale mașinii sunt setate pentru atingerea unor timpi-record pe turul de circuit, controlul tracțiunii este dezactivat, iar intervențiile sistemului ESC sunt relaxate pentru a facilita rularea utrasportivă pe pistă.

Sistemul ESC cu trei moduri de operare le oferă șoferilor posibilitatea de a alege între intervenția electronică completă asupra mașinii, intervenția limitată cu mod wide-slip sau dezactivarea completă.

Caracterul sportiv al modelului care intră în familia Ford Performance este îmbunătățit și mai mult cu ajutorul unor elemente precum designul dedicat al fuzetei, calibrarea unică a servodirecției asistate electronic (EPAS) printr-un raport 12:1 al direcției, cea mai rapidă din întreaga gamă Ford Performance și cu 14% mai rapidă decât cea a generației precedente Fiesta ST200, și prin sistemul de frânare de înaltă performanță care oferă discuri ventilate cu diametrul de 278 de milimetri pe față și discuri pline cu diametrul de 253 de milimetri pe spate.

Cel de la volan poate să exploateze la maximum tehnologiile noii generații Fiesta ST printr-o poziție la condus dezvoltată minuțios de echipa de ingineri Ford Performance cu scopul de a oferi un control și un echilibru de nivel optim. Scaunul șoferului propune o combinație unică în segment între unghiul spătarului și posibilitățile de ajustare a șezutului.

Mai multe echipări, mai multe opțiuni

Disponibilă încă de la lansare în versiuni de caroserie cu 3 sau 5 portiere și într-un pachet de design sportiv ST care oferă jante standard de 17 inch și, opțional, de 18 inch, noua generație Fiesta ST le va oferi clienților posibilități mai largi de personalizare prin trei niveluri de echipare.

Culorile exterioare includ Frozen White, Magnetic, Moondust, Performance Blue, Race Red, Shadow Black, Silver și Silver Fox, în timp ce la interior sunt oferite standard scaune Recaro cu sprijin lateral ridicat, un mâner ST al levierului schimbătorului de viteze și un volan cu partea inferioară teșită care oferă cusături replicate pe levierul frânei de mână și pe husa inferioară din piele a schimbătorului.

Sistemul de comunicare și divertisment SYNC 3 cu display-ul central standard de 6.5 inch sau opțional de 8 inch le va da ocazia posesorilor lui Fiesta ST să controleze pachetul audio, navigația și telefoanele inteligente prin utilizarea unor comenzi vocale conversaționale simple. Pachetul audio de înaltă calitate B&O PLAY Sound System, care oferă o experiență acustică impresionantă, este și el oferit pe noua generație Fiesta ST.

Pachetul de asistență a șoferului disponibil standard include Sistemul de menținere a benzii de rulare(Lane Keeping Aid), Sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Keeping Alert) și Tempomatul cu limitator inteligent de viteză (Adjustable Speed Limiter). În același timp, pe noua generație Fiesta ST sunt disponibile ștergătoarele de parbriz cu senzori de ploaie, farurile cu activare automată, faza lungă automată și Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere(Traffic Sign Recognition).

“Clienții vor înțelege imediat când analizează noua generație Fiesta ST ce vrea să spună Ford prin faptul că ST este acronimul Sport Technologies”, spune Roeks. “Fiecare funcție dedicată performanțelor de pe această mașină a fost îmbunătățită prin inovații”.

# # #

*Cifrele și informațiile declarate pentru consumul de carburant/energie, emisii de CO2 și autonomie electrică sunt măsurate conform reglementărilor și specificațiilor ultimelor versiuni ale Regulamentelor Europene (EC) 715/2007 și (EC) 692/2008. Consumul de carburant și emisiile de CO2 sunt specificate pentru o versiune a unui model, nu pentru o mașină individuală. Procedura standard aplicată de testare permite comparația dintre diferite variante ale modelelor și între mașinile diferiților producători de pe piață. Pe lângă eficiența unei mașini la nivelul consumului de carburant, stilul de șofat și alți factori non-tehnici joacă un rol determinant în stabilirea consumului de combustibil/energie. CO2 este principalul gaz cu efect de seră responsabil pentru încălzirea globală.

Din 1 septembrie 2017, anumite vehicule vor fi omologate utilizând procedura World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) în conformitate cu specificațiile legilor europene (EU) 2017/1151. Noua procedură de testare este mai realistă în măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Din 1 septembrie 2018, WLTP va înlocui complet procedura actuală, New European Driving Cycle (NEDC). În perioada eliminării treptate a ciclului NEDC, consumul și emisiile WLTP sunt corelate cu cifrele NEDC. Deoarece noul ciclu de testare modifică anumite elemente ale testelor, vor exista variații în cifrele anterioare de consum și emisii (de exemplu, aceeași mașină ar putea prezenta valori diferite ale consumului de combustibil și ale emisiilor de CO2).

Comentarii

comentarii

Publicitate

Sorry, the comment form is closed at this time.

Motorsportnews.ro