Drive-test Renault Clio Energy – dCi 110 CP – Man6

Lansat in 2012 si revizuit in 2016, cea de-a patra generatie a lui Renault Clio trebuie sa mai faca fata cel putin 1-2 ani de zile concurentei din segment, oferita de modele precum Ford Fiesta, Skoda Fabia, Citroen C3, Peugeot 208, etc. In urma revizuirii de care a avut parte, Renault Clio nu a suferit modificari drastice de design, insa a primit gura de aer proaspat binemeritata. Ce-i drept, din punctul nostru de vedere, designul lui Clio ramane la fel de contemporan si dupa 5 ani de la lansare. Una dintre principalele noutati aduse de facelift, a fost introducerea in gama a doua noi motoare, unul pe benzina, de 1.2 litri, care dezvolta 120 cai putere si unul diesel, de 1.5 litri, care dezvolta 110 cai putere, pe care l-am testat si noi.

 

Principala modificare adusa exteriorului se observa in partea frontala, acolo unde avem in prezent un design diferit al blocurilor optice, care inglobeaza deja celebra semnaruta LED diurna sub forma literei C.  Impresionant la acest capitol este faptul ca blocurile optice sunt full LED si fac parte din dotarile standard incepand cu versiunea Intens de echipare, tehnologie care inca isi croieste destul de greu drumul, inclusiv in segmentul masinilor compacte. Alte schimbari includ in partea din fata o linie neagra lucioasa la nivelul grilei si un logo mai mare, in timp ce in partea din spate observam stopurile cu fundal negru si mai multe elemente cromate.

Interiorul a primit si el mai multe imbunatatiri la jumatatea ciclului de viata, iar acestea includ materiale si finisaje mai bune in partea superioara a plansei de bord. Concret, plasticele folosite au un aspect mai prietenos si cu siguranta sunt mai moi insa, pe masura ce cobori sa zicem spre tunelul median, acesta devine mai dur. Restul noutatilor se rezuma la inca patru culori disponibile pentru caroserie, Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White si Iron Blue, seturi noi de jante si mai multe optiuni de personalizare care au rolul de a adauga carisma modelului si de a-l mentine in interesul clientilor.

 

Din punct de vedere al conectivitatii, Clio propune 3 variante multimedia: R&Go, Media Nav Evolution si Renault R-Link Evolution. In cazul celui din urma, acesta este prezent pe lista dotarilor optionale si vine alaturi de sistemul audio Bose, cu sapte boxe, pretul fiind de 900 euro. De mentionat la acest capitol ar fi ca Renault ofera pentru prima oara acest sistem audio pentru o masina din segmentul B.

 

 Motorul diesel de 1.5 litri, de 110 cai putere, aflat sub capota modelului testat de noi, este unul familiar, pe care l-am mai intalnit pe modele precum Captur sau Nissan Qashqai. Acesta are un cuplu motor de 240 Nm si un boost de 20 Nm, fiind evident faptul ca plusul adus de puterea acestuia este resimtit din plin pe o masina precum Clio. In fapt, puterea acestuia este resimtita mai ales in momentele in care motorul este subturat, la viteze ridicate pe autostrada si mai ales pe drumurile de munte. De notat ar fi si introducerea cutiei de viteze manuale in 6 trepte, cutie care mai este disponibila doar in cazul noului motor pe benzina introdus in gama Clio, 1.2 TCe de 120 cai putere.

Noi am ramas placuti surprinsi de rafinamentul acestui motor si de nivelul crescut al insonorizarii adus odata cu faceliftul modelului. Bineinteles, sunetul inconfundabil de motor diesel nu a disparut complet, acesta resimtindu-se la turatii de peste 3.000 rpm sau la relanti, dar din punctul nostru de vedere este unul dintre cele mai bune motoare mici diesel.

 

La capitolul performante, motorul testat de noi ajuta masina sa atinga pragul de 100 km/h in 11.2 secunde, tradand faptul ca setarea inginerilor francezi a fost orientata spre un consum eficient de combustibil. Viteza maxima este de 194 km/h, singurul concurent care depaseste aceasta cifra fiind Ford Fiesta. Fisa modelului testat promite un consum de 3,8 litri /100 km in ciclu mixt, ciclu in care l-am utilizat si noi. In realitate, computerul de bord ne-a indicat o valoare cu exact 1 litru mai mult, chiar daca drumurile noastre au inclus peste 200 de km de autostrada pe care am condus cu viteza maxima admisa. Personal, consider ca pot fi obtinute niste valori mai mici in materie de consum, insa mi-as dori sa incerc acest lucru atunci cand vremea va fi mai prietenoasa.

 

 

Faceliftul primit cadou in 2016, exact la implinirea a 25 de ani de la lansarea primului Clio, a facut modelul sa fie mai atragator ca niciodata. Bineinteles, concurenta este acerba si va trebui sa va documentati. Noi va putem spune ca in aceasta configuratie si cu astfel de dotari, Clio castiga lupta pe hartie.