Tempesta si Dorin Pulpea iau maine dimineata startul in Raliul Monte Carlo

Doar o noapte mai desparte echipajul Napoca Rally Academy, Tempesta / Dorin Pulpea de startul in cea de-a 79-a editie a celebrului  Rallye Automobile Monte-Carlo, prima etapa din 2011 a Intercontinental Rally Challenge.

Maine, 19 ianuarie, sunt programate patru probe speciale, insumand 128,37 kilometri de asfalt, din fericire uscat: Maine avem trei probe distincte: doua lungi, Le Moulinon si Burzet, pe care le vom parcurge o singura data si una mai scurta, St. Bonnet, pe care vom trece de doua ori. Conditiile sunt foarte bune acum, probele sunt aproape in totalitate uscate, cu exceptia a 5-6 kilometri unde am intalnit ceva gheata si era destul de murdar. Toata lumea se asteapta insa ca maine seara  un front atmosferic  cu temperaturi scazute si ninsori sa ajunga deasupra zonei, asa incat conditiile se vor schimba dramatic pentru probele de joi dimineata. Mie probele mi se par oricum deosebit de complexe si tehnice asa, uscate, nici nu vreau sa-mi imaginez cum va fi pe zapada si gheata. Pana atunci insa mai este, acum suntem foarte concentrati pentru maine, stim ca nu va fi usor. Suntem insa pregatiti, increzatori si ne aliniem optimisti la start”, a declarat, astazi, Tempesta.

Cei doi reprezentanti ai Romaniei si ai Clujului au beneficiat astazi de o zi de relaxare care a survenit insa unui program infernal de recunoasteri: “A fost foarte obositor, in special in primele doua zile, cand am petrecut in masina 25-26 de ore in total si am strabatut 1500-1600 de kilometri in munti. Probele sunt foarte frumoase, foarte tehnice, foarte complexe, insa foarte dificile. Daca va ninge de joi, asa cum se anunta,  conditiile se vor schimba dramatic si va trebui sa ne adaptam si noi dictarea, a mai spus pilotul Napoca Rally Academy.

Tempesta si Dorin Pulpea au sosit la Monte Carlo direct din Italia, unde au organizat o sesiune de teste pe zapada cu Peugeot-ul 207 S2000 cu care vor concura urmatoarele trei zile. Testele au decurs foarte bine, este pentru prima oara cind pilotez aceasta masina pe zapada si cu astfel de pneuri.  La urcare am mers  foarte bine, timpii obtinuti au fost ok, la coborare insa este ceva mai interesant. Trebuie sa ne obisnuim cu alte distante de franare, limita dintre abordarea corecta si greseala este mult mai fina decat pe asfalt sau pe macadam.  Comportamentul masinii la teste ne da insa incredere pentru aventura pe care o vom trai zilele urmatoare, a incheiat Tempesta.

Cele patru speciale de maine, ca de altfel 12 din cele 13 probe programate la Monte Carlo, vor fi transmise in direct dupa urmatorul program.

Materiale video de la testele lui Marco Tempestini inainte de startul in Raliul Monte Carlo 2011 puteti vedea aici iar o prezentare a celebrei probe Col de Turini o puteti vedea aici .