Cine se bate in grupe neconstituite

Andrei Craciunescu este vicecampion la clasa H5 in CNVC Dunlop 2011. El a pilotat un BMW M3 si2011 afost anul in care a debutat. Acestea sunt fapte. Nu e discutabil daca e asa sau altfel. Un cititor a postat un comentariu la comunicatul lui Andrei despre performanta lui. Acest cititor spune: “sa inteleg ca Andronic a luptat cu M3-ul si a iesit campion? avem numai campioni si vicecampioni valorosi anul acesta. de fapt asa se intampla sa fie in Romania, in toate domeniile, de zeci de ani”. Am incheiat citatul.

 

Cititorul care isi spune ”n-am ce face” are dreptatea lui. Clasa H5 nu a fost o clasa foarte disputata. Nu poti sa fii foarte fericit ca esti vicecampion al unei clase unde de multe ori au fost doar trei concurenti. Dar asta nu inseamna ca rezultatul nu are valoare.

 

Sa ne uitam si in alte ograzi… cu iarba mult mai verde. De exemplu in IRC 2WD. In 2011 au fost de fapt patru concurenti de-a lungul sezonului. Pe locul sase este un pilot care a participat la o singura etapa. In SWRC, la constructori, Skoda a batut toba ca a ajuns campioana mondiala. E adevarat. Dar s-a luptat cu cine? A avut de fapt concurenta? In Dakar 2012, Echipa Mini a reusit sa triumfe intr-o lupta cu ea insasi.  

 

 

 

In WTCC, Chevrolet s-a luptat pe bune cu SEAT si cu BMW? SEAT de abia au reusit sa aduca la mijlocul sezonului motorul de 1.6 si acesta printr-o echipa privata. BMW a avut suportul tuturor preparatorilor mici numai al constructorului nu. Si atunci Chevrolet se poate lauda ca a iesit campioana? Cand a fost singura echipa de uzina? Da, se poate. Dar in niciun caz nu e mai valoros titlul de campion mondial pentru Chevrolet decat titlul de vicecampion al lui Andrei Craciunescu. Pastrand proportiile. La fel s-a luptat Andrei cu Paul Andronic cum s-a luptat si Tarquini cu Muller. Campionul cu o racheta, celalalt cu o soba!

 

Deci, cine se bate in clase neconstituite? Aproape toata lumea. Sunt foarte rare cursele unde ajung doar cei mai buni si aceia sa se bata cu material relativ egal. Si sa fie si vreo 25 la numar.  Nici in WRC, nici in F1 si nici in CNVC nu se intampla asta.

 

Asadar, sunt titluri si rezultate care nu au greutatea pe care ne-am dori-o. Si motorsportul este atat de perfid incat sa-si inmulteasca disciplinele si clasele pana cand toata lumea va avea un podium doar prin simpla prezentare.  Totusi, sunt oameni care au facut ceva. Au construit o masina, si-au f&$ut weekenduri, au cheltuit bani. Ceea ce e mai mult decat fac unii care “n-au ce face”. Acesti specialisti care au fost fani Schumacher, stau in fata televizorului sau pe probe si spun” ia uite si la asta cu SEAT-u. Cu Opel-u meu de la serviciu il bat de-i suna apa in cap”. Si s-ar putea sa aiba dreptate. Dar pana cand Opelul acela nu primeste un roll bar si Mr” n-am ce face” nu isi ia o licenta, eu voi fi campion. Intr-o grupa unde m-am batut cu un singur adversar majoritatea campionatului. 

7 thoughts on “Cine se bate in grupe neconstituite”

  1. "Totusi, sunt oameni care au facut ceva. Au construit o masina, si-au f&$ut weekenduri, au cheltuit bani. Ceea ce e mai mult decat fac unii care “n-au ce face”."
    Asta cred ca e esenta; din parcare de la Mall unde ne dam toti "de-a latu' " si eu ii bat cam pe toti 🙂

    1. nu este vina participantilor ca nu exista intrecere reala la grupe si clase, dar sa te lauzi cu titluri care din punct de vedere sportiv sunt echivalente cu diplome de participare, este … nesportiv.
      am citit de-a lungul timpului o gramada de "comunicate de presa" si articole jenante.
      intamplator, am fost si eu costas si din cauza ca indragesc viteza in coasta (partea sportiva si de performanta a ei, nu cea de agrement) fac asemenea observatii.

  2. Sa fim seriosi, oricine de pe margine poate sa spuna " eu cred ca puteam sa merg mai tare decat ala si as fi iesit sigur pe locul 2 sau 3''. Iar in Romania, intotdeauna vor exista viteji cu gura mare.
    Pina una alta, criza e de vina ca nu sunt destui concurenti intr-o grupa, asa ca, noi sa fim sanatosi si sa avem cat mai multe echipaje la startul oricarei etape de motorsport.

  3. Mai citeste o data articolul cu pricina si comentariul meu de atunci.

    "Mai mult, Andrei se poate lauda cu titlul de vicecampion al clasei H5, acolo unde locul intai a fost castigat de multiplul campion Paul Andronic pe un Mitsubishi ce depaseste 700 de cai putere. Cu toate ca masinile cu care a concurat au fost la randul lor mai puternice, Andrei a reusit acest rezultat prin perseverenta si perfectionare constanta."

  4. Draga "n-am ce face", daca ai fost costas inseamna ca stii ce inseamna sa duci un sezon intreg. Si daca te uiti la parcursul lui Andrei o sa vezi un progres clar de-a lungul sezonului. Un comunicat de presa nu este o lauda. Este o componenta a participarii intr-o competitie de motorsport.

    Daca Ford nu a castigat 7 raliuri la rand si nu prins nici macar podiumul inseamna ca nu ar trebui sa dea un comunicat jumatate de sezon? Si daca il da, ce ar trebui sa zica astfel ca tu sa nu spui ca se lauda nesportiv ? Ca pana la urma a iesit pe locul doi din doi.

  5. Reprezinti majoritatea in trecutul, prezentul si viitorul motorsportului romanesc. Are viata grea Horatiu cu voi. Tine minte trei cuvinte: cultura, traditie si SPIRIT.

Comments are closed.