Interviu cu Gergo Szabo – Campion Naţional Absolut în CNR Dunlop 2009 şi Vicecampion în CNR Dunlop 2008


” Îmi place asfaltul de la Braşov, ca organizare şi dificultate, îmi place Raliul Sibiului, iar în Iaşi şi Arad m-am simţit foarte bine pe macadam. “

DRI: Cum te simţi în CNR Dunlop? Eşti la al treilea an de participare şi ai deja două titluri de aici în palmares.

GS: Mă simt extraordinar, acesta fiind şi motivul pentru care am ales ca în 2010 să-mi apăr titlul obţinut în România în 2009.

DRI: Care este principalul tău contracandidat la titlu în acest an?

GS: Sunt mai mulţi piloţi care cred că pot să-mi pună reale probleme în încercarea mea de a-mi apăra titlul, şi anume: Bogdan Marişca, Marco Tempestini, Vali Porcişteanu şi poate că şi Manu Mihalache.

DRI: Cât de mult îţi place ceea ce faci? Cât de importantă este maşina pentru tine şi cât din performanța ta se datorează sprijinului financiar pe care îl ai ca parte în echipa Jack Daniel’s Rally Team?

GS: Îmi place foarte mult ceea ce fac şi pun multă pasiune şi dăruire în această activitate. Înaintea începerii sezonului, mă pregătesc intens din punct de vedere fizic: alergări, înot, sporturi de iarnă, etc. Pregătirea pentru o etapă începe cu terminarea celei precedente; odată sosite în garaj, automobilele intră în pregătire pentru etapa următoare. Pentru o performanţă bună trebuie să ai o maşină foarte bine pregătită tehnic şi setată pe mâna ta. Este o onoare sa concurez alături de Jack Daniel’s Rally Team pentru al doilea an consecutiv. În acest sport, fără sprijin financiar nu poţi sa faci performanţă. Mulţumesc echipei pentru toată încrederea şi sprijinul acordat.


DRI: În prima etapă a CNR Dunlop 2010 ai avut un start frumos, dar problemele tehnice te-au plasat în afara podiumului, iar hotărârea Comisiei de Competiţii nu ţi-a adus puncte în clasament. Cum ai resimţit această etapă şi cu ce gânduri revii la startul etapei următoare?

GS: Pentru noi a fost important să ajungem la sosire, fiind prima etapă cu noul meu navigator – Csegzy Levente. La startul etapei am avut un ritm bun, reuşind sa obţinem 5 victorii de specială, dar nu a fost să fie şi podium. Ruperea diferenţialului spate a făcut aproape imposibilă atingerea acestui obiectiv. Cât priveşte decizia Comisiei, vom depune contestaţie în cel mai scurt timp. Pentru Raliul Argeşului o să facem totul să fim pe podium.


DRI: Anul viitor, WRC-ul trece pe S2000. Vei face si tu aceasta trecere sau rămâi fidel turbinei? Ce planuri de viitor ai şi în ce alte competiţii te vom mai vedea anul acesta?

GS: Cred că este prea devreme să vorbim de planuri, în acest moment mă concentrez pe etapele din acest an, dar într-adevăr îmi doresc să trec pe un model S2000. Pentru aceasta trebuie să am un suport financiar puternic din partea celor care vor fi alături de mine în sezonul viitor, deoarece un model S2000 este mai costisitor şi implică un buget mai mare pentru echipă. Dorinţa mea este de a lua startul şi într-o etapă de Campionat Mondial, dacă bugetul îmi va permite acest lucru, şi s-ar putea să iau startul la o etapă de asfalt din Campionatul Maghiar, la comenzile unui Clio R3 Maxi Evo 2010 de grupa A.

DRI: Cum evaluezi situaţia motorsportului din România?

GS: Cred că motorsportul din România merge spre bine; apar materiale de concurs tot mai performante, se vede un interes mărit şi din partea spectatorilor şi sper ca şi mediatizarea să fie pe măsura investiţiilor făcute de sponsori şi de echipaje în acest sport.

Izabella GHITA

Senior PR Manager

GRUPUL DOI