Este victoria lui Ostberg cea mai importanta victorie a unui pilot privat in WRC?

Campionatul Mondial de Raliuri ( WRC ), asa cum il stim noi, a fost organizat pentru prima oara in 1973, avand ca baza de pornire 9 dintre raliurile care au facut parte in anii anteriori din Campionatul International al Constructorilor. Astfel, in primele patru sezoane, `73-`76, nu s-a acordat un titlu pentru piloti, ci doar pentru constructori, invingatori fiind in primul an cei de la Alpine- Renault cu modelul A 110, urmand 3 sezoane de dominare a celor de la Lancia cu modelul Stratos HF, masina propulsata de un motor V6 de provenienta Ferrari, fiind in acelasi timp prima masina din lume special conceputa pentru raliuri. Daca s-ar fi acordat titlul pentru piloti, campioni mondiali ar fi fost Jean Luc Therier in 1973 si Sandro Munari in 1974.

 

Recenta victorie a lui Mads Ostberg din Raliul Portugaliei a starnit o discutie intre fanii infocati ai WRC: este aceasta cea mai importanta a unui pilot privat ?

 

Prima victorie care ar putea candida la acest titlu neoficial s-a inregistrat in chiar sezonul de debut al WRC. Ne intoarcem in 1973 in SUA, cand pilotul privat Walter Boyce a castigat Press-on-Regardless Rally, la bordul unei Toyota Corolla. Totusi, merita mentionat ca doar cei de la Polski FIAT au fost singura echipa de uzina care a facut deplasarea, acestia nereusind sa termine cu vreo masina raliul.

 

Jean Pierre Nicolas - 1978 la Raliul Monte Carlo

 

 

Mergem mai departe in 1978, la Raliul Monte Carlo, castigat in acel an de Jean-Pierre Nicolas. Chiar daca el a mai fost angajat uneori de echipele de uzina de la acea vreme, victoria din principat a obtinut-o la bordul unui Porsche inchiriat de la firma Almeras, invingandu-i pe pilotii celor de la Ford si Renault.

 

Urmeaza o victorie pe care mai greu o putem trece  in contul pilotilor privati. In 1981 Bernard Darniche a castigat Tour de Corse. Aceasta a fost ultima victorie din istorie pentru modelul Lanca Stratos, insa masina a fost pregatita de importatorul marcii in Franta, Chardonnet. 

 

In 1987, pilotul austriac Franz Wittmann a castigat Raliul Noii Zeelande, la bordul unei Lancia. Singura opozitie reala a fost reprezentata de echipajele Volkswagen, insa acestea aveau tractiune doar pe doua roti. Acest lucru s-a intamplat datorita faptului ca la aceasta etapa nu s-au acordat puncte pentru constructori, astfel ca echipele de uzina nu au mai facut deplasarea. 

 

In 1993 Gianfranco Cunico a dus pe primul loc al Raliului Sanremo  Ford-ul sau sponsorizat de importatorul oficial din Italia. Si astfel ajungem in 2012, cand Mads Ostberg, tot pe un Ford, a castigat Raliul Portugaliei, dupa ce echipajul de uzina clasat pe primul loc Hirvonen-Lehtinen a fost exclus la final.

 

Asadar, voi ce credeti ? Este victoria lui Ostberg cea mai importanta victorie a unui pilot privat din istoria Campionatului Mondial de Raliuri ? 

2 thoughts on “Este victoria lui Ostberg cea mai importanta victorie a unui pilot privat in WRC?”

  1. Vai, vai, vai: PALMERAS!!! Este vorba de fratii ALMERAS, mega-celebri preparatori francezi de Porsche.

    Iar victoria lui Ostberg nu este in mod evident cea mai importanta, fiind obtinuta la masa verde, cum nici cele ale lui Wittmann sau Cunico nu au o adevarata stralucire.

    In schimb JP Nicolas a castigat PE MERIT raliul M-C in 1978, fiind o uriasa victorie pentru un pilot privat (cu acea ocazie)…

Comments are closed.