FRAS – comisiile – presedintii si demisiile


Am cam absentat din peisajul micului meu blog in ultima perioada insa am o scuza : sesiune la facultate. Asa se intampla cand una nu-ti este de ajuns ­čÖé ┬áNu m-am indepartat de tot de motorsport dar m-am rezumat doar la a citi tot ce au scris altii din domeniu, asa ca astazi vom incerca un mic scenariu, pentru ca suntem pe un blog si ne permitem ­čÖé

 

Puternic influentate de vremea de afara, cauzatoare de plictiseala si lipsa de activitate, comisiile Federatiei Romane de Automobilism Sportiv au inceput sa clacheze. Pentru cei care nu cunosc componenta FRAS, pe langa Consiliul Federal, Comisiile de specialitate ar trebui sa duca greul. Cele mai importante prin prisma vizibilitatii sunt cele de Raliu, Viteza in Coasta, Off Road si Karting. 

 

 

 

Prima comisie a carui presedinte a parasit barca, a fost cea de Off Road. Situatia este usor tragi-comica. In data de 25 noiembrie 2011 pozitia de presedinte CNOR a devenit vacanta datorita demisiei presedintelui de pana atunci.┬áConform prevederilor aplicabile din Regulamentul Comisiei Na┼úionale de Off-Road in vigoare:┬á├Än cazul ├«n care pozi┼úia de Pre┼čedinte devine vacant─â, Cluburile electoare au obliga┼úia s─â aleag─â, ├«ntr-un termen de maxim 30 de zile, un nou Pre┼čedinte, care va fi confirmat de c─âtre Consiliul Federal al FRAS. Pre┼čedintele ales dup─â vacanta pozi┼úiei este interimar, iar mandatul s─âu este ├«n completarea termenului mandatului precedent. La expirarea respectivului termen, Cluburile Electoare au obliga┼úia s─â aleag─â Pre┼čedintele.”┬á

 

Noul presedinte ales pe 21 ianuarie 2012 a stat in functie doar cateva zile pana cand a fost publicata Hotararea nr.1/ 02.02.2012 cand s-a decis la pct.6 : 

 

In legatura cu alegerile recent desfasurate din cadrul Comisiei Nationale de Offroad, in urma contestatiilor depuse de cluburi din acest domeniu de activitate sportiva, in urma analizarii situatiei create, a procesului verbal si in urma audierii partilor, Consiliul Federal al FRAS a decis:

 

6a. Invalidarea alegerilor din data de 21 ianuarie 2012, pe baza unora din deficientele semnalate in contestatii, care au fost considerate intemeiate.

 

6b. In conformitate cu art. 29 lit. c din Statutul FRAS, Consiliul Federal il numeste ├«n func┼úia de pre┼čedinte al Comisiei Na┼úionale de Off-Road pe domnul Silviu Bulugioiu, urm├ónd ca la sf├órsitul anului 2012, in baza noilor regulamente ce vor fi adoptate de Comisie pe parcursul acestui an, sa fie organizate alegeri;” .┬á

 

In lumea drifterilor ( imediat intelegeti de ce i-am mentionat aici), cei pe care nimeni nu prea i-a bagat cu adevarat in seama pana nu au inchis strazile din jurul Casei Poporului in toamna trecuta, se vorbeste despre infiintarea unei Comisii de Drift in cadrul FRAS, comisie care se pare ca va fi condusa de fostul presedinte demisionar de la Off Road, dl. Rasty Petzalis. Interesant nu? ­čÖé

 

 

 

Intre timp am mai aflat de pe un forum, ulterior si de pe siteul Fras.ro ca si Comisia de Viteza in Coasta are functia de presedinte vacanta ca urmare a demisiei dl. Horatiu Ionescu Cristea.┬á“Urmare a demisiei domnului Hora┼úiu Cristea din func┼úia de pre┼čedinte al Comisiei Na┼úionale de Vitez─â ├«n Coast─â vor fi publicate pe site-ul FRAS condi┼úiile ce trebuie ├«ndeplinite de c─âtre candida┼úii la aceasta functie, conform Statutului FRAS. Propunerile de modificare a Regulamentului competi┼úiilor de vitez─â ├«n coast─â vor fi analizate dup─â validarea componentei Comisiei Na┼úionale de Vitez─â ├«n Coast─â.” Totodata FRAS ne invita sa trimitem propuneri de eventuali candidati pentru aceasta functie. Normal mi se parea sa existe niste candidaturi mai intai dar mai ales o motivare a demisiei dl. Cristea… Nu ne mai ramane altceva de facut decat sa asteptam campania electorala si pentru aceasta functie.

 

Ultima demisie din seria inaugurata de catre cei de la Off-Road ii apartine dl. Silviu Moraru, fostul presedinte al Comisiei de Raliuri. Aici lucrurile sunt putin mai clare si au fost motivate oarecum. Probabil dl. Moraru a luat aceasta hotarare, dupa ce Consiliul Federal a nominalizat ca etapa in calendarul 2012 al CNR Raliul Bacaului, ales in detrimentul contracandidatilor de la Harghita si Mures. Toata lumea se astepta ca Harghita sa revina pe harta raliurilor, tinand cont de problemele organizatorice de la Mures si Bacau, aspru criticate de multi piloti.  Insa, Consiliul a hotarat ca :

 

├Än conformitate cu hotararea precedenta a Consiliului Federal din data de 24.11.2011 si in urma vizionarii traseelor, datorita vitezei medii ridicate pe probele propuse pentru Tg Mures, aprob─â organizarea Raliului Bacaului ca etapa a III-a a CNR, iar ca rezerva pentru aceeasi data, Raliul Harghita. Consiliul Federal a luat nota de opozitia presedintelui Comisiei Nationale de Raliuri, acesta optand ulterior hotararii susmentionate, pentru Raliul Harghita, raliu ce poate intra in discutie doar ca rezerva sau pentru campionatul 2013, in cazul afilierii definitive de catre Adunarea Generala a clubului organizator.” Hotararea nr.1/ 02.02.2012″ ┬á.┬á

 

In urma acestei hotarari am aflat tot de pe siteul Fras ca: “Printr-un email trimis pe adresa oficiala a FRAS, dl. Silviu Moraru si-a anuntat retragerea de la sefia Comisiei Nationale de Raliuri incepand cu data de 10.02.2012. Contactat telefonic in urma acestei demisii, dl Moraru a spus ca nu mai are disponibilitate pentru aceasta functie executiva si in anul 2012, explicand ca a fost deosebit de solicitant, uneori imposibil chiar, sa impace interesele sportivilor cu cele ale organizatorilor si deopotriva cu votul membrilor Comisiei pe care a condus-o in 2011, ori cu interesul colectiv al FRAS, respectiv al tuturor domeniilor de activitate. Dl Moraru a precizat ca nu intentioneaza sa se retraga si din Consiliul Federal al FRAS, pozitie din care va putea colabora cu noua Comisie Nationala de Raliuri, cunoscand in detaliu problemele cu care s-a confruntat in sezonul competitional precedent.”┬á

 

Asadar, dupa ce Adunarea Generala a Fras a fost reprogramata pentru data de 25 februarie 2012 pentru lipsa de cvorum, imi este greu sa gasesc si niste aspecte pozitive ale acestui inceput de an. Poate doar luarile de pozitie pe blog a doi dintre pilotii din CNR reusesc sa mai clarifice putin lucrurile: ┬á“Din ce am povestit eu cu membrii comisiei prezidate de Silviu Moraru, s-a votat in proportie coplesitoare, daca nu chiar unanima, ca raliul Harghitei sa reintegreze campionatul iar raliul de la Bacau a fost notat constant ultimul pe lista preferintelor.

 

Aceasta hotarare a fost inaintata Consiliului federal….Si astfel, pe stilul smuls, combinat cu telefoniada viteza, FRAS a anuntat ca marele castigator al sezonului 2012 este, ati ghicit, raliul bacauan! …Ce nu este absolut deloc OK, este pretul platit pentru aceasta asumare cu forceps: domnul Silviu Moraru, presedintele Comisiei de raliuri, om cu o extensiva experienta si cu puterea de a lua decizii ferme in momente dificile, si-a dat demisia din functie, considerand, pesemne, ca nu are niciun rost sa-si mai piarda timpul in fruntea unei comisii fantomatice, cu putere doar atunci cand convine esalonului superior!” ┬áa scris Edwin Keleti pe blogul sau.

 

Silviu Moraru

 

 

Si Alex Filip a concluzionat, tot pe blog : ”┬áSi ca de obicei, ma intreb retoric ÔÇô oare comisia de raliuri a aprobat aceste modificari de calendar care ne expun la si mai multe cheltuieli? Oare dl. Silviu Moraru in calitate de Presedinte al Comisiei Nationale de raliuri si-a dat acordul pentru organizarea unei curse care cu un an in urma a avut atatea probleme? De ce trebuie sa avem 8 etape doar ca sa fie? De ce nu avem 5-6 etape, dar alea sa fie de top, iar restul sa fie rally show-uri pentru a atrage public si fani? Dar cainii latra, calendaruÔÇÖ trece si, de fapt, cel mai important –┬ásalariuÔÇÖ se plateste la timp.”

 

O parte si mai dureroasa o reprezinta bugetul alocat pe 2012 de catre Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret ( ANST ) , care este mai mic cu peste 50% fata de cel aprobat pentru anul 2011. Probabil un motiv serios pentru aceasta reducere drastica il reprezinta procesul intentat de FRAS impotriva ANST pentru avizarea unei noi Federatii de Karting ( stiti voi…vechea poveste…ACR vs FRAS ). In concluzie, FRAS va primi de la ANST in 2012 ┬ádoar 55.000 RON┬á┬áfata de 111.692 RON cat a primit in 2011.

 

 

 

In data de 11.10.2011 FRAS a dat in judecata  Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret pentru aprobarea infintarii Federatiei Romane de Karting (nr. dosar 8809/2/2011).  Sa aiba toate acestea o legatura cu injumatatirea bugetului FRAS pe anul 2012 fata de anul precedent. Nu stim, insa sporturi precum GO, Scrablle sau Bridge au un buget cel putin egal sau chiar mai mare decat cel al  FRAS dupa cum bine puteti observa singuri din linkurile atasate in acest material.

 

Asadar, trei dintre cele mai importante comisii ale FRAS au ramas fara presedinte, Kartingul se va mai desfasura sau nu, banii au fost mai mult decat injumatatiti…oare se scufunda corabia ? Scapa cine poate!┬á

 

Comentarii

comentarii

14 thoughts on “FRAS – comisiile – presedintii si demisiile”

  1. karting-ul este un sport de performanta, offroad, drift, indemanare, si chiar slalom paralel, coasta si raliu sunt de agrement. (vorbesc strict de sporturile romanesti ale automobilismului indiferent ca sunt la ACR sau sunt la FRAS)

  2. sau au primit banii astia pentru ca au rezultate internationale importante. cateva din ele mai jos…
    – locul I in WSK Master Series (Denis Marcu)
    – locul III WSK Final Cup (Denis Marcu)
    – locul I in finala mondiala ROTAX (Petrut Florescu)
    – vice campion sud-este european (David Dugaesescu)
    – locul II WSK Final Cup (Tomi Dragan)

    1. pai cam multe probleme are domnul presedinte mazilu, pentru atat de putini bani, "si si aia luati"…

    2. proprietarii fras, adica sportivii si cluburile, asteapta cu interes sa ne povestiti si de ce nu s-au avizat de catre anst hotararile ag de alegeri de anul trecut.
      poate ne povestiti, stimate domnule presedinte, si despre ultimele realizari in vederea afilierii la fia…

  3. Abuzurile federatiei poarta semnatura Mazilu, cu toate ca presedintele ne aduce aminte din cand in cand, atunci cand ii este mai greu, ca este sustinut de o echipa.
    Prin federatia noastra, eu inteleg altceva decat dl. Mazilu.
    Si mie imi pare rau ca nu mai particip in competitiile FRAS, de cand este dl. Mazilu presedinte, in semn de protest fata de actiunile nedemocratice, aroganta si cinismul dansului, dar nu regret ca am facut lucrul acesta. Altii regreta ca au fost indepartati sau obstructionati de viziunea actualei conduceri, dar nu le pare rau ca au avut demnitate si si-au spus punctul de vedere.
    Nu "merge si asa" !
    De banii si pasiunea mea, nu vreau sa se bucure, nemeritat, si echipa "dinozaurilor" .

  4. " Asadar, trei dintre cele mai importante comisii ale FRAS au ramas fara presedinte, Kartingul se va mai desfasura sau nu, banii au fost mai mult decat injumatatiti…oare se scufunda corabia ? Scapa cine poate! "

    " O sa va spun si motivele reale ale demisiei lui Horatiu Ionescu Cristea si ale lui Silviu Moraru si multe, foarte multe lucruri interesante. "

    Oamenii astia au fost acceptati de Mazilu, tocmai pt. aptitudinile demonstrate prin fuga lor. Acum sunt curati si placut uscati!

    1. Daca incerci sa faci ceva esti un bou,daca te scarbesti si renunti inseamna ca fugi.Asta e. fiecare cu limita lui.
      De departe cel mai adevarat e ala ascuns sub un nick (extrem de bine ales de altfel!) care face guerilla pe net.Asta e atitudinea care va aduce schimbarile visate de toti! Cum zicea cantecul ala:"Noi suntem romani,noi suntem romani…….."
      We have a bright future!

      PS; vezi ca dai p-afara

      1. E greu la "cofetarie" ? Chiar si pt. voi cei care ati "cucerit-o" ?
        As intreba mai multe lucruri, dar nu vreau sa intervina, cum s-a mai intamplat, dl. Mihai.Popescu.

        1. Sunteti liber sa intrebati orice atat timp cat se face intr-un mod civilizat, fara injurii si intr-un limbaj adecvat. Nu are de ce sa intervina nimeni.

Comments are closed.