La revedere Ford, apreciem implicarea!

 

Faptul ca i-am vazut pe cei de la MINI retragandu-si “implicarea” nu m-a surprins deloc, ba chiar nici nu m-a deranjat atat de mult cum ma asteptam. Din pacate, brusc, cei de la Ford au decis sa-i urmeze, urmand sa-si incheie programul din WRC la sfarsitul acestui sezon. Celebra criza economica si nevoia de a redirectiona bugetul in zone mai profitabile, sunt principalele motive care au stat la baza luarii acestei decizii. Nici macar sosirea celor de la Red Bull si promisiunile unor aparitii mai dese la TV nu i-a facut pe cei de la Ford sa se mai gandeasca.

 

Ce-i drept nici abandonurile, iesirile in decor sau scaparea printre degete a victoriilor sau a punctelor importante de catre Latvala si Solberg nu a ajutat prea mult. Toate astea s-au intamplat intr-un sezon in care Ford si-a anuntat participarea pe ultima suta de metri, gratie eforturilor lui Malcolm Wilson si M-Sport de la inceputul anului.

 

Detaliile acestei retrageri inca nu sunt foarte clare, dar din cate am inteles eu, Ford va continua sa colaboreze cu M-Sport in viitor, cel putin pentru sprijinirea clientilor privati. Asta o insemna oare si ca M-Sport va avea un fel de echipa in 2013? N-am nici cea mai mica idee!

 

Asa cum stau lucrurile acum, vom avea inca un sezon cu doar doi constructori la start, Citroen si Volkswagen. Si, in timp ce Citroen si-a anuntat intentiile pentru un program in WTCC, inca nu se stie daca cei de la Peugeot vor prelua programul francezilor din WRC. La fel de nesigur este si momentul in care Hyundai va lua primul start sau ce au de gand cei de la Toyota.

 

Cel mai curios sunt de modul in care va fi privita aceasta retragerea a Ford de catre cei de la Volkswagen, care au pompat o gramada de bani in programul pentru WRC si vor ajunge sa concureze intr-un campionat mutilat. La fel de interesant ar fi sa vedem ce au de spus cei de la Red Bull Media House despre asta.

 

Gerard Quinn posta aseara pe Twitter faptul ca Ford Motorsport isi va continua restul proiectelor in Europa (aici intra si programul de WTCC), ca va oferi in continuare suport celor de la M-Sport si ca dezvoltarea R5 continua. Cred ca Malcolm Wilson stia mai demult de aceasta retragere din moment ce si-a anuntat intentiile de a face cat mai multe etape de ERC la anul cu Fiesta S2000 apoi cu Fiesta R5 cand va fi gata….

 

In cele 16 sezoane alaturi de M-Sport, masinile Ford au terminat de 208 ori pe podium, au punctat in 156 de etape consecutive, au castigat 52 de raliuri din cele 225 la care au luat startul si au doua titluri de campioni mondiali.

 

Ei bine da, Ford are o istorie impresionanta in raliuri, dar in mare parte asta inseamna exact atat, o istorie. Orice forma de succes in acest sport aproape ca nu mai exista pentru ei de ceva vreme. Si, sa fim seriosi, si cei mai optimistici dintre noi sunt de acord cu faptul ca asocierea unui constructor auto cu WRC nu-i mai aduce asa multe beneficii de marketing in prezent. Oricat de dureroasa ar fi retragerea, decizia este una pe care o putem intelege. Ce mai poti castiga din punct de vedere comercial in zilele noastre din participarea in WRC?

 

Si cand te gandesti cum suna viitorul, VW versus Hyundai din 2014….sau poate cei de la FIA vor face niste schimbari majore si vor incerca o intoarcere in timp?!?

 

Tot ce mai pot eu sa spun ….pacat!