MINI telenovela

In urma cu doua zile a expirat termenul (prelungit deja) pana la care constructorii se puteau inscrie pentru sezonul 2012 al WRC. Dupa mica telenovela cu happy-end a celor de la Ford, FIA si WRC se vad nevoiti sa o ia de la capat cu cei de la MINI. Cu toata atentia mass-mediei captata de prelungirea participarii celor de la Ford, englezii au fost lasati putin deoparte, insa de marti toata lumea a inceput sa se agite vizavi de programul MINI in WRC 2012.

 

MINI nu a trimis cererea de participare ca si constructor asa cum au facut-o cei de la Citroen si Ford, insa se pare ca FIA a prelungit din nou acest termen pana maine, cand se termina si perioada de inscrieri pentru Raliul Monte Carlo, prima etapa a Campionatului Mondial de Raliuri din 2012. Intr-un banal comunicat publicat pe siteul FIA aseara, nu se precizeaza nimic despre prelungirea termenului pentru inscrierea in competitia constructorilor, insa forul mondial recunoaste ca se afla in discutii cu cei de la MINI si ca incearca sa ajunga la o intelegere, fie si pentru un program redus in sezonul urmator.

 

Pe de alta parte, jurnalistii Autosport.com si cei de la World Rally Radio afirma ca Prodrive alaturi de MINI si BMW nu au o problema de buget. Motivul pentru care nu s-au inscris inca ar fi nesiguranta unui promoter capabil sa mediatizeze campionatul corespunzator. In acelasi timp se vorbeste despre un potential sponsor pentru MINI, unul care deja a investit sume serioase in WRC, mai exact Red Bull.

 

Lucrurile incep sa se lege, dupa ce Dani Sordo a anuntat pe pagina sa de Facebook ca un anunt privind programul MINI din 2012 va fi facut public astazi. Sper sa avem niste sarbatori fericite si linistite. Ar fi un cadou potrivit pentru iubitorii raliurilor ca dupa doua sezoane cu doi constructori sa avem unul cu trei la start. La fel de bine, daca WRC s-a descurcat cu doi, o poate face si in continuare.

 

Program redus pentru MINI poate insemna si participare ca echipa, insa in acest caz ei nu vor acumula puncte in Clasamentul Constructorilor. Statutul de echipa i-ar obliga la un program de doar 7 raliuri (2 in afara Europei) iar taxa este mult mai mica, de 42.000 Euro (pentru 2 echipaje) fata de 300.000 Euro ca si constructor. Nominalizarea unui program ca si constructor inseamna pe langa taxa mentionata mai sus, obligativitatea participarii la toate cele 13 raliuri, absenta de la o etapa fiind sanctionata cu o amenda de 300.000 Euro si cu excluderea din clasament.

 

Probabil astazi lucrurile vor fi puse la punct. Sa speram ca si telenovela MINI va avea un final fericit, ca isi vor gasi un sponsor si ca se vor inscrie ca si constructori. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce ar insemna pentru englezi o victorie la Monte Carlo! Din pacate Citroen si Ford deja au efectuat o mare parte din testele premergatoare etapei din Principat iar cei de la MINI se lupta sa stranga bugetul necesar pentru 2012.

 

Eu personal nu cred ca Red Bull va sponsoriza MINI in WRC. Echipa MINI din Dakar are ca partener pe cei de la Monster iar ziaristii germani au afirmat in mai multe randuri ca Red Bull se va retrage din parteneriatul cu Citroen si va demara altul in 2013 cu Volkswagen. Mi-as dori sa ma insel, in toate privintele! 

 

Oricum, d-abia astept sa vedem lista de inscrieri pentru editia 80 a celui mai vechi raliu din lume, Monte Carlo!