Reguli noi pentru Campionatul National de Raliuri al Angliei

Va spuneam pe la inceputul anului ca sezonul 2012 va marca o importanta schimbare in regulamentul Campionatului National de Raliuri al Angliei. Acum, aceasta a devenit oficiala. In 2012 doar pilotii care evolueaza pe automobile cu doua roti motrice (2WD) vor fi eligibili pentru titlul de Campion National.

 

Intrat in cel de-al 54-lea sezon din istorie, MSA British Rally Championship (BRC) este cunoscut ca unul dintre cele mai bune campionate regionale din lume. Piloti precum Ari Vatanen, Hannu Mikola, Stig Blomqvist, Tommi Makinen sau regretatii Colin McRae si Richard Burns, toti au castigat mai intai Campionatul Angliei, apoi au triumfat in WRC. Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Juho Haninen, Kris Meeke, Guy Wilks sau Bryan Bouffier sunt doar o parte din pilotii consacrati aflati in activitate care au luat startul in diferite etape ale BRC.

 

Media de varsta a pilotilor din BRC a fost in acest sezon de doar 24 ani iar din 2012 va scadea la 23 de ani, acestia concurand si in British Junior Rally Championship. Sezonul urmator va fi compus din sase raliuri, jumatate dintre acestea urmand sa se desfasoare pe asfalt iar cealalta jumatate pe macadam, la final campionul fiind decis dupa aplicarea regulei N-1. Constructorii de automobile apreciaza foarte mult BRC, astfel ca Renault va lansa anul urmator o cupa monomarca, alaturandu-se astfel celor de la Citroen si Ford. Si cei de la Pirelli desfasoara aici o varianta a programului Pirelli Star Driver, castigatorul din 2012 urmand sa evolueze in 2013 gratuit cu o Skoda Fabia R2.

 

 

Alte elemente atractive ale BRC le reprezinta Clasamentul pentru Constructori, cel pentru Echipe, pentru Privati sau pentru Femei. O metoda interesanta de promovare o reprezinta lansarea campionatului intr-o zi speciala pentru presa si includerea in calendar a unei zile in care pilotii isi pot promova partenerii. Cele doua zile sunt organizate tot de Federatie Engleza de Raliuri, sub forma unui Rally Sprint, in locul copilotilor urmand sa se aseze reprezentantii mass-media sau oamenii invitati de sponsori.

 

Rezultatele unui asemenea campionat nu au intarziat sa apara, BRC beneficiind astfel de o emisiune de o ora dupa fiecare raliu difuzata de postul tv Sky Sports, in lunea imediat urmatoare dupa incheierea etapei. O avancronica a fiecarui raliu este si ea difuzata in miercurea premergatoare acestuia de catre acelasi post tv. Siteul dedicat : www.rallybrc.co.uk are o audienta de 30 000 de vizitatori unici pe luna iar media spectatorilor la un raliu este de 27 000.

 

Posesorii de automobile cu tractiune integrala nu au fost lasati nici ei pe afara, federatia engleza infiintand pentru 2012 Production BRC, clasment in care vor puncta fostele masini din grupa N4, R4 sau S2000. Au fost stabilite pe plan national niste regulamente tehnice care sa permita pilotilor cu masini mai vechi, de genul Mitsubishi Evo 7 – 9 sau Subaru Impreza N 9-12, sa continue dezvoltarea acestora in incercarea de a face fata ultimelor evolutii de R4 si S2000. Pilotii cu masini 4WD vor lua startul in toate cele 6 etape ale BRC 2012 insa lungimea raliurilor va fi mai mica pentru ei.