Publicitate

Comunicatul remis presei de PR-ul echipajului Gergo Szabo/Levente Csegzy dupa etapa a treia a Campionatului National de Raliuri Dunlop 2010 include afirmatia potrivit careia „puncte valoroase au fost pierdute in urma unei decizii nejustificate inca printr-o notificare oficiala”, sprijinita de urmatoarea declaratie atribuita lui Gergo Szabo: Locul doi după a treia etapă înseamnă mult pentru noi, mai ales după descalificarea de la Brașov, despre care de altfel am aflat de pe internet, până în acest moment nu am primit nicio inștiințare oficială din partea federației, nu cunoaștem oficial motivele pentru care combustibilul nostru nu a fost în regula. Lucrurile nu vor rămâne în această situație, vom ataca decizia si la foruri superioare federației, pentru amenda de 500 de euro nu am primit până la această oră nici măcar o chitanță”.

Conducerea FRAS a dispus o analiza a cazului pe baza acestor declaratii, in urma careia a constatat ca au fost respectate toate procedurile, dupa cum o demonstreaza cronologia ulterioara si documentele pe care le gasiti atasate.

Astfel, punctele obtinute la raliul Brasovului Tess Rally de echipajul caruia i se atribuie aceste afirmatii au fost anulate ca urmare a excluderii pentru neconformitatea combustibilului utilizat, conform art 45.2.8 din Regulamentul CNR, asa cum s-a precizat si in Hotararea Nr.1/2010 a Comisiei de Competitii, din data de 3 mai a.c. Decizia a fost luata pe baza procesului verbal al sedintei Comisiei Tehnice din data de 03 mai 2010, a Raportului Romcontrol S.A., a Certificatelor numarul CI07-99-165426-LO.04.28, CI07-99-165427-L0.O4.28, CI07-99-165428-L0.04.28, CI07-99-165533-10.04.28 din 27 aprilie 2010 si CI07-99-165534-10.04.30, CI07-99-165535-10.04.30 din 30 aprilie 2010, eliberate de catre ROMCONTROL S.A, a specificatiilor Anexei J FIA art. 252 pct 9.1 si in conformitate cu standardul ASTM 3244.

Hotararea avea drept de apel in termen de 48 de ore de la publicare, iar reprezentantii echipei Jack Daniel’s RT s-au folosit de acest drept, echivalentul sumei de 500 de euro reprezentand contravaloarea taxei de apel conform normelor financiare aprobate si nu o amenda, asa cum gresit s-a mentionat in comunicat. Federatia Romana de Automobilism Sportiv a facturat aceasta taxa (factura nr. 933), achitata cu ordin de plata in data de 05 mai a.c. De altfel, in urma depunerii apelului excluderea a fost suspendata conform procedurilor uzuale, pana la pronuntarea Comisiei de Apel. Ca urmare, Secretariatul FRAS a anuntat public ca “In urma apelului depus la secretariatul FRAS de catre echipajul cu numarul de concurs 1 – Gergo Szabo /Csegzy Levente, impotriva Hotararii nr 1 a Comisiei de Competitii, clasamentele de la Raliul Brasovului raman cele inregistrate la finalul competitiei, pana la solutionarea contestatiei de catre Comisia de Apel”.

Ulterior, in data de 18 mai, secretariatul FRAS a anuntat din nou caPe ordinea de zi a sedintei Comisiei de Apel din data de 18 mai 2010 a fost inscrisa soluţionarea contestaţiei formulate de domnii Gergo Szabo, Csegzy Levente si Mihai Leu, împotriva Hotărârii nr. 1/2010 pronuntate la data de 03.05.2010 de Comisia de Competitii din cadrul Federatiei Romane de Automobilism Sportiv”. Prin urmare nu se poate sustine ca echipajul nu a avut cunostinta de decizia de excludere si de motivele acesteia, deoarece a formulat in scris apel, prin care s-a solicitat inlocuirea sanctiunii de excludere cu o alta sanctiune mai putin exigenta, motivat de faptul ca nu s-au facut masuratori de combustibil in ultimii zece ani.

In privinta sumei de 500 de euro, hotararea Comisiei de Apel mentioneaza clar:
In urma analizarii inscrisurilor existente la dosar si a audierii domnului Mihai Leu, Comisia de Apel hotaraste:
·        Respinge contestatia formulata de contestatarii Gergo Szabo, Csegzy Levente si Mihai Leu fara restituirea sumei de 500 euro (echivalentul în lei la momentul efectuării plăţii) taxa aferentă contestaţiei adresate Comisiei de Apel.
·        Mentine sanctiunea aplicata prin Hotararea nr. 1 din data de 03.05.2010 a Comisiei de Competitii, cu sanctiunea prevazuta de art. 45.2.8 din Regulamentul CNR al FRAS, respectiv dispune excluderea echipajului cu numarul de concurs 1 (Gergo Szabo / Csegzy Levente) si refacerea clasamentelor General FIA, Grupa N si N4 din cadrul  Raliului Brasovului
.”

Precizam ca pe parcursul intregii proceduri, cluburile sportive care au inscris in competitie cele trei automobile de la care s-au luat probe de combustibil au fost in contact permanent cu Secretariatul FRAS si cu Comisia Nationala de Raliuri, acestora  oferindu-li-se posibilitatea de a prezenta certificatele de calitate si de conformitate ale combustibilului utilizat, sau in lipsa acestora, li s-a permis depunerea unei declaratii pe propria raspundere. De la automobilul de competitie al echipajului Szabo/Levente a fost prezentat un bon de benzina de la o statie OMV de pe teritoriul Romaniei.

In contradictie chiar si cu proba depusa, s-a constatat ca a fost utilizat un combustibil neconform, in amestec cu etanol si cu o cifra octanica ce nu s-a incadrat in standardul ASTM 3244. Potrivit regulamentelor interne cat si celor internationale, utilizarea unui combustibil neconform se sanctioneaza cu excluderea din competitie.

Informam mass-media si pe toti iubitorii automobilismului sportiv din tara noastra ca ne confruntam tot mai des cu situatia in care unele persoane fara experienta jurnalistica distribuie comunicate ce contin interpretari proprii, adesea eronate sau tendentioase, sau chiar atribuie unor sportivi afirmatii pe care acestia in realitate nu le-au facut vreodata. In legatura cu acest adevarat fenomen daunator imaginii de ansamblu a sportului automobilistic, FRAS a decis sa atentioneze cluburile sportive care tolereaza astfel de practici si in paralel sa solicite Comisiei Media identificarea unei modalitati functionale de atestare a persoanelor care au o minima pregatire profesionala in domeniu.

sursa : Fras.ro

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro