Raul Badiu – Franeaza mai tarziu, intra si iesi mai repede de pe viraje! Asta e secretul meu!

Pe langa vestile nu foarte placute de la inceputul sezonului 2013 al CNR, precum lipsa unor echipaje de la start sau marirea numarului de raliuri si a taxelor, am mai primit si unele bune. Faptul ca Raul Badiu va fi sustinut in acest an de catre o echipa nu poate sa reprezinte decat un lucru extraordinar, mai ales ca tanarul pilot a avut mereu emotii vizavi de bugetul sau. 
 
Am asteptat sa se termine prima etapa, de la Brasov, pentru a-l intreba pe Raul cum se simte in noua sa echipa. Raul nu doar ca s-a adaptat repede cu toate noutatile dar a mai si reusit un rezultat excelent la Tess Rally Brasov. Despre cum este sa faci parte din aceasi echipa cu un vice-campion mondial si care sunt secretele vitezei lui Raul pe probele speciale, puteti afla din interviul de mai jos:
 
168534_615040228510586_2048861422_n
Motorsportnews.ro: Raul, ai devenit destul de rapid un nume in lumea raliurilor din Romania. Cum a inceput totul si cat de greu a fost drumul pana aici? 
 
Raul Badiu: Salutari tuturor cititorilor! Va multumesc pentru aprecieri, dar deocamdata e mult spus ca sunt in nume in raliurile din Romania, atat timp cat nici nu ma consider pilot….inca. Loganul e o masina buna pentru curse, dar nicidecum o masina de curse in adevaratul sens. Cand voi ajunge sa pilotez la potential ridicat o masina 100% pregatita pentru curse, atunci voi fi evident si mai implinit. Nu pot spune ca nu sunt multimit cu lucrurile care le-am realizat, dar mai este cale lunga pana unde ne dorim sa ajungem. Inca de la inceput mi-am trecut in palmares titluri in campionatul national de slalom paralel, apoi titlul de campion la debutanti in campionatul national de raliuri si mai recent, poate cea mai importanta realizare, accederea in cadrul echipei Environment&Sport Development Rally Team. Toate acestea sunt rezultatul muncii mele, a familiei si a celor care m-au sustinut.
 
Drumul pana aici din perspectiva a ce aveam eu de facut, adica sa pilotez, nu mi s-a parut foarte dificil pentru ca atunci cand faci ce iti place si faci cu pasiune si daruire nu percepi toate actiunile ca o munca. Mult mai dificile au fost activitatile adiacente, bine cunoscutul raliu dupa sponsori si parteneri. Legat de asta, am avut odata o discutie cu Bogdan Marisca inainte sa particip in cnr, si acesta m-a intrebat la modul general ce am eu de gand sa fac in cariera mea de sportiv. Eu am raspuns ca cu multa munca si putin noroc sper sa ajung in Campionatul Mondial de Raliuri, iar acesta m-a corectat si mi-a zis ca proportiile din pacate sunt putin invers, trebuie multa munca si mult mai mult noroc…dar din fericire pana acum pot spune ca sunt un norocos.
 

Motorsportnews.ro: Cum te simti acum, ca faci parte din aceasi echipa cu Francois Delecour, fost vice-campion mondial si campionul Romaniei de anul trecut?
 
Raul Badiu: Dupa cum am zis si mai devreme, probabil cea mai mare realizare a mea de pana acum e faptul ca am intrat in Environment&Sport Development Rally Team, unde am onoarea de a fi in aceeasi echipa cu Francois Delecour, George Grigorescu, Bogdan Barbu si restul oamenilor. Relatia si colaborarea cu toti implicati in acest proiect decurge excelent si va continua cu siguranta daca rezultatele vor fi pe masura asteptarilor. La fel ca in viata, este important sa ma agat de fiecare sansa care mi se ofera, iar intr-o echipa cu asa potential trebuie sa dau tot ce am mai bun pentru a incerca sa imi asigur un viitor in raliuri. Inevitabil este si o mica presiune pe umerii mei, dar este de natura constructiva.
 

Motorsportnews.ro: Cum te-ai simtit la finalul PS 5- Babarunca, atunci cand ai terminat pe un extraordinar loc 5 la general, in fata unor masini mult mai puternice dar si a unor piloti mult mai experimentati?

 
Raul Badiu: Prima reactie care am avut-o impreuna cu Razvan a fost de usurare, chiar cand am trecut linia de sosire, realizand ca am trecut cu bine peste o proba dificila in care am avut ceva peripetii. Ne-am vazut timpul nostru pe panoul cu timpi si evident ca nu ne-au mai interesat alti timpi avand in vedere ca pe noi ne privea ce faceau colegii de la Logan din spate. (eu din reflex cautam si timpul concurentului cu numarul 49, obisnuinta de anul trecut cand primul timp care ma interesa era cel al lui Bogdan Barbu).  
 
A sosit si primul Logan dupa noi, cel care era in spatele nostru si la general, am vazut ca are timp cu aproape un minut mai slab ca noi si dupa aceasta abia am avut si prima reactie de bucurie, bucurie moderata fata de ce avea sa urmeze cand am aflat ca de fapt am terminat pe 5 la general si suntem confortabil pe locul 1 la cupa si clasa. Ne-a trecut repede bucuria fiind constienti ca e un rezultat de conjunctura, am profitat de conditii de drum mai bune, si aveam in cap faptul ca mai era mult din raliu, cu intoarcerea pe babarunca care nu va fi deloc usoara, insa si intoarcerea ne-a iesit extraordinar de bine si in aceste doua probe s-a jucat raliul la Cupa Dacia.
 

Motorsportnews.ro: Ce ti-a spus Delecour dupa proba asta?

Raul Badiu: Dupa astfel de proba speciala toata lumea m-a felicitat, inclusiv Francois Delecour care mi-a zis in gluma ca nu isi aduce aminte de la Raliul Sibiului 2011 cand a concurat pe Dacia Logan ca performantele sa fie asemanatoare unui S2000. 

 

Motorsportnews.ro: Prima etapa in 2013, prima victorie, la un avans confortabil. Cum crezi ca se va desfasura restul sezonului?
 
Raul Badiu:Avantajul cu care am castigat, de 1 minut si 21.7 secunde, este aparent foarte mare mai ales cand ne gandim ca participam cu masini egale in cadrul Cupei. Totusi daca este sa scoatem probele cu adevarat speciale, Babarunca si Cheia, intre mine si locul 2 ramane un avantaj foarte mic, iar cum anul acesta nu vom mai avea Babarunca si Cheia si conditiile de acolo, inclin sa cred ca vor fi batalii mult mai stranse ca la Raliul Brasovului din care evident ca sper sa ies invingator
 
 

Motorsportnews.ro: Care crezi ca au fost “secretele” acestei reusite?
 
Raul Badiu: Secretul? Simplu! Franeaza mai tarziu, intra si iesi mai repede de pe viraje ca adversarii tai si sigur o sa faci timpi mai buni. Acum ca am dezvaluit acest secret in premiera, ma astept la o concurenta si mai serioasa de la urmatorul raliu. Lasand gluma, nu e nici un secret in faptul ca pe Babarunca si Cheia mi-am propus sa transez lupta, iar faptul ca pe zapada si ud am avut un feeling foarte bun in masina s-a vazut si in timpi. Feeling-ul si performanta este rezultatul mai multor factori, in primul rand stabilirea obiectivului, locul 1, astfel ca si mentalitatea a fost de asa natura. Mentalitata a fost influentata si de pasul facut intr-o echipa in care scopul este cea mai inalta treapta a podiumului. Un alt rol major l-au avut oamenii din jur care au stiut intotdeauna sa ma ajute cu informatii corecte si sfaturi utile.
 
La pilotaj Francois Delecour, George Grigorescu si Bogdan Barbu au fost intotdeauna alaturi de mine, domnul Mihai Hanganu din postura de Team Manager s-a ocupat ca tot ansamblul sa functioneze bine, sa am cauciucuri noi de iarna,  lucru care a contat enorm, si de tot ce altceva a mai fost nevoie. Echipa de asistenta Mach1 Sport Management a reusit sa imi ofere solutii tehnice pentru o masina impecabila, care cu sfaturile lui George Grigorescu si lui Iulian Nita am reusit sa o reglam foarte bine. Razvan Hulea din dreapta mi-a dictat exact ce vroiam sa aud si cand vroiam sa aud, iar lista continua cu multe alte persoane care si-au pus amprenta la acest rezultat. Dupa cum vedeti, secretul nu e doar la mine, fiecare dintre toti acesti oameni minunati are probabil cate un secret care il aplica pentru a-si face treaba cat mai bine si la final sa obtinem maximul de rezultate.
 
 
Motorsportnews.ro: Ai inceput deja sa te gandesti la anul urmator?
 
Raul Badiu: Sezonul competitional 2013 abia a inceput, in principal imi calculez drumul pas cu pas, etapa cu etapa, dar nu pot nega faptul ca ma gandesc la diferite scenarii, si mai optimiste si mai putin optimiste. Cat timp o sa avem rezultate bune, nu avem cum sa nu ne gandim decat la mai bine, iar ideea de trecere la o masina mai performanta nu are cum sa nu ne treaca prin cap. Pana anul urmator mai este foarte mult, mai avem inca 8 etape in Campionatul National de Raliuri unde vom da tot ce avem mai bun pentru a ne mari sansele de ascensiune pe treptele performantei.
 
foto: Sorin Pop – Rallyzoom.ro