Buna Suzi, Alex MIREA sunt!

Alex MIREA este unul dintre prietenii vechi ai nostri. I-am urmarit evolutia inca de la revenirea in Campionatul National de Raliuri in 2010, la bordul unui Renault Clio. Mereu a obtinut rezultate foarte bune, indiferent de materialul de concurs cu care s-a aliniat la start. Avandu-l in dreapta sa pe copilotul Dragos Despinoiu, Alex a fost implicat mereu in lupta la varf si a obtinut prima victorie la Cupa Dacia in chiar al doilea raliu pe macadam la care au luat startul in 2010.

 

Chiar daca este un pilot talentat, Alex a avut mereu probleme cu bugetul, la fel ca multi altii, si s-a “refugiat” in Campionatul National de Viteza in Coasta unde costurile sunt mai reduse. Nu a facut-o doar pentru placerea de a participa ci a reusit sa devina campion national. In 2013, l-am gasit tot la startul etapelor de coasta, acolo unde-si piloteaza la limita “Bondarul”. Fiind parteneri media ai Raliului Sibiului, l-am regasit pe Alex MIREA pe lista de inscrieri de la etapa care face parte  in premiera din Campionatul European de Raliuri la bordul unei masini noi. Firesc, am decis sa-i adresam cateva intrebari:

Alex MIREA va lua startul la Sibiu la bordul noului Suzuki Swift Sport
Alex MIREA va lua startul la Sibiu la bordul noului Suzuki Swift Sport

Motorsportnews.ro: Te regasesti pe lista de inscrieri pentru etapa de campionat european de la Sibiu. Carui fapt se datoreaza revenirea ta in Campionatul National de Raliuri?

 

Alex MIREA : Revenirea in Campionatul National de Raliuri se datoreaza exclusiv www.sgmarket.ro. Nu pot descrie in cuvinte bucuria care o traiesc zilele astea cand sunt din ce in ce mai aproape de a lua startul la Sibiu. Dupa cum am spus in nenumarate randuri, Campionatul National de Coasta este doar un compromis, datorita bugetului insuficient de a participa la raliu.

 

 

Motorsportnews.ro: De ce ai ales sa iei startul pe un Suzuki Swift Sport ? 

 

Alex MIREA : Principalele motive pentru care am ales Cupa Suzuki sunt banii pusi in joc la fiecare etapa, costul relativ redus de participare,  dar nu mai putin important este si faptul ca o cupa monomarca are un motor propriu, independent de mine de a se promova, promovarea facandu-se prin intermediul pilotilor, aducand astfel un plus de imagine si pentru noi cei implicati in cupa.

 

 

Motorsportnews.ro: Vei reusi sa faci o sesiune de teste inainte de Sibiu sau primul contact cu masina va fi la shakedown?

 

Alex MIREA : Din pacate e mult spus o sesiune de teste, vom merge cativa km cu masina pentru a pregati un setup minim. O putem compara cu o intalnire la care singura discutie ar fi: “Buna Suzi, Alex MIREA sunt! 🙂 ” Shakedown-ul din pacate nu il putem lua in calcul din punct de vedere al bugetului asa ca cel mai probabil in prima zi la Sibiu vom continua discutia cu Suzi, urmand ca a doua zi sa jucam deja carti pe porunci. Porunci grele! 🙂

 

 

Motorsportnews.ro: Urmatoarea perioada este una incarcata pentru tine, intrucat weekendul acesta vei participa la etapa de Viteza in Coasta de la Sinaia. Cum reusesti sa-ti imparti timpul pentru Sinaia, tinand cont ca de acolo practic vei pleca spre Sibiu, raliul desfasurandu-se in saptamana imediat urmatoare? 

 

Alex MIREA : Da intr-adevar este o perioada incarcata insa iubesc motorsportul motiv pentru care mi-as dori sa am perioade ca asta tot timpul anului! Programul pentru Sinaia pentru mine incepe joi cand avem programata o sesiune de teste pentru reprezentatul www.sgmarket.ro – Gabriel Ene, caruia ii multumesc pentru sprijinul acordat si totodata il felicit pentru pasul facut in motorsport. Primul lui start va fi la Sinaia, motiv pentru care il voi ajuta sa se familiarizeze cu masina si ii voi transmite informatii pretioase care mie mi-au lipsit cu desavarsire la debut. Duminica plecam direct la Cluj, la sediu Wise Motorsport pentru a stabili ultimile detalii legate de masina cu care vom lua startul la Sibiu.

 

 

Motorsportnews.ro: Stiu ca etapa de viteza in coasta de la Sinaia se afla printre favoritele tale. Care sunt ingredientele care fac din unicul traseu urban din campionat o adevarata atractie pentru toti concurentii?

 

Alex MIREA : Este adevarat ca se afla printre favoritele mele in primul rand datorita traseului tehnic si a dificultatii traseului, dificultate adusa in primul rand de borduri care iti limiteaza foarte mult marja de eroare, insa pentru multi atractia principal la Sinaia nu este traseul in sine, ci faptul ca este o etapa cu foarte multi spectatori. Dificultatea si faptul ca este unicul traseu urban din campionat, sunt principalele atractii pentru public.

   

 

Motorsportnews.ro: Cum te situezi in clasamentul general al clasei in care participi in CNVCD ?

 

Alex MIREA : Dupa cum era de asteptat de la inceput, lupta cu Bogdan Rusea este foarte stransa si nu mai este un secret ca a devenit una dintre atractiile campionatului. Din pacate neconstituirea clasei la Resita a atras conform regulamentului si lipsa punctelor chiar daca pe hartie am terminat cursa in fata lui Bogdan. Asadar dupa 4 etape sunt pe locul 2 in spatele lui Bogdan, despartindu-ne 9 puncte. Concluziile mele dupa cele 4 etape sunt ca Bogdan are un avantaj net superior pe traseele cu viraje foarte stranse datorita masinii iar eu sunt avantajat pe traseele deschise, de mare viteza. Asadar, desi e una dintre favoritele mele, va fi foarte greu sa-l inving pe Bogdan.