Publicitate

  • Bogdan Marisca si Gergo Szabo, cei doi piloti aflati in lupta pentru titlul national, au abandonat in ultima proba speciala
  • Valentin Porcisteanu este invingatorul editiei 2010 a Raliului „Tara Barsei Dunlop Seat”
  • Podiumul a fost completat, in ordine, de Dan Girtofan si Csaba Spitzmuller
  • Edwin Keleti si Victor Ponta sunt, din nou, campionii grupei A

Gergo Szabo a dominat, fara probleme, Raliul „Tara Barsei Dunlop SEAT”, de la Baneasa Rally Show si pana in ultima proba speciala a cursei. A gestionat corect situatia, a fortat cand si cat a trebuit, dar, din pacate pentru el, totul s-a naruit dupa cativa kilometri din ultima trecere pe macadamul din Tara Barsei. A cedat diferentialul fata si a ramas pe dreapta.

Asa au vrut zeii

Ca suspansul sa se prelungeasca pana la finalul campionatului, Zeul Sportului cu Motor a decis ca si Bogdan Marisca sa abandoneze tot din motive tehnice si asta cu 10 kilometri inainte de linia de sosire. Ar fi fost prea frumos pentru Bogdan Marisca, pilot ce s-ar fi putut distanta in clasamentul general daca ar fi terminat aceasta proba speciala. Practic, clujeanul, cu o victorie la Brasov, ar fi luat o optiune decisiva pentru titlul national absolut. Dar, a ratat sansa si nu este prima data in cariera cind i se intampla asa ceva.

Si brasoveanul Manu Mihalache a renuntat la ultima proba speciala, fiind suparat ca a pierdut peste 7 minute pe PS 6 si a iesit total din carti pentru un rezultat favorabil.

„As fi vrut ca totul sa se decida pe ultima speciala”

In aceste conditii, Vali Porcisteanu, care era pe doi in clasamentul general, a profitat si a trecut primul linia de sosire, bifand, astfel, primul sau succes din 2010. „Ma bucur foaarte mult de aceasta victorie. Imi pare rau pentru Szabo, pentru ca as fi preferat sa ma lupt cu el pe ultima proba speciala si asa sa se decida invingatorul”, a precizat Porcisteanu.

Un loc doi extrem de muncit

Al doilea a terminat raliul Dan Girtofan, care a profitat de problemele lui Spitzmuller si a recuperat handicapul pe care il avea inaintea ultimei probe speciale. „Am plecat slab de dimineata si am pierdut timp pretios. Dar, apoi am inceput sa imi revin, masina a mers perfect si am obtinut un loc doi extrem de muncit.

Probleme pentru Spitzmuller

Csaba Spritzmuller a venit pe locul trei, o pozitie la care nu mai spera, Raliul „Tara Barsei Dunlop SEAT”. „A fost cel mai greu raliu din cariera. Nu m-am simtit deloc bine fizic si, mai mult, la plecarea pe ultima proba speciala, niste copii au aruncat cu bolovani si mi-au spart geamul”, a spus Spitzmuller, care a explicat astfel si misterul evolutiei slabe pe ultima proba speciala, unde a pierdut locul doi.

Lupta in patru pentru titlul national absolut

In aceste conditii, ultimele doua etape, cele de la Arad si Iasi se anunta a fi infernale, acum fiind 4 piloti care lupta cu sanse reale pentru titlul national, iaar al cincelea va sta la panda, asteptand eventuali pasi gresiti ai celor din fata. Astfel, primele locuri ale clasamentului general sunt fost ocupate, in ordine, de urmatorii pilot: 1. Bogdan Marisca – 89 p, 2. Gergo Szabo – 83 p, 3. Valentin Porcisteanu – 77p, 4. Dan Girtofan – 71 p, Csaba Spitzmuller – 58 p.

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt din nou camoionii grupei A

Edwin Keleti si Victor Ponta sunt noii campioni nationali ai grupei A. La Brasov, au bifat a 6-a victorie consecutiva in campioaat si, indiferent de ce se va intampla in ultimele doua etape, nu mai pot pierde titlul. „6-6, ca la table”, a spus, fericit, Victor Ponta, in timp ce Edwin Keleti a precizat: „ Sunt fericit. Am reusit procentajul maxim si acum putem desface sampania. Am vrea sa concuram in ultima etapa cu un bolid de grupa N, dar nimic nu este sigur”.

Graef, invingatorul asteptat de la H

Fara probleme a castigat „Gugu” Graef grupa H. Si daca Valentin Banciu ar fi ramas pe traseu, brasoveanul tot nu ar fi avut probleme. Graef este primul acum in clasamentul general al grupei H, dar nu se poate spune ca va fi campion. Si asta pentru ca nu se stie daca va merge la Arad si Iasi. La grupa K, cel mai bun a fost Elisei Groza, care a profitat din plin de abandonul lui Dodo Pitigoi.

Egalitate perfecta in Trofeul „Klar” la macadam

In Cupa Dacia, in noul clasament al macadamului din „Trofeuul Klar”, lucrurile sunt incurcate. Si asta pentru ca Bogdan Nastase a batut la Sibiu, iar la Brasov a fost al doilea, in timp ce Alexandru Mirea a fost cel mai bun la Brasov si al doilea la Sibiu. Astfel, in clasamentul macadamului, cei doi sunt la egalitate, dar in ierarhia generala Cupei Dacia, Viorel Ivan, al treilea la Brasov, se poate considera castigatorul titlului la final de sezon.

Raliul „Tara Barsei Dunlop – SEAT” a fost sustinut de Goodyear Dunlop Tyres Romania si SEAT Romania, in calitate de parteneri oficiali, Baneasa Shopping City, Hotel Ramada Brasov, Espavo Brasov, Magnolia Shopping Center, Policolor SA (KLAR) in calitate de parteneri.

Dan Craciun
Ofiter de presa

Comentarii

comentarii

Publicitate

One Response to “Raliul Tara Barsei 2010 la final : Pierduti in „Triunghiul Bermudelor””

  1. Bravo Vali !
    bine c'au vrut zeii asa 🙂

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Motorsportnews.ro