Cea de-a IV-a etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2013, desfăşurată la Cluj în perioada 20-22 iunie 2013 s-a încheiat prematur în această seară, după parcurgerea a nouă dintre cele zece probe speciale prevăzute de planul orar al competiţiei.
Pe ultimii kilometri ai probei speciale cu numărul 9 – Dângău 2, maşina de concurs Dacia Logan a echipajului Florin Tincescu/Iulian Nicolaescu a ieşit în decor şi a lovit un spectator aflat într-un loc nepermis, semnalizat şi delimitat cu bandă vizibilă, tocmai datorită riscului anticipat în planul de securitate ca în acea zonă să se producă ieşiri în decor. Echipajul medical deplasat la faţa locului a constatat decesul bărbatului de 73 ani.
Proba specială a fost oprită pentru măsurătorile făcute de către Inspectoratul Judeţean de Poliţie Cluj şi Parchetul de pe langă Tribunalul Cluj. Concurenţii nu au mai putut continua deplasarea pe traseul de concurs, astfel încât ultima probă a raliului, super-speciala Polus Center, a fost anulată.
Clasamentul general provizoriu al etapei, care urmează a fi validat marţi, 28 iunie, de către Comisia de Competiţii a F.R.A.S., are pe primele trei locuri echipajele: Francois Delecour/Dominique Savignoni, David Botka/Peter Mihalik, Dan Gârtofan/Adrian Berghea.
Nesocotirea eforturilor organizatorului de a asigura securitatea pe tot parcursul traseului printr-un număr mare de forţe de ordine implicate – la această competiţie 228 persoane, prin distribuirea de norme scrise de respectat pentru cei prezenţi la eveniment, prin maşinile de securitate care fac apel ca spectatorii să nu urmărească raliul din zone periculoase, poate produce consecinţe. S-a dovedit că încălcarea normelor de securitate de către unii spectatori ai acestui sport atât de îndrăgit, poate avea consecinţe fatale.
Federaţia Română de Automobilism Sportiv doreşte să sublinieze încă o dată importanţa respectării cu stricteţe a regulilor de securitate impuse de către organizatori publicului spectator prezent la competiţiile organizate sub egida F.R.A.S.
via – Fras.ro