Publicitate

Programata initial la Sugas, prima runda dubla a stagiunii Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2010 avea sa se desfasoare la Campulung. Etapa I a adus un omagiu personalitatii lui Horia Andronic, un nume de marc? în competitiile automobilistice din Romania, desfasurandu-se sub denumirea:”IN MEMORIAM HORIA ANDRONIC”, iar victoria avea sa-i revina campionului en-titre, Daniel Onoriu. Lucien Hora a fost exclus din clasamente in urma sedintei CCS pe motivul parcurgerii in sens invers a traseului. Sportivul resitean a incalcat regulamentul in cea de-a doua urcare din concurs, atunci cand, dupa ce masina sa a derapat, a indreptat masina cu botul spre vale pentru a incerca sa intoarca.

Avea insa sa-si ia revansa in a doua etapa, atunci cand, cu timpul de 1:27.740 isi aconta victoria si titlul „King of the Hill”, stabilind totodata si un nou record pe Mateias. Era inceputul „hegemoniei” lui Luci Hora si a monopostului sau, Lola F3000, in editia 2010 a intrecerilor nationale de viteza in coasta. Din acel moment, Lucien a pus cap la cap 13 victorii ca si, firesc, alte 6 titluri de „King of the Hill”, stabilind totodata noi recorduri pe fiecare dintre traseele pe care s-a concurat in CNVCD 2010. |n aceste conditii, nu este de mirare ca inca dupa primul concurs de la Rasnov si-a acontat matematic titlul national.

Considerat initial drept principal rival al lui Hora, campionul in exercitiu, Daniel Onoriu, nu numai ca nu a izbutit sa-i faca fata resiteanului, ci, chiar mai mult, s-a vazut invins si de alti competitori. Paul Andronic avea sa devina „secondantul” lui Lucien, dar si cel mai bun pilot al Grupei H (si-a acontat deja si titlul), el ratand pozitia secunda doar in a doua runda de la Campulung, in cele doua intreceri de la Sinaia si in ultimul concurs de la Rasnov. Onoriu, cel care nici nu a mai participat la ultimele patru etape, mai poate spera acum doar la locul 3 in ierarhia stagionala, insa, pentru a o obtine trebuie sa refaca deficitul de noua puncte care-l desparte de actualul ocupant al acelei pozitii, Christian Nistoran.

Acesta a avut parte de o stagiune excelenta, a dominat autoritar disputele de la Grupa N, dar si pe cele ale juniorilor, acontandu-si deja titlurile nationale, si impunandu-se drept revelatia stagiunii. Si daca tot am vorbit de campioni, merita amintit si faptul ca „Gugu” Graef s-a impus la Grupa A, profitand si de faptul ca Lucian Boroianu nu a participat la cinci curse consecutive. Daca Luci nu rata respectivele intreceri, competitia ar fi avut mult mai mult suspans, marturie in acest sens fiind faptul ca Boroianu l-a invins pe Graef in ultimele sase runde!

Derulat ca eveniment de start al CNVCD 2010, Muscel Racing Contest a ramas in istoria automobilismului romanesc prin faptul ca a marcat debutul Grupei I si al Campionatului National al Vehiculelor Istorice de Competitie. Intrecerile, unele speciale atat prin tipul masinilor aflate la start, cat si prin pilotii care le conduc, au reprezentat de fiecare data o reusita, iar fanii prezenti la cele patru runde „duble” de pana acum au urmarit cu sufletul la gura disputele „bijuteriilor” de alta-data, apreciind calitatile pilotilor. Lucru care, nu ne indoim, se va repeta si cu prilejul editiei a treia a Muscel Racing Contest, intrecere care se va disputa in weekendul 22-24 octombrie, si care reprezinta punctul final atat in CNVCD 2010, cat si pentru Grupa I si CNVIC.

Pana in prezent, la Grupa I s-au disputat 8 etape, pe lista participantilor la aceasta editie a competitiei figurand un total de 9 concurenti. Cu 4 victorii la activ (alaturi de doua locuri secunde si o pozitie a treia), Horia Popescu, cel care piloteaza un Alpine Renault A110, ocupa locul intai in clasamentul general, urmat de Costin Ganescu (Porsche 911 T), Cristian Stoian (Opel Rekord) si fostul Premier, Calin Popescu Tariceanu (Lancia Fulvia). Desi are un avans de 12 puncte, Popescu nu este inca, matematic vorbind, campion, iar Calin Popescu-Tariceanu va trebui sa faca fata asaltului lui Valentin Matei si Alexandru Ciolan, cei care spera sa-i „sufle” pozitia a patra in ierarhia finala, astfel ca ne asteapta un sfarsit de stagiune incendiar.

Comentarii

comentarii

Publicitate

Motorsportnews.ro